چرا سایر ادیان تحریف شده اند و علت آن چیست؟

پرسش:

چرا می گویند دین های دیگر تحریف شده است؟ علت تحریف را در چه می بینند؟ از دین هایی که تحریف شده اند با مثال علت تحریف را  بیان کنید (البته بدون مقایسه با دین اسلام و دیگر ادیان)

 پاسخ:

با سلام و تشکر از ارتباط جنابعالی

 در متون دینی ادیان به موارد بسیاری برخورد می کنیم که بر خلاف حکم صریح عقل انسان است . حتی در این کتاب های ادیان موارد ی وجود دارد که به طور روشن و آشکار دچار تناقضات است . در آدرس ذیل می توانید از موارد متعدد آن آگاه شوید.
 بررسی علت تحریف یک دین با موضوع نشان دادن تحریف های واقع شده در یک دین ، دو موضوع متفاوت است.
اگر بخواهیم در مورد هر دو مسئله برای شما توضیح ارائه دهیم ، شاید باید متن یک کتااب را برای تان ارسال نماییم. حال اگر بخواهیم  هم تحریف های واقع شدذه در ادیان و هم علت آنها را بیان نماییم ، نیاز به چندین جلد کتاب باشد .
شاید مقصودتان نشان دادن مواردی است که به خوبی نمایان گر تحریف در متون دینی ادیان باشد ، برای این منظور نیز تحقیق و بررسی مفصلی لازم است.
ما در اینجا مطالبی سایت هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که به خوبی بر تحریف صورت گرفته در ادیان دلالت دارد.
علت اساسی تحریف ها این است که بشر راهکار مناسب برای حفظ متون دینی را در اختیار نداشت . در عین حال کسانی که با دلایل و انگیزه های مختلف و حتی با انگیزه دینی دست به تحریف دین می زدند.مثلا پولس حواری بعد از ایمان آوردن به مسیح ، شریعت و احکام دینی را از حقیقت دین بر می دارد ، تا مردم بیشتر به سوی آن رغبت نمایند و به آئین مسیحیت ایمان آورند.
علت دیگ آن بود که متون دینی در زمان های بعد از پیامبران نوشته شد.مثلا امروزه چيزي به نام كتابي كه بر حضرت عيسي(ع) نازل شده، در دست نيست وحتی خود مسيحيان چنين ادعايي ندارند كه انجيل فعلي كتابي است كه خدا بر حضرت عيسي(ع) نازل كرده، بلكه محتواي آن گزارش هايي است منسوب به چند تن از پيروان آن حضرت . در این کتاب به تحریف های بسیاری برخورد می کنیم  مثلا علاوه بر تجويز شرب خمر، ساختن آن را به عنوان معجزة عيسي قلمداد مي كند. (1)
جهت آگاهی از تحریف های موجود در عهدین ( عهد جدید و عتیق) یعنی تورات و انجیل موجود به اینجا مراجعه نمایید.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت