چرا با این همه ظلم و ستم در جهان امام زمان (عج) ظهور نمی کند ؟

پرسش:

چرا با این همه ظلم و ستم در جهان امام زمان (عج) ظهور نمی‌کند؟
پاسخ:

با سلام و عرض ادب و احترام 

ظهور حضرت مهدي (عج) به مشيت و حكمت خداوند بستگي دارد كه علم كامل آن بر ما پوشيده است . در عين حال در روايات آمده كه خداوند حضرت را در سخت ترين اوضاع ؛ يعني در حالي كه جهان پر از ظلم و جور شده باشد، براي نجات مردم ستمديده و نابودي ستمگران اذن ظهور مي دهد.
از طرف ديگر هر نهضت و انقلابى كه براى هدف معينى بر پا شود، در صورتى امكان پيروزى دارد كه زمينه آن از هر جهت فراهم باشد و اوضاع و شرايط كاملا آماده باشد. يكى از شرايط مهم موفقيت اين است كه عموم انسان ها خواستار آن انقلاب باشند و افكار عمومى براى تأكيد و پشتيبانى آن مهيا باشد. در غير اين صورت انقلاب با شكست مواجه خواهد شد. نهضت و قيام مهدى موعود نيز از اين قاعده كلى مستثنى نبوده، در صورتى مى‏ تواند پيروز گردد كه اوضاع و شرايط مساعد و زمينه فراهم باشد.
نهضت آن حضرت يك نهضت سطحى و كوچك نيست، بلكه يك انقلاب همه جانبه و جهانى است و برنامه بسيار عميق و دشوارى دارد، مى‏خواهد تمام اختلافات نژادى و كشورى و زبانى و مرامى و دينى را بر طرف سازد و سر تا سر گيتى را با يك حكومت نيرومند اداره كند تا همه بشر با صلح و صفا كنار هم زندگى كنند. او مى‏داند كه آب را بايد از سر چشمه اصلاح كرد و عوامل اختلاف‏انگيز را از ريشه قطع مى‏ كند تا گرگ صفتان، خوى درندگى را از دست بدهند. می خواهد كفر و مادى گرى را ريشه كن سازد و عموم جهانيان را به سوى قوانين و برنامه‏ هاى الهى متوجه كند و دين اسلام را آيين همگانى گرداند. مى‏ خواهد افكار پريشانى بشر را به سوى يك هدف متمركز كند و معبودهاى دروغين و فتنه‏ انگيز را مانند: مرزها، نژادها، كشورها، مرام‏ها، حزب‏ها، قاره‏ ها و شخصيت‏هاى كاذب را از مغز بشر ريشه كن كند.
به طور خلاصه مى‏ خواهد نوع بشر و جوامع انسانى را به سعادت و كمال واقعى برساند و اجتماع صالحى به وجود آورد كه بر پايه فضايل و صفات انسانى و اخلاق نيك استوار باشد. چنين انقلابى بدون شايستگى ملت‏ها امكان وقوع ندارد. قرآن كريم مى‏ فرمايد: "ما در زبور نوشتيم كه بندگان شايسته و صلاحيت دار ما قدرت زمين را به دست مى‏ گيرند".(1)
بنابر اين تا نوع بشر به حد كمال و رشد نرسد و عموم مردم در سراسر جهان براى پذيرفتن حكومت حق آماده نگردد، مهدى موعود ظهور نخواهد كرد.(2)
بنابراين از يك طرف ظلم حاكمان ستمگر به نهايت درجه خود مي رسد و از طرف ديگر عموم مردم و توده انسان ها در سراسر گيتي خواهان بر پائي عدالت گشته و از حكومت هاي ديگر دل زده شده باشند.
پى نوشت‏ها:
1- انبياء (21) آيه 105
2- ابراهيم امينى، دادگستر جهان، ص 240 .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت