علت گرایش جوانان به مسائل جنسی؟

پرسش:

علت كشش جوانان به سوی مسائل جنسی چیست؟
پاسخ:

با سلام وادب

با شدت يافتن رشد بدني فعاليت غدد جنسي و ادرنال زيادتر مي شود و در دوره بلوغ كشش جنسي به اوج مي رسد.
غريزه جنسى، همانند ميل‏ها و كشش‏هاى درونى ديگر، لازمه روح انسان وفطرى است. غدد جنسى منشأ تحوّلى عميق در جسم و جان انسان مى‏شود. دكتر كارل مى‏نويسد: "غدد جنسى، نه تنها وظيفه حفظ نسل و نژاد را بر عهده دارند، بلكه در فعاليت‏هاى روانى و معنوى مانيز مؤثرند".
خداوند به موجب حكمت خويش، غريزه جنسى را وسيله توليد مثل و بقاى نسل قرار داده است. در اين صورت فقدان آن، موجبات انقراض نسل  و ضعيف بودن آن، تمايل انسان را براى تشكيل خانواده و به دوش كشيدن مسئوليت و سختى‏هاى بسيارى كه در اين راه بايد برخود همواره كند، ضعيف مى‏نمايد، در نتيجه يكى از اركان اساسى تشكيل خانواده و بقاى نسل بشرى را در معرض تهديد جدى قرار مى‏دهد.
:قدرت و قوت بسيار غريزه جنسى و ميل به خوردن و آشاميدن در بشر و تأثير فراوان و غير قابل انكار آن  در چرخه زندگى او و نقش بنيادى و بسيار قوى آن در شكل‏دهى به شخصيت و رفتار و افكار او و سمت و سوى‏بخشى به تحركات  فردى و اجتماعى او قابل انكار نيست و بدين جهت و بر همين مبنا دو مكتب «فرويديسم» و «ماركسيسم» در عرصه حيات فكرى  بشرى پديد آمد و هر يك از دو مكتب با بزرگ كردن بيش از حد هر كدام  از آن دو خواسته طبيعى و اصالت دادن به آن، همان را پايه و  اساس شخصيت و حيات بشرى قرار داده و ساير نيازها و اميال او را بازتاب و برآيندى براى آن به شمار آورد.
  در اين ميان غريزه جنسى از قدرت و نيروى فزونترى برخوردار است و يكي از حكمت هاي مي تواند به جهت وجود زحمات و رنج‏هايى  باشد كه بر اثر اين غريزه براى مرد و به ويژه زن، در باردارى و تربيت و تأمين فرزند پيش مى‏آيد.
  اين غريزه، اگر رها و آزاد و بي حد و حصر شود، همچون موريانه كه بى‏رحمانه بر درختان تناور هجوم مى‏آورد و از درون آن را پوك و تهى مى‏سازد، جسم  و جان آدمى را به تحليل برده و رفته رفته به ويرانى و سقوط مى‏كشاند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت