آیا داشتن افکار جنسی گناه است؟

پرسش:

اگر کسی میل جنسی در آن باشد و با تفکر به آن لحظه ها میل خود را ازبین ببرد آیا فکر کردن به آن گناه دارد یا خیر؟

 پاسخ:

با سلام و ادب
به نظر مي رسد كه فكر در امور جنسي ، باعث تشديد ميل جنسي مي شود ، نه از بين رفتن آن ، مگر اين كه امور جنسي براي يك شخص زننده و مشمئز كننده باشد كه البته اين حالت كمتر اتفاق مي افتد و غير طبيعي است .
اما در خصوص سوال بايد گفت :  فكر گناه اگر منجر به گناه نشود گناه نيست ، به خصوص اگر واقعا انسان را از گناه دور نگه دارد ، اما اين حالت چندان طبيعي نمي نمايد ، مگر اين كه شخصي به حالت بالايي از معرفت رسيده باشد و حقيقت زشت گناهان برايش آشكار شود و فكر گناه براي او تنفر آميز باشد .
شايد منظور اين باشد كه با فكر جنسي به حالت ارضا جنسي برسد كه البته اين حالت شهواني و گناه است .
بنابراين اگر چه فكر گناه به خودي خود تا زماني كه به صورت عمل خارجي نمايان نشود ، گناه نيست ، اما به نظر ما زمينه هاي گناه يا دوري از خدا را در انسان فراهم مي آورد ؛ زيرا فكر دراموري ، موجب گرايش انسان به آنها چيز ها مي شود ، به خصوص اگر لذت هاي جنسي نيز داشته باشد.
بنابراين توصيه مي شود كه در مورد گناهان فكر نكنيد و سعي كنيد تنها نباشيد و از دوستاني كه همواره حرف هايي از اين قبيل مي زنند كناره بگيريد و به درس و گفتگوي علمي با افرادي كه به درس و بحث بيشتر اهميت مي دهند بپردازيد. از فرصت هايي كه فعلا داريد و بعدا در اختيارتان نخواهد بود استفاده كامل ببريد .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت