اگر نیاز جنسی شدید داشته باشم می توانم استمنا کنم؟

پرسش:
اگر کسی در بیابان گرسنه شود و بترسد که آسیب ببیند جایز است حتی مرده گربه و...بخورد نیاز جنسی هم مثل گرسنگی یک نیاز زیستی و غریزی است اگر به دلیل مجرد بودن بترسم که به گناه بیفتم جایز نیست استمنا کنم؟
پاسخ:
با سلام
خير جايز نيست.
توضيح مطلب وسندآن،
انچه در اين سوال نهفته است ، به اصطلاح فقهي دفع افسد به فاسد است كه هيچ يك از فقها قائل به ان نيست.

به استفتائات زير توجه كنيد .
س 1193: بعضى از جوانان به تصاوير مستهجن نگاه مى‏كنند و براى كار خود توجيهات ساختگى ارائه مى‏دهند، حكم آن چيست؟ و اگر ديدن اين تصاوير مقدارى از شهوت انسان را تسكين دهد و در جلوگيرى از ارتكاب حرام مؤثر باشد، چه حكمى دارد؟ ج: اگر نگاه كردن به آن تصاوير به قصد ريبة باشد و يا انسان بداند كه منجر به تحريك شهوت او مى‏شود و يا خوف ارتكاب گناه و مفسده باشد، در اينصورت نگاه كردن به آنها حرام است و اين كه بخاطر آن انسان به حرام ديگرى نمى‏افتد، مجوز ارتكاب فعلى كه شرعا حرام است، نمى‏باشد.
جواب:حفظ جان آنقدر مهم است که در شرایط ضرورت حرمت خوردن مردار برداشته شده است.ودلیل خاص بر حلال شدن مردار وجود دارد .اما برای اطفای نائره ی شهو ت دستوردین بر ازدواج هرچند به طور موقت می باشدودر غیر این صورت دستورصریح قران به پیشه نمودن عفت وتقواست و در هیچ شرایطی عمل استمنا حلال نخواهد بود،حتی بنا به نظر مشهور،مقدمات این عمل حرام است


 اجوبه س/ 11932 استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعه الزهراء.