آیا شهوت در خواب نشانه بیماری است؟

پرسش:

جواني هيجده ساله هستم و در هنگام خواب دچار نعوظ و شهوت مي شوم , آيا اين يك نوع بيماري است و هم چنين هنگام بلند شدن از زمين چشم هايم سياهي مي رود و دچار سرگيجه مي شوم و كم حوصله شده ام و هنوز به پزشك مراجعه نكرده ام. درمان آن چگونه است ؟

پاسخ:

با سلام و احترام

دوست عزيز! از نشانه هاي سالم بودن يك جوان از نظر روحي و جسمي اين است كه در دوران جواني , چه در خواب و چه در بيداري نعوظ پيدا كند كه اين حركت يا مولود خواب هاي مهيج و يا تجسم سيماي جنس مخالف و يا انديشيدن در مسائل جنسي است و ممكن است بر اثر خواب ديدن جنابت هم حاصل شود كه در اين صورت غسل واجب مي شود و خلاصه دوره جواني , دوران هيجانات فكري و احساسي است و يكي از نشانه هاي سلامت روحي و جسمي همين است جاي هيچ گونه نگراني نيست .
البته در مورد اين كه هنگام بلند شدن , حالت سرگيجه به شما دست مي دهد و يا كم حوصله هستيد, شايدبه خاطر كم خوني يا سوء تغذيه و كمبود ويتامين هاي بدن , كمبود ويتامين ها و مواردي از اين قبيل باشد به پزشك متخصص مراجعه كنيد.
لازم است براي مطالعات خود, برنامه اي تنظيم كنيد; زيرا مطالعات پيش از 45دقيقه اولاً كم فايده خواهدبود, ثانياً آدمي دچار امراض روحي و جسمي مي شود, از قبيل سردرد و غيره . شما بايد بين مطالعات خود كمي استراحت نموده , سپس به مطالعهء مجدّد بپردازيد و همان طور كه جسم بايد تقويت شود و از مواد قندي چربي و پروتئيني و ويتامين ها به ميزان كافي استفاده كند, از نظر روحي نيز بايد خود را تقويت كنند مثلاً در هفته چندساعتي را به ورزش اختصاص دهيد و حس اعتماد به نفس را در خود بپرورانيد.
براي شما آرزوي موفقيت داريم .

واحد پاسخ به سؤالات دفتر تبليغات اسلامي