قیامت و ظهور امام زمان (عج)، چگونه با هم جمع می شوند؟

پرسش:

در قرآن بيان شده هيچ كس از وقت قيامت خبر ندارد ، يك روز ، يك سال و يا قرن ديگر و يا .... و از طرفي ما اعتقاد به ظهور امام زمان(عج) داريم ، كه به عنوان يكي از نشانه هاي قيامت از آن ياد ميشود .... بنابراين براي ما اين سوال ايجاد ميشود . پس تا منجي نياد قيامت محقق نميشه ، لذا مسئلهء ابهام زمان قيامت منتفي شد ، حداقل تا اين اندازه ميدانيم كه اول بايد منجي بيايد و بعد قيامت به پا شود ، چون برپايي قيامت متوقف بر ظهور منجي شد ، اين چطوري قابل حله ؟؟

پاسخ:

سلامی به زیبایی ماه خدا

زمان وقوع قيامت براي ما معلوم نيست وآن بر اساس حكمت است .

ونشانه هايي هم كه براي آخرالزمان ذكر شده مانند ظهور مهدي (ع)روشن مي سازد كه هنوز وقت قيامت كبرا نرسيده است اما چه زماني محقق خواهدشد نامعلوم است وچون قيامت كبرا مربوط به پايان دنيا و انقراض اين عالم وسرنوشت كلي جهان است دانستن زمان آن تآ ثيري در سر نوشت ما ندارد. آن چه براي مامهم است پايان عمر هر شخص است كه چگونه ختم شود چنان كه فرموده اند :من مات فقد قامت قيامته. هركس بميرد قيامتش بر پا شد ، پس بايد به گونه اي عمل كنيم كه اگر فردا با قيامت صغرا (مردن و انتقال به عالم برزخ ) و سپس با قيامت كبرا مواجه شديم مشكل نداشته باشيم .

اما اين كه گفتيد كه با دانستن اين مطلب كه تا زمان ظهور محقق نمي شود ، منافاتي با آيات قرآن ندارد ؛زيرا ايات بيان مي كند كسي وقوع قيامت را نمي داند ، ولي نگفته كسي عدم وقوع آن را نمي داند. وبر اساس آنچه شما گفتيد ما حد اكثر عدم وقوع قيامت را تا زمان ظهور مي دانيم ، نه وقوع آن را ؛ پس ابهام قيامت از جهت زمان وقوعش كه چه زماني است ، بر جاي خود باقي است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت