باسلام
آقا نیمای عاقل
من بیش از صد سوال کردم جواب مستدل به هیچ کدام ندادی همه نوشتارت ادعایی بودنه برهانی
1-
من شما رامجبور به بحث نکردم قبلا نوشتم شما دوست نداری دلت نمی خواهد ادامه نده،
اگر مطالب من (جزء ابتدائی ترین دروس منطق و فلسفه است)فرار نکن جوابش را مستدل و منطقی بده
2-
ما خرد باخته نیستیم بلکه خرد گرای افراطی(راسیلولیسم) نیستیم نوشتم که قرآن 1400 سال قبل چقدر به علم و عقل بهاء داده وقتی بود که عقل مورد اجحاف واقع شده بود احیاگر خرد گرایی اسلام بوده است(نمونه آیات را برایت نوشتم و روایات که لاتحصی است)
بلکه یکی از منابع استنباط احکام شرع در اسلام عقل است ولی نه هر عقلی ،نه بی درو پیکر،بلکه با اصول و ضوابط خاص
پس شما حق ندارید مسلمانان را به خرد باختگی مهتم کنید
3-
اگر عقل شما به حد راسل است چرا استفاده نمی کنی استفاده کن چون اگر ازقافله خردگرایی عقب بمانی باید تا ابد نشخوارکننده نظرات آتنهایی باشی که استفاده کردند آنوقت مجبور خواهی بود در تشخیص حق و باطل به جای عقل خود تابع و مقلد عقل نویسندگان پیمان حقوق بشر،طبق معاهده حقوق بشرهستی باشی اگر قرار است آنها حق و باطل را باری تو مشخص کنند آنوقت تو مقلد هستی کور عصا کش هستی به چیه عقلت می نازی وقتی در تشخیص خوب و بد تابع دیگران است اصلا عقل به چه دردت می خورد وقتی تو تابع عقل جمعی فیلسوفان بزرگ هستی؟؟؟
عقل خودت را گذاشتی از عقل دیگران تبعیت میکنی و آن را معیار و ملاک قرار میدهی!!!!!!!!
در واقع مدیریت زندگی و حق تصمیم گیری را از خود سلب و به دیگران واگذار کردی؟؟؟
به نظرت عقلی که همجنسگرایی را تجویز میکند عقل یا هوس؟عقل است یا ...
شما همجنسگرایی را خوب میدانی؟؟ببخشید حتی نسبت به خود وبرادرو پدر و فرزندت و....؟؟؟
4-
نوشتی همسران رسول ص بجز سوده دختر باکره بودند؟؟؟درکدام کتاب تاریخی و روایی دیده ای؟؟
نوشتی خدیجه پیر بود و بچه زایید؟؟می دانی یائسگی چیست ؟در چه سنی محقق میشود؟می دانی زن به طور عادی تا رسیدن به یائسگی توان حمل دارد؟؟؟؟؟نمی دانستی یائسگی غیر از پیری است؟؟؟؟
نوشتی خدیجه پیر بود ولی زیبا بودمگر او را دیده ای؟؟؟؟با صرف احتمال زیبایی آنهم در پیری عقلت حکم قطعی می دهد؟؟
به نظرت زنانی که نام بردی در زمان دختر بودن زیباتر بودند یا زمان 45سالگی؟؟؟؟؟
به نظرت رسول ص نمی توانست دختر زیبای باکره بگیرد قحطی دختر زیبا بوده؟؟؟
آدم هوس باز دختر باز...با زنان بیوه ازدواج میکند یا باکره؟؟؟؟؟؟؟؟
عایشه زمان ازدواج با رسول ص 19 ساله بوده نه 6 ساله (برای فهمیدن ادله مراجعه کن
http://shahaab.blogfa.com/post-50.aspx )
شما فکر میکنی نور اسلام با آمدن کسی و رفتن دیگری خاموش می شود؟؟؟پس چرا 1400ساله خاموش نشده؟؟؟این وعده حق خداست
هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون
چراغى را كه ايزد بر فروزد هر آن كس پف كند ريشش بسوزد
5-
شبهات مطرح شده توسط افرادی چون مانند گلدزيهر و رژى بلاشر و آرتور جفرى و در رأس آنان، نولدكه و ديگران مانند بروكلمان و بوهل و ...بیش ازآماری است که نوشتی و همه مستدل توسط اندیشمندان اسلام جواب داده شده است
برای اطلاع بیشتر به کتب شبهات و ردود آقای معرفت،نقدبازشناسی قرآن براتی،عقلگرایی در تفاسیر نفیسی و..مراجعه فرمایید
ومجله تخصصی مستقلی در این باب نوشته شده به نام قرآن پژوهی خاورشناسان که به طور مستدل شبهات را پاسخ داده است
6-
در مورد کشتار هم عین عبارتم این بود
بمبگذاری مرضی اسلام نیست اگر هست از کج فهمی مسلمانان و هوسهاس
7-
در تعریف انتقاد گفتی
( انتقاد ) یعنی نسبت دادن یک فعل ، به کسی که واقعا آنرا انجام داده ؛, و نکوهش او به خاطر این عمل .
شما مگه خودت را عاقل نمی دانی و تصمیمات عاقلانه نمی گیری؟
نکوهشت میکنم چرا خودت را تابع عقل دیگران کردی و مصوبات آنها را به جای ایده های عقل خودت اخذ کردی؟
چرا به عقلت می بالی درحالیکه محدود است درحالیکه خطاو اشتباه دارد درحالیکه ناقص است درحالیکه احتمال لغرش دارد
چرا به عقات می بالی به دستوذات عقلت گوش نمی دهی که میگوید
خدا هست
خدا را شکر گذارد(وجوب شکر منعم)
خدا حکیم است با هدف آفریده
برای کشف هدف خدا باید ارسال رسل و انزال کتب باشد
و...
شما که عقل گرایی بگو بینم فاضل باید مقدم شود یا مفضول؟؟؟؟؟
برای تصمیم گیری امور ونقش محوری داشتن در همه کارها دو گزینه داری یکی فاضل دیگری مفضول کدام را مقدم میکنی؟؟؟؟؟
چطور حکم کردی(باید بگردیم و کسی را که از همه دانا تر است و این دانا بودنش برایمان اثبات شده ، بعنوان عقل کل در نظر بگیریم و از تجربیات او بهره ببریم - البته این جمله اصلا به معنای سپردن حکومت و ... به آن فرد نیست بلکه فقط از اندیشه های او استفاده میکنیم -)
خیلی مضحک است که کسی عقل کل باشد و دانا بودنش بر ما ثابت بشود ولی در سپردن حکومت به او که نزد هر عاقلی به فرد اعقل و اعلم محتاجتر است کنار بزنی؟؟؟!!!یضحک به الثکلی
گفتی من به متخصص مراجعه نمیکنم حرف متخصص فن را قبول ندارم این تناقض آشکار کلام توست مگر عقل نمی گوید درهر رشته ای به متخصص آن رشته مراجعه مکن؟؟؟؟؟؟؟؟
پس چرا در امر دین رجوع نمیکنی و حرف متخصصان دین را قبول نداری؟؟؟؟؟؟؟؟
در مورد فهم مرادقرآن به کدام متخصص مراجعه کرده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه این مطالب در واقع نکوهش شما نسبت به عملتان است
حال بفرما این انتقاد است یا توهین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
7-
جواب مرا درمورد آیات نگرفتی چون نشانی آیات را نمی دانی و لکن جوابم کامل بود
کجای قرآن فرموده زمین مسطح است؟؟؟؟؟؟؟؟
کجای قرآن فرموده علت آفرینش ماه تعیین اوقات حج و عبادت مردم بوده است؟؟؟؟؟؟؟
کجای قرآن فرموده علت آفرینش شهاب سنگ ها ؛ شلیک آنها به سوی جنهای خبرچینی است که اخبار آسمان هفتم را استراق سمع میکرده اند !؟؟
(شما فرق علت و حکمت را می دانی؟؟؟؟؟؟؟از باب مثال وقتی عقلت می گوید علت چاقی غذای زیادخوردن است یعنی علت منحصره است ؟و علت دیگری ندارد؟؟؟)
اصلا می دانی کلام فصیح چیست کلام بلیغ چیست ؟؟تشبیه و استعاره و تمثیل و کنایه ومجازو توریه و استخدام و طباق و ادماج وارصاد و...را بلدی؟؟(می دانی محسنات معنوی ولفظی چیست؟؟؟)
معنای حصر اضافی و حقیقی را می دانی؟؟؟
میدانی اگر ندانی و در مورد قرآن قضاوت کنی می شوی جزء بی ادبان دور از ادب که به ادبیات قرآن اشکال میکنند؟؟؟
در تفسیر وفهم مرادجدی این آیات آیا سراغ مطالعه تفسیری رفته ای؟؟
آقای عاقل ماشینت خراب بشود خودت درست میکنی؟مریض شدی آپاندیست را خودت عمل میکنی؟؟یا به متخصص فن رجوع میکنی؟؟در مورد فهم مرادقرآن به کدام متخصص مراجعه کرده ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینکه نوشتم کجای قرآن نوشته، منظورم برداشت شماست که این برداشتها را از کجای آیه استفاده کردید؟؟؟؟ البته جوابهای هر آیه را دادم کسی که به قواعد فصاحت بلاغت و محسنات معنوی و لفظی بلد باشد امر آیات بر او مشتبه نمی شود
اللَّهُ الَّذي رَفَعَ السَّماواتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَها....رعد2
نمونه اش همین (آسمان ستون های نامرئی دارد است که در قرآن ذکر شده است )
اين آيه با توجه به حديثى كه در تفسير آن وارد شده است، پرده از روى يك حقيقت علمى برداشته كه در زمان نزول آيات، بر كسى آشكار نبود، چرا كه در آن زمان هيئت بطلميوس با قدرت هر چه تمامتر، بر محافل علمى جهان و بر افكار مردم حكومت مىكرد، و طبق آن آسمانها به صورت كراتى تو در تو همانند طبقات پياز روى هم قرار داشتند و طبعا هيچكدام معلق و بىستون نبود، بلكه هر كدام بر ديگرى تكيه داشت، ولى حدود هزار سال بعد از نزول اين آيات، علم و دانش بشر به اينجا رسيد كه افلاك پوست پيازى، به كلى موهوم است و آنچه واقعيت دارد، اين است كه كرات آسمان هر كدام در مدار و جايگاه خود، معلق و ثابتند، بىآنكه تكيه گاهى داشته باشند، و تنها چيزى كه آنها را در جاى خود ثابت مىدارد، تعادل قوه جاذبه و دافعه است كه يكى ارتباط با جرم اين كرات دارد و ديگرى مربوط به حركت آنهاست.
اين تعادل جاذبه و دافعه به صورت يك ستون نامرئى، كرات آسمان را در جاى خود نگه داشته است.
حديثى كه از امير مؤمنان على ع در اين زمينه نقل شده بسيار جالب است، طبق اين حديث امام فرمود:
هذه النجوم التي فى السماء مدائن مثل المدائن الذى فى الارض مربوطة كل مدينة الى عمود من نور
:" اين ستارگانى كه در آسمانند، شهرهايى هستند همچون شهرهاى روى زمين كه هر شهرى با شهر ديگر (هر ستارهاى با ستاره ديگر) با ستونى از نور مربوط است".
آيا تعبيرى روشنتر و رساتر از" ستون نامرئى" يا" ستونى از نور" در افق ادبيات آن روز براى ذكر امواج جاذبه و تعادل آن با نيروى دافعه پيدا
مىشد؟
تفسير نمونه، ج10، ص: 112
چرا فکر میکنی عقل انسان هر چیزی را بالفعل می داند؟؟؟و به متخصص رجوع نمیکنی؟؟
این هم بیش از چهل سوال دیگر، ببین توانایی جواب برهانی مستدل به چند تاشو داری؟؟؟؟
به امیداینکه خداوند همه ما را هدایت فرماید
إِنَّكَ لا تَهْدي مَنْ أَحْبَبْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدين
در حقيقت، تو هر كه را دوست دارى نمىتوانى راهنمايى كنى، ليكن خداست كه هر كه را بخواهد راهنمايى مىكند، و او به راهيافتگان داناتر است.
من در این نوشتار بیش از صد سوال ازعقلت در12بند کردم ببینم توانایی جواب به چندتاشو دارد؟؟؟؟؟؟؟؟
(البته غرضم تفهم است نه تعنت)
منتظرجواب عاقلانه و برهانی ات هستم رفیق