کیفیت احضار روح چگونه است؟

پرسش:

سال هاست كه مشتاقم درباره كيفيت خلع روح و احضار و الحاق روح و احضار جنّ، مطالبي را بدانم و اين كه چه عملي است و چه كساني و چگونه به آن مراتب مي‏رسند.

پاسخ:

با سلام و ادب سلامتي، سعادت و موفقيت شما را از درگاه ايزد منان خواستاريم
از ارتباطتان با سایت طلبه پاسخگو سپاسگزاریم

ارتباط با ارواح، در صد معيّني قابل مطالعه و بررسي است، اگر چه ارتباط با ارواح را به عنوان يك واقعيّت مي‏توان براي افراد خاصّي پذيرفت، ولي نبايد از نظر دور داشت اين مسئله مورد سوء استفاده عده زيادي قرار گرفته و يا افراد ساده ذهني، بدون اطلاعات علمي با يك ميز چرخان، يا يك استكان، يا يك صفحه كاغذ، پر از حروف الفبا با ارواح مي‏توانند تماسي بگيرند! اينان به دنبال آن بازي كم كم سر از تناسخ و بازگشت ارواح به بدن‏هاي جديد (عود ارواح) درآورده‏اند كه امري مردود و غير مقبول و خلاف نصّ آيات مي‏باشد.

گذشته از قرآن، برهان و دليل نيز آن را ابطال مي‏كند. ارتباط و احضار ارواح، غير ار خلع و الحاق روح مي‏باشد. احضار يا ارتباط با ارواح امكان وقوعي دارد. براي اطلاع بيشتر و نيز احضار جنّ مي‏توانيد به كتاب آيت اللَّه مكارم شيرازي به نام عود ارواح و ارتباط با ارواح، معاد انسان و جهان، نگارش آيت اللَّه جعفر سبحاني، جنّ و شيطان، نوشته رجالي تهراني مراجعه كنيد. نيز به كتاب معاد از نظر عقل و دين، نوشته استاد شريعتي.

تفسير نمونه و الميزان را ذيل آيه "يسئلونك عن الروح، قل الروح من امر ربّي" مطالعه بفرماييد.