نام تعدادي از كتب ديني و الهي مفید و جذاب؟

سوال:

نام تعدادي از كتب ديني و الهي كه براي ما هم جذاب و قابل فهم باشد ؟
پاسخ:


با سلام و سپاس از مکاتبه و ارتباط شما
در پاسخ به اين پرسش به نظر مي رسد بهتر آن خواهد بود که زمينه هاي خاصي که علاقه مند هستيد مطالعاتي داشته باشيد مشخص فرماييد تا به طور تخصصي تر در آن زمينه ها کتاب هايي خدمتتان معرفي شود زيرا انگيزه افراد در مطالعه و در هر کاري تا حد بسيار زيادي تحت تأثير حوزه علاقه فرد است بنابراين اگر ذوق و علاقه خودتان را بيان فرماييد ما بهتر مي توانيم به شما کمک کنيم . در ذیل مجموعه ای از کتاب ها در عقاید و معارف دینی را معرفی می کنیم > چنانچه به مجموعه ای در موضوعات دیگر مانند اخلاق علاقه مند بودید ، با ما مکاتبه نمایید.
  الف) مجموعه معارف قرآن، نوشته استاد مصباح يزدى، انتشارات مؤسسه  آموزشى و پژوهشى امام خمينى (اين كتاب تا به حال مشتمل بر چندين عنوان منتشر  شده است كه عبارتند از خداشناسى، كيهان‏شناسى، انسان‏شناسى، راهنماشناسى،  راه‏شناسى، قرآن‏شناسى، اخلاق در قرآن، حقوق و سياست در قرآن مى‏باشد كه بعضى  از اين عناوين مثل اخلاق در قرآن شامل سه جلد مى‏باشد).
  ب ) مجموعه تفسير موضوعى، آيت‏الله جوادى آملى (اين مجموعه نيز عناوين  مختلفى مثل قرآن در قرآن، توحيد، معاد در قرآن، سيره پيامبران در قرآن، سيره رسول  اكرم(ص) در قرآن و... را در بر دارد.
  ج ) كتاب‏هاى شهيد مطهرى هم نزد شما باید شناخته شده باشد.
  د ) آموزش كلام اسلامى، دكتر سعيدى مهر كه مشتمل بر يك دوره عقايد استدلالى  است.
  ه ) مجموعه كتاب‏هاى استاد شجاعى كه بسيار جذاب و دقيق نگاشته شده ايشان از  شاگردان برجسته مرحوم علامه طباطبايى مى‏باشند كتاب‏هاى چاپ شده ايشان دو  جلد در زمينه اخلاق نظرى و عملى (كه بسيار زيبا و سودمند است) دو جلد  معادشناسى (با تكيه بر قرآن) و 5 جلد در موضوعات مرگ و برزخ و قيامت (كه در عين  اختصار بسيار دقيق مى‏باشد) وعناوينى ديگر مى‏باشد. كتاب‏هاى ايشان توسط  انتشارات سروش و يا كانون انديشه جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و انديشه  اسلامى، چاپ گشته است.
6) جهان بيني توحيدي (سري 7 جلدي) استاد مطهري
7) عدل الهي، استاد مطهري
8) تفسير موضوعي قرآن، آيت الله جوادي آملي (9 جلد)
9) آموزش عقايد، استاد مصباح يزدي (3 جلد)
برای شروع بهتر است که کتاب های آقای قرائتی در موضوع توحید ، معاد و... را مطالعه نمایید و سپس کتاب های آقای مصباح ، استاد مطهری و سپس کتاب های آیت الله جوادی آملی.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت