آيا جن‌ها با ما انسان‌ها كارى دارند؟

پرسش:
آيا جن‌ها با ما انسان‌ها كارى دارند؟ آيا آنها ازگفتن بسم الله الرحمن الرحيم مى‌ترسند؟
پاسخ:
با سلام و عرض ادب و احترام
اى كاش به جاى اين كه بپرسيد آيا جن‌ها با ما كار دارند مى‌پرسيديد آيا ما انسان‌ها با جن‌ها كارى داريم؟! آن وقت پاسخ مى‌دادم بلى، اگرما انسان‌ها آن گونه كه شايسته عبادت است، خداوند را عبادت كنيم، همه موجودات حتى فرشته‌ها خدمت‌كار ما مى‌شدند، چنان‌كه فرشته‌ها خدمت‌كار امامان ما بودند و اگر امامان اراده مى‌كردند و مى‌خواستند مى‌توانستند به آنها دستور دهند. به فرموده قرآن، جنيان، خدمت‌كار حضرت سليمان بودند.(سبأ، آيه 12ـ13)
با اين پرسش و پاسخ كه مقدمه جواب بود به پاسخ سؤال برمى‌گردم.
جن‌ها نمى‌توانند هر كارى كه مى‌خواهند بكنند، قدرت آنها بسيار محدود است، پس ترس از جن‌ها نابه جا است و - چنان‌كه در پاسخ قبلى براى شما نوشتم - جن‌ها هم موجودى مانند ساير آفريده‌هاى الهى هستند، كه با اراده الهى در برخى از موارد مى‌توانند به برخى از انسان‌هاى بزرگ مانند پيامبران و امامان و... كمك كنند و غالباً با ما كارى ندارند.
در برخى از روايات آمده است شياطين از بسم الله الرحمن الرحيم [مى‌ترسند و] فرار مى‌كنند، از اين رو پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود: وقتى يكى از شما به در خانه‌اش رسيد بايد بسم الله بگويد.
پس ما با بسم‌الله الرحمن الرحيم خودمان را در پناه خداوند قرار مى‌دهيم و كسى كه در پناه خداوند باشد، هيچ كس نمى‌تواند به او آسيب برساند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت