1. بهروز
  2. احکام و فلسفه آن
  3. چهارشنبه, 13 آذر 1392
  4.  مشترک ایمیل شوید
آیا خدا در طراحی انسان اشتباه کرده و بعد به انسان دستور داده که نسبت به اصلاح آن اشتباه اقدام کند و یا طراحی اشتباه نبوده ولی انسان خود را شایسته اصلاح خلقت دانسته؟!! منظورم ختنه است که خداوند در خلقت انسان (مخصوصا مردان) قطعه ای اضافه طراحی کرده و بعد به انسان دستور اصلاح آنرا داده و یا خود انسان صلاح دانسته در طراحی خدا دخالت نموده و تغییراتی در آن ایجاد نماید ؟!!
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام مجدد

عبادی جان از صاحب خانه چه خبر؟ ما میهمانان نشستیم اینجا و با هم بحث میکنیم ولی صاحب خانه سکوت کرده. متخصص ما طلبه پاسخگو است ولی ظاهرا این سوال یا خود بنده آنقدر حقیر و پیش پا افتاده هستیم که نیازی به پاسخگویی نمیبیند.

توضیحی را در مورد قسمت 1 آخرین نوشته ام لازم میدانم. جمع بندی این جمله این است که انسان همیشه مرز ناشناخته دارد و همیشه چیزهایی وجود دارد که نمیداند. در نتیجه اثبات و یا انکار خدا برای او غیرممکن خواهد بود. لذا بحث در مورد وجود یا عدم وجود خدا کاری بیهوده است. اما بحث در مورد کارهای مادی که ما انسانها انجام میدهیم و یا خود را مقید به انجام ندادن آن میکنیم قابل بحث است.

تکمیل قسمت 3: در دین آورده با پای چپ به دستشویی وارد شوید ولی نگفته حتما بعد از دستشویی دستان خود را با صابون بشویید. به نظر شما کدام یک مهمتر است؟

در بعضی از قسمت ها هم از کلمه خدا استفاده کردم که منظورم از خدا نویسندگان کتب آسمانی است نه خالق.

تکمیل قسمتهای 15 و 16: برای مثال: الان یکی از فقهای دینی (به قول شما وهابی) فتوا داده دست زدن و خوردن بادمجان و خیار برای زنان حرام است! آیا برای شما سوال پیش نمی آید برای چه؟ چگونه به این نتیجه رسیدی؟ طبق کدام منبع این فتوا را صادر میکنید؟ حالا دوباره میرسیم به حرف بنده، یک آدم عاقل میرود پیش متخصص و سوال میکند و اگر قانع نشد یا آن کار را انجام نمیدهد یا میرود و از متخصص بعدی سوال میکند. اگر پیروان این فقیه دینی این سوالات را از او میکردند و میدیدند که قانع نشدند باید مرجع خود را و متخصص خود را عوض کنند نه اینکه بدون فهمیدن به دنبال ایشان راه بیافتند و از او تقلید کنند. خوب من هم دقیقا مانند همین سوال برایم پیش آمده برای چه باید برید؟

اصلاح قسمت 17: اشتباه مرا ببخشید منظورم درصد فقرا در کشورهای مسلمان نسبت به درصد فقرا در کشورهای غیر دینی (مانند کشورهای اسکاندیناوی) و کیفیت فقیر در این دو نوع کشورها. (فقرای کشورهای اسکاندیناوی زندگی به مراتب بهتری از طبقه کارگر کشورهای مذهبی دارا هستند)

اگر صاحب خانه را دیدی سلام مرا به ایشان برسان
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
اینجا انجمن است و طلبه پاسخگو برای تبادل افکارات ما فراهم نموده است من ایشان را نمی شناسم تا چه برسد به دیدن!
1-
(یک سوال مادی کردم نه فلسفی و معنوی.)سوال شما از خالق نامحدود غیر مادی است از حکمت دستور او پرسیدی
وجواب من این بود ما مسلمانان ختنه را به خاطر امتثال امر خدا انجام می دهیم نه به خاطر خواص و فوائد بهداشتی آن ولو خداوند حکیم دستوراتش فوائد مادی و معنوی هردو را دارد ولی ما از دستور یک پزشک و دانشمند تیعیت نمیکنیم که همه می دانند احتمال خطا در نظریات او است ولی تبعیت از خالق و سازنده انسان خوب می داند چگونه ساخته و باید وقت استفاده از کالا روکش آن را باز کرد این دستور خالق بی خطاست و تعبدا انجام می شود
و نوشتم نظریات دانشمندان همه خطا پذیرند لذا قابل اعتماد نیستند چه الان همه شان بگویند ختنه واجب است چه بگویند ختنه ممنوع است حرف آنها حجت نیست
بحث خداشناسی را پیش کشیدم چون مشکل تو با خداست سوال تو از دستور اوست و اشکال تو به مخلوق اوست این کاملا عاقلانه است که بدانیم بچه ای که می خواهیم به دستور خدا ختنه اش کنیم خداو خالق دارد یا نه ؟خالق اش دستوراتی داده است یا نه؟خدایش چه ویژگی هایی دارد؟؟برای رساندن مطالبات خود چه کرده است؟؟ما می توانیم او را بشناسیم یا نه؟علت همه دستورات او را می توانیم بپرسیم و بفهمیم یا نه؟؟و............
پس در واقع سوال شما از خدای غیر مادی است و مشکل خداشناسی دارید
اگر شما خدا قبول کرداید اگر او راحکیم و علم و قادر وخالق می دانید حتما باید اول جواب این سوالات را بیابید و بدهید تا مشکل ختنه از اساس برطرف شود-در واقع شما هیچ تصوری از خدا ندارید شما که عاقلی بگو ببینم احتمال ولو یک درصد میدهی خالق تو ار تو مطالباتی داشته باشدواگر ندانی و برآوردن نکنی ممکن است به ضرر بیفتی عقل تو دفع ضرر احتمالی را واجب نمیداند؟؟؟
تو درمسافرت با وجود احتمال یک درصدی وسایل ایمنی برنمی داری؟؟؟بچه ای یا دیوانه یگوید لباست عقرب است نمی تکانی؟؟؟چطور شد124هزارپیامبر به جد گفتند حساب کتابی است خود را آماده نمیکنی این چه عقلی است که داری دفع ضرر احتمالی را معتقد نیست؟؟؟؟
خالق تو به تو هستی داده از نظر عقل تو شکر نعمت دهنده واجب نیست؟؟؟
چطور در هر مساله ای دانشجوی پر سوالی ولی در مورد خدا و خالقت که مهمترین سوالات و سرنوشت سازترین مساله است ساکتی؟؟؟
غرض من اتمام حجت با توست که فردای قیامت نگویی ندانستم مستضعف بودم در مورد خالقت فکر کن و ویژگی های او را برای من بنویس
2-
نوشتی بت پرست ثابت کن کدام بت را می پرستم؟؟؟تو چه چیز را می پرستی؟؟؟
3-
تناقض آشکار در کلام توست یکجا نوشتی ما وراء ناشناخته انسان است در جای دیگر نوشتی خالق ماوراء ناشناخته انسان است!!!!!!!!!!
4-
ما وراء که من و تو را آفریده چه خصوصیاتی دارد توضیح بده کیست چیست؟؟؟؟؟؟؟
5-
آیا تئوری(گفتی تئوری نه قانون!!) احتمالات می گوید(شما اگر حروف الفبا را چند میلیارد بارتصادفی زمین بریزی چند درصد احتمال داردشعر فاخری ایجاد شود؟؟؟
سیمان و آهن و آجرو...را چند بار روهم تصادفا بریزی میشود برج؟؟؟؟)
تئوری کدام جاهلی است؟؟؟؟؟؟باور داری خانه تو ،خودت،آسمان و زمین و...تصادفی باشد در تصادف این همه نظم و نظام می توان یافت؟؟اینکه کشفیات است همه از روی نظام ثابت در جهان است تصادف نظم و نظام ثابت و دقیق چنینی می آفریند؟؟؟
چطور عقلت به تصادف قانع می شود درحالیکه یک اختراع کوچک را اگر بهت بگویند تصادفا ایجاد شده قبول نداری؟
هیچ دانشمندی تصادف را قبول نمیکند والا دانشمند نمی شد دانشمند به هدفمندی نظم کاملا دقیق جهان معتقد است و این قوانین را که خداوند در خلقت ودیعه گذاشته کشف میکندتصادف بود می نشست خانه منتظر تصادفی دیگر می بودکه تصادفا برق اختراع شود!!!!!!!
6-
فرض کن تو که عاقلی رباتی هوشمند خلق کنی هدف نداری؟؟بی هدف خلق میکنی؟رهایش میکنی؟هیچ درخواست و مطالبه ای از او نداری؟؟انتظارنداری به حرفت گوش کند؟؟کدام عاقل کار بیهوده میکند؟؟ببین همه عقلای عالم که به کشفیات آنها می نازی همه اول هدف خود را ازکشف خود مشخص کردند بعد کشف نمودند خواستند با آن کاری بکنند کشف کردندکدام عاقل می پذیرد که ادیسون و...کشفیات خود را بدون هدف کرده اند ادیسون کشف کردچون هدف داشت عاقل کار بی هدف نمیکند میگویی خدای جاهل تو را با این ظرافتهای جسمی روحی فکری آفریده به ظرافتهای ساختار مغز انسان بنگر به کهکشانها و آسمان و زمین و موجودات با اینهمه تدبیر و پیچیدگی بنگر تو خالق اینها بودی همه اینها را بیهوده می آفریدی یا هدفی را دنبال میکردی؟؟هدف چیست؟؟جاهل میتواند اینها را بیافریند؟؟

7-
مساله گرفتن 99و رها کردن 1درصد نیست مساله این است که با وجود احتمال خطا تحقیق قابل اعتمادو اطمینان نیستچون درصد خطا داردبا وجود درصد خطا نمیشود گفت حق است واقع و نفس الامر است سخن اینجاست علم هرچه گفت باوجود احتمال خلاف ،استدلال باطل میشود

8-
نوشتی رد و اثبات خدا محال است خود این حذف شما محال است چون وجود خدای عالم قادر حکیم و... با برهان علیت و نظم و امکان و صدیقین و حدوث وضرورت وجود ومحدودیت و تدبیر و...ثابت میشودتو عاقلی همه این ادله عقلی است همه را قبول داری یا نه؟؟؟
وجودخدا با این برهان ها اثبات میشوددیدی اثبات خدا محال نیست بلکه انکارش محال است که راه گریز برای بی خدایان نیست
9-
نوشتی ثابت شده ادیان خطا دارندکدام ادیان ؟؟؟؟؟ادیان تحریف شده؟؟یا دین واقعی که اجرای کاملش با معصوم ع محقق میشود؟؟؟
بله مسلمانان اشتباه میکنند چون تکیه گاه مستحکم معصوم را از دست داده اند و روز به روز عطش احتیاج به مصلح جهانی معصوم بیشتر خواهد شداز نظر ما فقط معصوم ع عاری از خطاست و بی او همه در خطاغوطه ورند

10-
اینکه در تفسیر قرآن اختلاف است اتفاقا از اختیار انسان است خداوند انسان را آزاد گذاشته تا ببیند بشر چه میکند ونشانه این اختیار دادن به انسان همین اختلاف ها و ادیان مختلف است هرچه شرط بلاغ بود فرموده این ما هستیم در هوس های خود غوطه وریم
مگر حرام بودن زنا-لوط-قمار-قتل و غارت-خودکشی-حرام خوری-احتکار-کم فروشی-دروغ-پیمان شکنی-خیانت در امانت-خوردن مال یتیم-عقوق والدین-ظلم و ستم-کمک به ظالم-اسراف-تکبر-و...درقرآن نیامده؟؟؟؟؟؟؟
شما که می خواهید قرآن را رد کنی لااقل ترجمه خوب قرآن را ای کاش می خواند می دیدی که این مطالب جزء واضحات قرآن است
ولی اینکه انسانها نمی کنندتقصیر خودشان است و به خاطر مصلحت امهال است که خدا فرصت داده خوب از بد خود را کاملا جدا کند تا حجت تمام شوداینها همه درس است و امتحان الهی بعد از این درس شروع شده چون همه پیامبران برای تبیین این مفاهیم و ابلاغ اینها به جهان آمده اند که فردا کسی نگوید من نمی دانستن خدا زنا-لوط-قمار-قتل و غارت-خودکشی-حرام خوری-احتکار-کم فروشی-دروغ-پیمان شکنی-خیانت در امانت-خوردن مال یتیم-عقوق والدین-ظلم و ستم-کمک به ظالم-اسراف-تکبرو..را حرام وممنوع کرده بود
اگر من وشما بعد از اینکه مطالبات خدا را دانستیم فرصت داریم عمل کنیم یا نه و قیامت وقت حسابرسی است...
و پس علت اصلی اختلافات دنبال هوس بودنهاست و اینکه برخی از مسلمانان قرآن را گرفتند و مفسر قرآن(معصومین )را رها کردندخدا هم کتاب قانون فرستاده هم پیامبر که کسانی به خاطر منافع دنیوی خود سوء استفاده از آن نکنند(دقت شود این دو با هم مایه هدایت است نه تنهایی)

11-
اینکه افراد کمی مسلمان و شیعه هستند روشن است وقتی چوب بالای سر نباشد وهمه به اختیار خود باشند درس خوان کم میشود وحکمت خدا بر این تعلق گرفته که چوب و تهدید و...نباشد شرکت در دروس اختیاری اختیاری باشدخودت قضاوت کن در مدرسه ای که خود سیستم آموزشی تصمیم گرفته کنار پارک و لوازم تفریحی و ورزشی کلاس اختیاری بگذارد چند نفر دانش آنوز شرکت میکنند؟؟؟؟؟؟؟
پس اگرچنین معلمی فقط 3% قبولی داشته باشد سیستم آموزشی تشویقش میکند چرا که با اختیار و کنار همه تفریحات 3درصدجذب شده اند.......
در کودکان بازیگوش درس نخوان بشتر از درس خوان مودب است معنای این گرایش به بازی و بازگوشی است چند درصد نابغه داریم؟؟؟
همه کودکان می توانند درس بخوانند قبول شوند ولی عده کمی نابغه اند
همه انسانها می توانند با اختیارمسلمان واقعی شده به بهشت بروند ولی هوس بازها زیادند
پس کمی مسلمان از زبونی خدا و پیامبر نیست ناشی از سوء اختیار انسانهاست....
اگر با اختیارچشم خود را بسته باز نمی کند چه میکنی؟؟؟اجبارش میکنی؟؟
واین گشتار به خاطر اینست که دست بشریت از مدیریت معصوم ع کوتاه است ....
حق همیشه دائر مدارکثرت است؟؟؟؟؟؟؟؟چند درصد مردم جهان به نظریه گالیله معتقد بودند؟؟؟؟؟؟حق با کی بود؟؟؟؟؟؟؟؟
و تبعیت از حق و لو هزار سال از آن گذشته باشد خرافات نیست
12-
چون علم و عقل و دانش و دانشمند از ساختن مدینه فاضله عاجز است رویا وساخته ذهن میداند ولی دین چون همه زوایای بشر و همه نیازهای او را می داند و پاشخ میدهد به دست معصوم این آرزو را عملی خواهد کرد
خداكسى است كه پيامبرش را با هدايت و دين درست، فرستاد تا آن را بر هر چه دين است پيروز گرداند، هر چند مشركان خوش نداشته باشند.
13-
و اما فائده ذکرودعا
روانشناسان گویند: مدارک و اسناد دیرینه ای در این زمینه وجود دارد که نیروی ایمان در سلامت جسمانی فرد تاثیر می گذارد. دعا کردن فوایدی دارد که باعث ایجاد سلامت جسمانی در انسانها می شود و کلیه این مزایا قابل اثبات می باشند. حتی دعاهای اتفاقی و مراقبه های گاه و بیگاه نیز به سلامت افراد و داشتن زندگی طولانی تر کمک می کنند. کسی که دعا می کند اجازه می دهد تا تمام استرس ها و اضطراب های درونی اش تخلیه شوند. در بسیاری از موارد جریان خون بیماران بهتر شده و بهبودی پس از عمل جراحی در کسانی که اعتقادات محکم دینی داشته اند، بسیار سریعتر رخ داده است. افرادی که اعتقادات دینی شان از سایرین محکم تر می باشد به راحتی به صلح و آرامش دست پیدا می کنند.
بله، درست است، دعا کردن می تواند به راحتی سلامت روانی و فیزیکی را برای شما به ارمغان بیاورد:
1.درمان بیماری: دعا کننده با دعای خود، تلقین به نفس می‌کند تا روی پای خود بایستد و از حوادث نهراسد. تلقین به نفس از نظر روان شناسان در بهبود بیماری‌های روحی و جسمی مؤثر است.
در مورد «مسیو گوئه» گفته شده: امراض علاج ناپذیر را با اسلوب خاص معالجه می‌کرد. از جمله روش‌های او این بود که جملاتی می‌ساخت و بیمار را موظف می‌کرد که آن‌ها را در اوقات و اوضاع معینی به ویژه صبح، به محض بیدار شدن تکرار نماید. کار این مرد به جایی رسید که دانشجویان پزشکی پس از فراغت از تحصیل طب، نزد او می‌رفتند و مدتی شاگردی این پزشک فرانسوی طب ناخوانده را می‌کردند. این نکته به طور مفصل در پرسش دوازده مطرح خواهد شد.
.الکسیس کارل، نیایش، ترجمه دکتر شریعتی، انتشارات تشیع، ص 261.
2.آرام بخشی: امروزه در محافل علمی، دعا درمانی مطرح است. از طریق دعا می‌توان بسیاری از بیماری‌های روحی را درمان کرد، زیرا به ثمر نرسیدن تلاش‌ها در زندگی، چه بسا انسان را از پیروزی نهایی برای همیشه نومید سازد. اما دعا بارقه امیدی است که در دل انسان می‌درخشد و ابرهای یأس و اضطراب را از آسمان دل کنار می‌زند.
امیدی که از دعا بر‌می‌خیزد، همانند خون تازه‌ای در شریان جان آدمی جاری می‌شود. او را از نگرانی نجات می‌دهد. از این رو در روایات اسلامی از دعا به عنوان سپر و سلاح یاد شده است. امام علی (ع) می‌فرماید:« الدعاء ترس المؤمن؛ دعا سپر مؤمن است.» و رسول خدا (ص) دعا را سلاح مؤمن دانسته است.سپر و اسلحه از ابزارهای دفاعی انسان است. دعا به عنوان سلاحی برنده در برابر سختی‌ها و ناملایمات زندگی، و نیز سپری در مقابل هجوم گسترده مشکلات تلقی شده است.
الکسیس کارل جراح، دانشمند و فیزیولوژیست محقق فرانسوی و دریافت کننده بزرگ‌ترین افتخار علمی جهانی (جایزة نوبل) درباره دعا می‌نویسد: دعا و نماز قوی‌ترین نیرویی است که انسان می‌تواند تولید کند. نیرویی است که چون قوه جاذبه به زمین وجود حقیقی و خارجی داد.
در جای دیگری می‌گوید: نیایش را نباید با مرفین هم‌ ردیف دانست، زیرا نیایش در همین حال که آرامش را پدید آورده است، به طور کامل و صحیحی در فعالیت‌های مغزی انسان یک نوع شکفتگی و انبساط باطنی و گاه قهرمانی و داوری را تحریک می‌کند.
«گاندی» که پس از «بودا» بزرگ‌ترین پیشوای هندوستان بود می‌گفت: اگر دعا و نماز نبود، مدت‌ها قبل دیوانه و مجنون شده بودم.
دیل کارنگی می‌گوید: دعا کردن سه احتیاج اصلی روانشناسی را که همه کس اعم از مؤمن و مشرک در آن سهیم است، برآورده می‌کند:
أ‌-در موقع دعا کردن آن چیزهایی را که باعث زحمت و ناراحتی ما شده است، بر زبان جاری می‌سازیم. دعا کردن همان عمل یاد داشت کردن روی کاغذ را انجام می‌دهد.
ب‌-هنگام دعا کردن این احساس به ما دست می‌دهد که شریک غمی پیدا کرده‌ایم و تنها نیستیم. تمام پزشکان روان شناس تأیید می‌کنند که وقتی گرفتار هیجان و غم‌های فشرده در سینه و تألم روحی هستیم، برای معالجه لازم است مشکلات و گرفتاری‌های خود را برای کسی بگوییم و درد دل خود را خالی می‌کنیم.
ت‌-دعا کردن انسان را وادار به کار می‌کند
برای اطلاع بیشتر به

http://mohsenazizi.blogfa.com/post-1280.aspx
http://www.pasokhgoo.ir/node/59726
http://www.miyanali.com/buick/506


14-
قرآن به زبان عربی است و کلمه یوم در زبان عربی به معنای دوران استفاده شده ونه تنها هر عربی می داندبلکه هرکه کمترین اطلاع از عربی دارد می داند که آنچه مقابل شب است نهار است نه یوم!!!!!!!!!!
15-
نوشتی زنان غرب پاکدامن ترند
اولا لطفا مستندش کن ثابت کن
ثانیاآمار بده که پاکدامنی بین زنان مسلمان واقعی باحجاب کمتر از زنان غرب است
ببین مشکل ما در عمل نکردن به دستورات اسلام است وقتی زنی خود را مسلمان می داندلازمه اسلامش عفاف و پاکدامنی است پاکدامن نشدمعلوم می شود که اصلا مسلمن واقعی نیست صوری است
نوشتم باید به مجموعه دین عمل شود نومن ببعض و نکفر ببعض نمی شودیعنی نماز بخوانی و بی حجاب هم باشی نمی شودمسلمان شدی به لوازمش هم باید پایبند باشی
كسانى كه به خدا و پيامبرانش كفر مى‏ورزند، و مى‏خواهند ميان خدا و پيامبران او جدايى اندازند، و مى‏گويند: «ما به بعضى ايمان داريم و بعضى را انكار مى‏كنيم» و مى‏خواهند ميان اين [دو]، راهى براى خود اختيار كنند
16-
اما میخ بودن کوهها
علامه طباطبايي(ره) مي‌نويسند: اينكه كوه‌ها را ميخ خوانده، شايد از اين جهت بوده كه پيدايش عمده‌ي كوه‌هايي كه در روي زمين است از عمل آتشفشان‌هاي تحت الارض است كه يك نقطه از زمين را مي‌شكافد و مواد مذاب زميني از آن فوران مي‌كند و به اطراف آن نقطه مي‌ريزد و به تدريج اطراف آن نقطه بالا مي‌آيد تا به صورت ميخي كه روي زمين كوبيده باشند در آيد.

و باعث سكون و آرامش فوران آتشفشان زير زمين گردد و اضطراب و نوسان زمين از بين برود.20

ـ در مجمع البيان آمده است كه خداوند متعال مي‌توانست با چيزي غير از كوه‌ها زمين را در مقابل زلزله حفظ كند، ولي كوه‌ها براي درك مردم مناسب‌ترند و توجه و دقت آنان را بهتر به خود جلب مي‌كند.21

ـ در آيه‌ي «أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَاداً»؛22 آيا زمين را بستر قرار نداديم؟ قرآن زمين را به گهواره‌اي تشبيه نموده كه قطعات آن بوسيله‌ي كوه‌ها ـ كه بسان ميخ‌اند ـ به هم پيوسته‌اند و سنگيني آنها باعث اعتدال حركات آن گرديده است به طوري كه در عين حركت آرام است؛ و در آيه‌ي بعدش (وَالْجِبَالَ أَوْتَادا23 )ضمن تشبيه كوه‌ها به ميخ، به ريشه‌هاي آنها اشاره مي‌نمايد و اين نيز يكي از آيات علمي و اعجازآميز قرآن است.

زيرا تا يك قرن پيش دانشمندان كوه‌ها را توده‌هاي سنگ عظميي مي‌پنداشتند كه مانند تپه‌هاي مصنوعي روي زمين ريخته شده‌اند و دانشمندان اخيراً پي برده‌اند كه قسمت عمده‌ي هركوهي، زير سطح زمين قرار دارد24 چنانكه «ژرژگاموف» استاد دانشگاه واشنگتن مي‌نويسد:

«نظريه‌ي سطحي بودن كوه‌ها در زمين‌شناسي، يك قرن پيش از نظريه‌هاي عمومي بوده و اخيراً به اين موضوع پي برده‌اند كه بخشي از هر كوه زير سطح زمين قرار داد.»25

در حالي كه قرآن چهارده قرن پيش، پرده از اين راز بزرگ برداشته و كوه‌ها را ميخ‌هاي زمين معرفي كرده است زيرا اينكه خداوند كوه‌ها را ميخ‌هاي زمين قرار داده براي اين است كه اجزائش در حال حركت از هم متلاشي نشوند.26

در مورد کوهها علت تشبیه آن به میخ چندین علت می تواند داشته باشد که مفسرین به برخی از این موارد اشاره کرده اند و البته تحقیقات زمین شناسی در مورد کوهها هم به فهم اینه مطلب کمک کرده است
همانطور که می دانید زیر پوسته زمین مواد مذاب جریان دارد و همچنین لايه بيرونی زمين (قاره ها و اقيانوسها) از تعدادی صفحه های بزرگ و کوچک تشکيل شده اند و بر روی منطقه نسبتاً مذابی شناورند. این صفحات در سمت و سوهای گوناگون در حرکت هستند
کوه‌ها در فاصله این صفحه‌ها قرار دارند و توازن و تعادل و يکپارچگی اين صفحه های در حال حرکت را حفظ می کند و علاوه بر اينکه ريشه هاى عظيمى در اعماق زمين دارند با این توضیح که :
شعاع زمین حدود 3750 مایل است و پوسته‌ای که ما روی آن زندگی می‌کنیم بین 1 تا 30 مایل ضخامت دارد که در مقایسه با سطح زیرین و مذاب بسیار نازک است و لذا امکان لرزش آن زیاد است. ضخامت پوسته زمین زیر اقیانوس 5 کیلومتر،و زیر قاره‌ها 35 کلیومتر و زیر رشته‌کوه‌های بزرگ 80 کیلومتر است.پوسته زمین در این قسمت‌ها مانند پی‌های قوی‌ای است که کوه‌ها روی آن قرار دارندکوه‌ها مانند میخ عمل می‌کنند و پوسته زمین را نگه می‌دارند
همچنین کوهها همانند ديوارهاى بلند در برابر طوفانهاى سخت و سنگين بوده و پناهگاه مطمئنى براى آسايش انسان مى سازند چرا که اگر نبودند دائما زندگى انسان زير ضربات کوبنده طوفانها ناآرام مى بود.


0 . ر.ك: تفسير الميزان، ذيل آيه‌ي 7 سوره‌ي نباء.

21 . مجمع البيان، ج 13، ص 12، به نقل از زمين و آسمان در قرآن و نهج البلاغه، سيد علي اشرف حسني، ص 94.

22 . نباء ، 6.

23 . نباء ، 7.

24 . قرآن و طبيعت (راز كوه‌ها)، بي‌آزار شيرازي، ص 18.

25 . همان، ص 18 به نقل از سرگذشت زمين تاليف ژرژگاموف، ص 126 و 127.

26 . مطالب شگفت‌انگيز قرآن، گودرز نجفي، ص 36، به نقل از اسلام و هيات، علامه هبه الدين شهرستاني، ص 208.
و رجوع شود
http://www.quranology.com/farsi/koh.htm
http://rasekhoon.net/article/show/159623/%DA%A9%D9%88%D9%87%20%D9%87%D8%A7%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%90%20%D9%85%DB%8C%D8%AE%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86/

http://www.geoaria.blogfa.com/post-492.aspx

من علوم الأرض القرآنية 48 التعليق العلمي ..... ص : 48
المعجزة القرآنية الإعجاز العلمي و الغيبي 228 الآية السادس عشرة أ لم نجعل الأرض مهادا، و الجبال أوتادا و توازن الارض بالجبال ..... ص : 228
17-
اتفاقا اسلام همانطور که با پای چپ رفتن را بیان کرده سفارشات اکیدی به شستن دست و نظافت دست و بدن کرده است
اسلام پاکی روح و جسم را باهم می خواهد و به هردوی آنها سفارش کرده است
برای اطلاع بیشتر به دانشنامه پزشکی آقای ری شهری مراجعه کن


18-

وهابی فتوای مضحک می دهد چون مبنای غلطی دارد دین پژوهان از او دلیل می خواهند نه مثل شما بلکه دلیل از قرآن و روایات می خواهند و مستندات فتوا را از او می پرسند در واقع وقتی شخصی حکمی را به خدا نسبت داد باید از کتاب خدا و کلام پیامبران او مستندی داشته باشد دلیل بر مبنایش خواسته می شودو ما دلیل روایی بر ختنه بسیار داریم البته اگر با آن قانع می شوید
19-
ما یک لبنیات فروشی داریم که وقتی ماستش ترش است میگوید ترش است.....

20-خدافرصت و اختیار میدهد تا تربیت شویم اگر نشدیم مجازات میکند در همه کشورها و قوانین عقلای عالم شخص را مقابل کارهایش مسئول دانسته و داغ و درفش دارند زندان و تنبیه دارند که کاملا عقلایی است هر قانونی برای متخطی م متخلف مجازات دارد خدا نداشته باشد؟؟؟؟؟این عین عدالت است که ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمگاری بود بر گوسفندان

21-
از کجا کشف کردی که خط قرمز داشتن عقل به خاطر زیر سوال نرفتن حکومت اوست ؟؟؟؟؟
از یک طرف خدا را قبول داری از طرفی به او حق حکومت نمی دهی؟؟؟از طرفی میگویی ماوراء را نمی فهمی از طرفی میگویی عقلت خط قرمز ندارد؟؟؟؟؟
22-
توهمه جزئیات را از متخصص سوال میکنی ؟؟متخصص و دین شناس حقیقی خود صاحب شریعت است (خداو فرستادگان او)دعا کن صاحب اصلی بیاید همه جزئیات را از او بپرس ولی به بهانه غیبت او حق نداری کلیات را نپذیری و عمل نکنی چون به یقین می دانی متخصص است وحکیم...

23-
میگویی کسی از شهر خود بیرون نرفته مرجع می شود ثابت کن شرط متخصص دین شدن سیر و سفر در جهان است؟؟؟؟
مهم برای مرجع شدن درست فهمیدن قرآن و روایت و...است که با مطالعه و زحمت و درس محقق می شود نه جهانگردی!!!!
چه خنده دار است بگویی ادیسون باید جهانگرد می شد تابرق را کشف میکرد و...
جهانگردی شرط دانشمند شدن بود بزرگترین دانشمندان توریستهای جهانگرد بودند!!!!!!!!!

24-
مرجع خطا میکند ولی چون دنبال دلیل شرعی برای حکم خود بوده و تلاش و تفحص وافر داشته اگر خطا کرد(البته زمان غیبت معصوم ع)معذور است چون در تحقیق کم نگذاشته و تفکرات و نظریات او برطبق مبنا و اصول بوده است
همه غیر معصوم ها خطا دارند ولی خطایی که از روی عمد نیست و طبق اصول بوده عفو می شود
شما چطور با کلام فلان دانشمند که خطا در تحقیقاتش وجود دارد قانع می شوی ولی با کلام مرجع محقق قانع نمی شوی؟؟؟؟؟؟؟!!
در باب علم و یافته های علمی همه دانشمندان اختلاف دارند و این عادی و مرسوم است نمی توانی دکتر نروی چون نظرات دکترها و دانشمندان مختلف است کدام دو فیلسوف و متفکر دیده ای که مثل هم فکر کنند اینکه دو متفکر اختلاف دارند نشانه رشد است والا علوم رشد نمیکرد
مراجع هم در به دست آوردن حکم شرعی اختلاف دارند چون در تفکرات و مبنا با هم مختلفندیکی فلان حدیث را صحیح می داند دیگری نمی داندالبته چون غیر معصومند در به دست آوردن مرادات معصوم اختلاف کرده اندو این اختلافات بعد ظهور مهدی ع برچیده می شود....
25-
اگر دیدی در جامعه ای مسلمان فقرا زیاد شدند بدان چون مسلمان واقعی نیستند چون پایبند به اصول خود نیستند چون خمس و زکات نمی دهند شما معتقدی همه مسلمانان حقوق واجب مالی خود را میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته مدیریت کلان اقتصادی هم نباید نادیده گرفته شود که فقر را بعضا بر جامعه تحمیل میکند واینهم با ظهور مهدی ع اصلاح می پذیرد چون این مدیران غیر معصومند و حضرت معصوم است

26-
به نظرت دکتر متخصص متعهد تشخیص می دهد چه برای تو مضر است و چه مفید یا خودت تشخیص می دهی؟؟؟؟
رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمود: اى بندگان خدا، شما مانند افراد بيماريد، و ربّ العالمين همچون طبيب است، و صلاح بيمار در اطاعت دستورات طبيب، و عدم اعتنا به خواهشهاى نفسانى و تمايلات شخصى است. اى بندگان خدا تسليم امر پروردگار شويد تا پيروز و كامياب گرديد.
همین دکتر که خالق تو هم است میگوید گوشت خوک اصلا نخور و گوشت گاو و گوسفند را به اندازه بخور......

27-
کجا نوشته رسول ص با عایشه 7ساله ازدواج کردو نزدیکی هم نمود و نازابودن او از این عمل بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رسول ص 9زن داشت چرا بقیه هم که همه بیوه بودند فرزند دار نشدندگویا آنها هم در 7سالگی شوهر داده شده بودند؟؟؟؟؟
اتهام بی دلیل متوجه خود تهمت زننده می شود
28-
(از القاب علی این است که روزی پس از مجادله...)
سند و عین روایت و نقل را در نشانی که دادی نیافتم اینجا برام کپی کن


به امیداینکه خداوند همه ما را هدایت فرماید
إِنَّكَ لا تَهْدي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدين‏
در حقيقت، تو هر كه را دوست دارى نمى‏توانى راهنمايى كنى، ليكن خداست كه هر كه را بخواهد راهنمايى مى‏كند، و او به راه‏يافتگان داناتر است.
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
واما نعمتهای غیر مادی بهشت

در قرآن کریم بهشت هم با نعمت های مادی وصف شده و هم با نعمت های روحانی، اما این‌ که بیشتر با اوصاف مادی توصیف و بیان شده، به دلیل آن است که ذهن انسان ها بیشتر با مادیات و امور دنیایی خو گرفته است و در نتیجه برای بسیاری از مردم تصور و شناخت بهشت از طریق اوصاف معنوی و روحانی بسیار مشکل بلکه غیرممکن است و اکثر انسان ها از درک مقامات و مفاهیم معنوی بهشت که در درجه بالایی است عاجزند. قرآن در این زمینه می فرماید: «کسی نمی‌تواند بفهمد که چه چیزهایی در آن جا پنهان است»
همچنین‌ در حدیث نبوی آمده است: "پروردگار فرمودند: براى بندگانم چیزهایى فراهم کرده‌ام که نه چشمی دیده و نه گوشى شنیده و نه به قلب بشرى خطور کرده است‏...".
از این‌ رو چون تصور نعمت‌های روحانی بهشت بسیار مشکل است ،خداوند متعال برای فهم همگان از بیان نعمت های مادی که قابل فهم و درک برای همگان هستند استفاده کرده است و نعمت ها و لذت های معنوی و روحانی را خیلی خلاصه مجمل اشاره کرده است.

اولا= خداوند مهربان بهشت را تنها جایگاه نعمتهای مادّی قرار نداده چون خداوند در آیه ۱۷ سوره سجده فرموده:
(فَلا تَعلَمُ نَفسٌ ما اُخفِیَ لَهُم مِن قُرَّهِ اَعیُنٍ): «یعنی هیچ کس نمی داند چه پاداشهای مهمی که مایه روشنی چشمهاست برای آنها نهفته شده است.»
یا در روایتی آمده است که خداوند بهشت را چنان آفریده و چیزهایی در آن خلق فرموده است که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به عقل احدی نیامده است.
ثانیاً خداوند حکیم برای بیان نعمت های بهشتی بازبان مردم با آنان سخن گفته و با آوردن مثالهای عالم دنیا، می خواهد بشر را به عظمت آن نعمتها متوجه کرده و با آیات گوناگون قرآن بفهماند که نعمتهای بهشتی غیر قابل توصیف، و غیر قابل مقایسه با امور متشابه دنیائی اند. امیرالمومنین علی علیه السّلام می فرمایند:
کُلُّ شَیْ‏ءٍ مِنَ الدُّنْیَا سَمَاعُهُ أَعْظَمُ مِنْ عِیَانِهِ وَکُلُّ شَیْ‏ءٍ مِنَ الْآخِرَةِ عِیَانُهُ أَعْظَمُ مِنْ سَمَاعِهِ. یعنی: هر چیز دنیوی شنیدنش بزرگتر از رسیدن به آن است، و هر چیز اُخروی دیدنش بزرگتر از شنیدن آن است.(توجّه کنید)
اکنون برای توجه به نعمتهای غیر قابل وصف بهشتی که ریشه در رضایت الهی از بنده مومن دارد و اینکه ببینیم اوج لذتهای بهشتی، رضوان الهی است، مقایسه ای را مورد توجه قرار می دهیم.
خواصّ تعدادی از نعمتهای بهشتی و مقایسه آنها با امکانات دنیائی:
۱-آنچه دنیائی است از بین رفتنی و زوال پذیر است، امّا نعمتهای بهشتی ابدی ، و فنا نا پذیرند. بهترین نعمتها اگر برای مدت محدودی در اختیار انسان قرار گیرند حسرت و غصه را بدنبال دارند. و البته نعمتهای بهشتی اینگونه نیستند.
خداوند حکیم در قرآن کریم می فرماید:
ما عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ وَ لَنَجْزِیَنَّ الَّذینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ (النحل : ۹۶)
آنچه نزد شماست همه نابود خواهد شد و آنچه نزد خداست، تا ابد باقى خواهد بود و البته اجرى که به صابران بدهیم اجرى است بسیار بهتر از عملى که به جا مى‏آوردند. آری، جوانی، سلامتی، ثروت، زیبائی، نشاط، ریاست، بزرگی، قدرت، هوش، ذکاوت ،….همه و همه چند روزی میهمان دنیائی ی انسان اند و مانند کسی که از خواب بیدار شود و ببیند که از رویاهای خوش عالم خواب دیگر خبری نیست، مردم نیز وقتی می میرند ناگهان می بینند که دست خالی اند، مگر کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده
۲- هیچ رنج و سختی در بهشت نیست، امّا کمترین سختی زندگی مرگ است که احدی را از آن گریز نیست و خود زندگی هم هیچگاه بدون سختی نیست.
۳- بهشت محل امنیت و آسایش حقیقی است در حالی که امنیت کامل در دنیا اساساً امکان پذیر نیست.
۴- در بهشت نگرانی نیست و زندگی هم بدون نگرانیها نیست.
۵- خاطرات بد و حسرت و حتی شرمندگی هم در بهشت نیست و قبل از ورود به بهشت همه اینگونه عوارض بکلی از مومنین بر طرف می شود.
۶- هیچ خوف و حزنی در بهشت نبوده و آنجا محل سلامتی و سلام است.
۷- فی‏ شُغُلٍ فاکِهُونَ (اهل بهشت آن روز خوش به وجد و نشاط مشغولند)
۸- رحمت، رضوان و مغفرت الهی در بهشت شامل حال مومنین می شود
۹- خداوند اهل بهشت را از تمام ته مانده های خویها و خصلت های زشت و پلیدیها… بطور کامل تزکیه می کند که این خود از الطاف مخصوص الهی به اهل بهشت و از لذتهای روحانی ویژه است.
۱۰- همنشینی با نیکان و اهل سعادت. مهمترین آن ها دیدن رسول خدا (ص)، امیرالمؤمنین (ع)، ائمه اطهار و چهارده معصوم (ع) و پیامبران و اولیای الهی و میهمان شدن برایشان.

۱۱- و از همه مهم تر، میهمان مخصوص شدن بر خداوند و که با هیچ نعمت مادی و جسمانی قابل قیاس نیست؛
۱۲- خداوند از ایشان راضی می شود و ایشان هم از خدا راضی می باشند و خداوند همه گونه نعمتهای مادی و معنوی را در اختیارشان قرار می دهد.

مردم، هم بهشت روحانی دارند و هم بهشت جسمانی، در جهنم هم همین طور. اقلیتی از مردم اهل نعیم روحانی هستند و اعتنایی به نعیم جسمانی ندارند و اقلیتی هم فقط بهشت جسمانی دارند و از بهشت روحانی نصیبی ندارد. به هر حال قطعا ما بهشت جسمانی داریم یعنی نمی توان آن را انکار و به شکلی تأویل کرد، قابل تأویل نیست. آنچه در آن عالم هست با آنچه در این عالم هست در عین اینکه در جسمانی بودن شریکند تقاوتهای زیادی با یکدیگر دارند یعنی آن عالم عین عالم دنیا و طبیعت نیست، اگر عین عالم دنیا و طبیعت می بود مثل عالم طبیعت تکلیف هم در آنجا بود ولی آنجا تکلیف نیست به دلیل اینکه امکان تکلیف نیست، امکان تغییر دادن وضع و حالت نیست، به قول فلاسفه آنجا عالم قوه نیست، عالم فعلیت محض است. در آنجا مثلا توالد و تناسل نمی تواند وجود داشته باشد، خوردن هست ولی خوردن آنجا با خوردن اینجا فرق می کند. آن لذاتی که از خوردن حاصل می شود هست اما نه مثل خوردن اینجاست که این جور جذب و دفع باشد و در نتیجه مثلا سلامت و بیماری باشد. این گونه چیزها نیست.
آن نتیجه ای که از این امر پیدا می شود یعنی لذت خوردن، لذت آشامیدن، لذت جنسی، لذت مصاحبتها در آنجا وجود دارد ولی با تفاوتهایی که با (بذات) اینجا هست. البته ما تفاوتها را نمی توانیم کاملا درک کنیم. باید بدانیم که این جنبه های جسمانی در آنجا وجود دارد و البته جنبه های روحانی هم به طریق اولی وجود دارد چون ما می بینیم قرآن در بعضی موارد بعد از اینکه نعمتهای جسمانی را ذکر می کند «جنات تجری من تحتها الانهار» می فرماید: «و رضوان من الله اکبر؛ و اما بالاتر از همه خشنودی حق است» (توبه/72).
بنابر این بر خلاف آنچه بعضى تصور مى کنند، قرآن در همه جا مردم را به نعمتهاى مادى بهشت بشارت نداده، بلکه از نعمتهاى معنوى نیز کرارا سخن به میان آورده است، که آیات 45 تا 50 سوره حجر نمونه روشنى از آنهاست، بطورى که نخستین خوش آمد و بشارتى را که فرشتگان به بهشتیان در هنگام ورود به این کانون بزرگ نعمت، مى گویند بشارت سلامت و امنیت، است.
شسته شدن کینه ها از سینه ها، و صفات زشتى همچون حسد و خیانت و مانند آن که روح اخوت و برادرى را به هم مى زند، و هم چنین حذف امتیازات تشریفاتى غلط که آرامش فکر و جان را در هم مى ریزد، نیز از نعمتهاى دیگر معنوى روحانى است که در این آیات به آنها اشاره رفته است. خداوند در سوره حجر آیات 45 تا 48 می فرماید: «إن المتقین فی جنات و عیون * ادخلوها بسلام آمنین * و نزعنا ما فی صدورهم من غل إخوانا على سرر متقابلین * لا یمسهم فیها نصب و ما هم منها بمخرجین؛ پرهیزگاران در باغهاى سرسبز بهشت و در کنار چشمه هاى آن هستند. (فرشتگان الهى به آنها مى گویند) داخل این باغها شوید با سلامت و امنیت. هر گونه غل (حسد و کینه و عداوت و خیانت) از سینه آنها بر مى کنیم (و روحشان را پاک مى کنیم) در حالى که همه برادرند و بر سریرها روبروى یکدیگر قرار دارند. هرگز خستگى و تعب به آنها نمى رسد و هیچگاه از آن اخراج نمى گردند. بندگانم را آگاه کن که من غفور و رحیمم. (و نیز آنها را آگاه کن که) عذاب و کیفر من عذاب دردناکى است. این نکته نیز شایان توجه است که "سلامت" و "امنیت" که سر آغاز نعمتهاى بهشتى قرار داده شده پایه هر نعمت دیگرى است، که بدون این دو هیچ نعمتى قابل بهره گیرى نیست، حتى در این دنیا نیز سر آغاز همه نعمتها نعمت سلامت و امنیت مى باشد.
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
هم صحبت عزیز عبادی جان سلام

متاسفم که نمیتوانم شما را دوست خطاب کنم. باعث افتخار بنده میشد اگر میتوانستم با شما دوست بوده و به دیدارتان بیایم و در کنار هم چای نوشیده و صحبت کنیم ولی متاسفم که طبق دستورات دینی شما نمیتوانید با بنده چای بنوشید چون من را نجس میدانی و شما از دوستی با کافر منع شده ای از همه مهمتر اینکه قتل من بر شما واجب و اسرات گرفتن زن و فرزندان بیگناه من جهت غلامی و کنیزی بر شما لازم است. با توجه به توصیه دوستانم و خطرات جانی که این بحث برای من دارد متاسفم که در همین جا از شما خداحافظی میکنم. ولی از لطف شما ممنونم که با حوصله پاسخهای بنده را دادید.
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
به عرض برسانم
من شما را کافر نمی دانم فقط متاسفانه شما و هم صحبتان مثل شما شبهاتی در مسائل و موارد دینی دارید و متاسفانه مسائل دینی خوب تشریح نشده و بنیه های اعتقادی هم صجبتان ما در انجمن ضعیف است با هر شبهه و سوالی فوری فرو می ریزد و ماهواره و سایتها وفیلم ها هم تاثیر بسیار مخربی در سیاه و زشت نشان دادن سیمای زیبای اسلام دارند
و جوانان ما به جای اینکه مریض شدند به دکتر متخصص بروند با مریضی می سازند و نمی دانند که چقدر برای سلامتی شان مضر است
مباحثه مودبانه و علمی در فضای مجازی فرصت مغتنمی است که جوانان راحتتر دغدغه ها و درد دلهای خود را مطرح میکنندو من خوشحال می شوم هم صحبت فضای مجازی جوانان باشم
همین که به سایت طلبه آمدید جای تقدیر و تشکر دارد(البته من نه صاحبخانه ام و نه او را می شناسم فقط یک عابرم)و روشن می شود که برای درست فهمیدن قدم برداشته اید
مباحثه از نظر دین اسلام کاملا آزاد است و طرح شبهات و جواب آن هیچ اشکالی ندارد البته به شرطی که مودبانه و برای تفهم باشد نه تعنت
باز از شما سپاسگذارم که چند سوال و جواب مرا خواندید وبرای نوشته های من وقت گذاشتید ...
در آخر یک سفارش از باب حق الجلیسی عرض کنم(البته اگر به دل نگیرید و ناراحت نشوید)
اعتقادات خود رابا دلیل و برهان محکم کنید
بدانید هر شبهه ای جوابی دارد همیشه دنبال جواب برهانی سوالات و شبهات خود باشید(البته در مسائل اعتقادی)
سعی کنید خود و خدای خود را بیشتر بشناسید شما هیچ توضیحی برای من در مورد خدایتان و خواسته های خدایتان ندادید امیدوارم لااقل برای خودتان جواب این سوالات را به طور برهانی بدهید
مواظب خودتان،فکر و اندیشه تان و منابعی که از آنها تغذیه فکری می شوید باشید در این زمانه گرگ و دزد باورها است وعمر کوتاه ،شاید فرصت جبران کم باشد
عقل همه عقلا حکم میکند که مراقب و محتاط باشند توصیه میکنم همه پل های پشت سر خود(بین خود و خدایتان) را خراب نکنید اگر فقط یک درصد احتمال بدهید که قیامت و معادی است ولو کم به فکر توشه برای این سفر باشید الان احتمال دادید که ممکن است خطر جانی بر شما باشد احتیاط کردید خواهشمندم در مورد معادو...هم با ملاحظه احتمال وقوع احتیاط لازم را داشته باشید....
و همیشه بدانید خداوند ارحم الراحمین بوده درش همیشه برای مخلوقاتش باز است
والسلام علی من اتبع الهدی
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
به نام خداوند مهرگستر خیلی مهربان
"مَا عِندَكُمْ يَنفَدُ وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ""چیزی که پیشتان است پایان پذیر است هم چیزی نزد خداوند است ماندگار است هم تا پاداش می دهیم کسانی شکیبایی کردند پاداششان به نیکو تر چیزی که بودند انجام می دادند"بازم می گویم شکیبایی در سوره توبه بیزاری از همتاگذاران آمد گفت اگر ماههای ناروا جاگزین روا گشت بکشید همتاگذاران هم روی گردانان را هر کجا یافتید اما بندهایی برای پیمان پیشینتان دارد که اگر پابرجا به آن بودند کاریشان نداشته باشید هم گوشزدمان کرد که آنها پیروی گر پیمانی نیستند مبادا دوستی باآنها کنید اما درباره سرریزکاران درآیین خداوند هم نفرین های سختی داریم از زبان پیامبران که جز درستی نگوییم درباره ختنه چیزی در قرآن نیامد اگر براستی در تورات هم انجیل آمد چون خداوند می فرماید کسانی که باور می کنند به چیزی که فرود آمد سوی تو هم سوی کسانی از پیشتر تو هم به واپسین آنها یکدلند در نشانه های آغازین سوره بقره بایستی باور کنم چون ما مردان ناآسودگی برای ختنه شدن ندیدیم هم در دوران کودکی می دیدم کودکی که ختنه نشده بود در سالهای هفت هشت سالگی چگونه در هنگام ریختن ادرار کج می ریخت باز هی نگویید چرا ببریم آفریننده کم کاری کرد چرا یکی نباید نون بخورد با این کار؟ اگر هم می دانیم که ختنه نکردن برایمان هم فرزندانمان ناآسودگی نمی سازد بیازماییم ! خداوند هم نگفت نبین نشنو نیاندش بازم تا سراسر زندگی برای ختنه کردن زمان هست که بیماریتان کم شود خداوندا تنها تورا بنده ام هم تنها از تو یاری میگیرم نه فلانی نه تارنامه های اینترنت که فلانی شاید باشه یا نباشه هم تارنماها هم آشکار نیست چه اندازه درست فروشنده یا خریدار باشد تنها از تو می خواهم که ناباورمندان ترسو را ناامید از همه جا کن

با توجه به اتفاقاتی طی چند روز گذشته افتاد تصمیم گرفتم خطر کرده و دوباره مطالبی را بنویسم. ( خطر از این بابت است که مسمانان درصورتی که به مخالف خود دست پیدا کنند، طبق دستور قرآن باید او را بکشند)
به زودی ادامه صحبتهایی که بدون پاسخ گذاشتم را خواهم داد.
آقا مهدی اگر میخواهی مطلبی بنویسی که بنده متوجه منظور شما بشوم 1- فارسی بنویس نه عربی. 2- از دستور زبان فارسی مربوط به این دوره استفاده کن نه دستور زبان فارسی دویست سال پیش چون درک اینگونه نوشتار شما بسیار مشکل و مانند قرآن که میتوان از آن هزاران برداشت کرد نامفهوم و گنگ است
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1
  • 2


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت