آیا انسانها مورد آزار و اذیت جنیان قرار می گیرند؟

پرسش:

ميخواستم سوال كنم كه آيا به جز جن ها كه انسان ها را اذيت مي كنند موجودات ديگري هم وجود دارد كه بعضي افراد آنها را ميبينند وبا آنها رابطه خوب دارند يعني همه نمي تواتتد آن را ببينند.
پاسخ:

با سلام و ادب
جن در لغت به مهناي پوشيده و نامرئي است و در اصطلاح به موجوداتي اطلاق مي شود كه از آتش آفريده شده و داراي نسل هاي بسيار هستند. اين كه نوشتيد موجب آزار انسان مي شوند و انسان را اذيت مي كنند ، صحيح به نظر نمي رسد . آزار و اذيت انسان ها به هديگر بسيار از بيشتر از ازار هر چيز ديگر است.

چنين نيست كه جنيان بي جهت به انسان ، آزار يا آسيب برسانند . آنها نيز مانند انسان ها خوب و بد و كافر و مسلمان دارند. برخي از جنيان مانند شيطان و يارانش در فريب و گمراهي انسان ها نقش دارند ، اگر چه بعضي از انسان ها نيز همانند شيطان ، انسان را فريب مي دهند و همان كار را انجام مي دهند كه شيطان مي كند. برخي از انسان ها با ارتباط با برخي از جنيان ، آنها را براي كارهاي خوب و بد به كار مي گيرند.

اما اين كه موجودات ديگري مانند جنيان وجود داشته باشند كه پنهان از ديد ما باشند و موجود داراي اختيار و حق انتخاب نيز باشند ، ظاهرا چنين چيزي وجود ندارد.

البته فرشتگان وجود دارند كه جداي از جنيان هستند و آسيبي براي انسان ها ندارند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت