آیا داشتن افکار جنسی گناه است؟

پرسش:

اگر کسی میل جنسی در آن باشد و با تفکر به آن لحظه ها میل خود را ازبین ببرد آیا فکر کردن به آن گناه دارد یا خیر؟

 پاسخ:

با سلام و ادب
به نظر مي رسد كه فكر در امور جنسي ، باعث تشديد ميل جنسي مي شود ، نه از بين رفتن آن ، مگر اين كه امور جنسي براي يك شخص زننده و مشمئز كننده باشد كه البته اين حالت كمتر اتفاق مي افتد و غير طبيعي است .
اما در خصوص سوال بايد گفت :  فكر گناه اگر منجر به گناه نشود گناه نيست ، به خصوص اگر واقعا انسان را از گناه دور نگه دارد ، اما اين حالت چندان طبيعي نمي نمايد ، مگر اين كه شخصي به حالت بالايي از معرفت رسيده باشد و حقيقت زشت گناهان برايش آشكار شود و فكر گناه براي او تنفر آميز باشد .
شايد منظور اين باشد كه با فكر جنسي به حالت ارضا جنسي برسد كه البته اين حالت شهواني و گناه است .
بنابراين اگر چه فكر گناه به خودي خود تا زماني كه به صورت عمل خارجي نمايان نشود ، گناه نيست ، اما به نظر ما زمينه هاي گناه يا دوري از خدا را در انسان فراهم مي آورد ؛ زيرا فكر دراموري ، موجب گرايش انسان به آنها چيز ها مي شود ، به خصوص اگر لذت هاي جنسي نيز داشته باشد.
بنابراين توصيه مي شود كه در مورد گناهان فكر نكنيد و سعي كنيد تنها نباشيد و از دوستاني كه همواره حرف هايي از اين قبيل مي زنند كناره بگيريد و به درس و گفتگوي علمي با افرادي كه به درس و بحث بيشتر اهميت مي دهند بپردازيد. از فرصت هايي كه فعلا داريد و بعدا در اختيارتان نخواهد بود استفاده كامل ببريد .