چرا خانواده های دیروز نسل امروز را درك نمی كنند ؟

پرسش:

چرا خانواده های دیروز نسل امروز را درك نمی كنند ؟

 پاسخ:

با سلام و ادب

البته همه خانواده ها اين طور نيستند . در عين حال بخشي از مسئله مورد سوال طبيعي است و اين موضوع اختصاص به امروز ندارد ، بلكه هميشه وجود داشته است . با اين تفاوت كه امروزه اين مسئله بيشتر است و آن هم به خاطر سرعت تغيير جهاني است .

اين سرعت تغيير كه بخش عمده اي از آن ناشي ازگسترش ارتباطات و رسانه هاي ارتباطي است ، موجب شده كه در بخش هاي مختلف اجتماعي و به خصوص دربخش فرهنگ عمومي جامعه تغييرات سريع و گسترده ايجاد شود و به تبع آن رفتارها ، الگو ها ، هنجارها و ... به سرعت تغيير يافته و دگر گون شوند . بديهي است كه در اين صورت ، نسل گذشته كه با فرهنگ ، الگو و مناسبات ديروزي عادت كرده و آنها را به صورت هنجارها ي اجتماعي پذيرفته است  ، انتظار دارد كه فرزندان نيز به همان الگو ها و شيوه ها عمل نمايند و اين مسئله به طور طبيعي فاصله اي بين نسل گذشته با نسل امروزي ايجاد مي كند .

البته در اين حالت عدم شناخت فرزندان و والدين دو طرفه است . بهترين راه اين است كه فرزندان و والدين به هم نزديك شده و بهتر همديگر و خواسته ها و الگو ها و هنجارهاي يكديگر را درك كنند . هرچه والدين با فرزندان خود نزديك تر باشند درك متقابل آن ها بيش تر خواهد بودو اين منوط به آشنايي طرفين با وظايف و شناخت روحيات يكديگر است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت