امام زمان «عج» کی ظهور می‌کند؟

 
سلام و عرض ادب خدمت کاربران عزیز و گرامی
خیلی وقت است دغدغه‌ی فکری ما شده که آخه امام زمان کی ظهور می کند؟ از بچگی تا حالا شنیدیم که ظهور نزدیکه پس کی آقا میان؟ قبل از جواب به این داستان توجه کنید
زنى به خدمت امام صادق عليه السّلام رسيد و گفت پسرى دارم كه مدتى است به مسافرت رفته و سفرش طولانى شده و من مشتاق ديدارش هستم و خیلی نگرانم شما برایم دعا كنيد. امام صادق عليه السّلام فرمودند: صبر پیشه كن، زن چند روزى صبر كرد، و بار دوم به نزد امام آمد و همان درخواست را مطرح نمود، امام صادق عليه السّلام باز هم او را به صبر فرا خواند، چند روزی گذشت و براى بار سوم خدمت امام عليه السّلام رسيد و با گریه و زاری گفت سفر فرزندم طولانى شده و من نگران او هستم. آن حضرت فرمود: مگر تو را به صبر و شکیبایی دعوت نكردم؟ زن گفت چرا، ولی چه اندازه صبر و بردباری كنم؟ به خدا سوگند صبرم پایان یافته است. امام با قاطعیت فرمودند: به خانه برگرد، كه فرزندت از سفر برگشته و در خانه است، آن زن به خانه بازگشت و دید که فرزندش از سفر برگشته خیلی تعجب کرد که امام از کجا آگاه شدند. با خودش گفت شاید به امام وحی شده است با خوشحالى به خدمت امام عليه السّلام رسید و گفت: آيا پس از پيغمبر صلی الله علیه و آله باز هم به کسی وحى نازل مى‏ شود؟
حضرت فرمودند نه بعد از رسول خدا به کسی وحى نازل نمى‏ شود،
اما پيغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند: هرگاه صبر تمام شود هنگامه‌ ی فرج و گشایش مى‏ رسد و چون تو اظهار كردى که صبرم تمام شده دريافتم كه خدا با آمدن پسرت فرج تو را ‏رسانده است.( إرشاد القلوب ديلمی جلد 1، صفحه 150)
دو مطلب می‌ آوریم و نتیجه گیری می‌کنیم.
اول اینکه خوب در داستان دقت کنید ببینید آن زن چه‌اندازه ناراحتی دوری و فراق فرزندش را داشت دوری فرزندش برایش یک درد طاقت فرسایی بود که کاملا فکر و ذهنش را مشغول کرده بود و او را به حرکت و عمل وا داشته بود و مرتب به خدمت امام می‌ آمد و بی‌تابی و ناله می‌کرد و دنبال راه چاره می‌گشت تا اینکه در پایان بالاخره به مقصودش رسید.
مطلب دوم اینکه فرج و ظهور امام زمان تنها یک مسأله فردی نیست که یک نفر برای ظهور دعا کند و آقا تشریف بیاورند یک مسأله‌ی اجتماعی است یعنی نوع مردم باید به یک رشد فکری برسند و خواستار امام عصر باشند.
نتیجه اینکه اگر نوع مردم فراق و دوری امام زمان برایشان به صورت یک درد طاقت فرسا در آید و بی‌تاب او شوند و عموم انسانها در پی رفع این هجران و فراق باشند و بر این جدایی صبر و شکیبایی کنند وقتی صبرشان تمام شد  و به ستوه آمدند و واقعا و از ته دل خواستار حضرت مهدی «عج» شدند حضرت تشریف می‌آورند

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت