چرا پس از ترک استمناء، هر شب محتلم می شوم؟

پرسش:

با سلام خدمتتون من جوانی 16ساله هستم که حدود 6 ماه پیش متاسفانه استمنا میکردم 6اما حدود ماه است که با لطف خدا ترک کردم و توانستم بسیاری گناهانم را ترک کنم و اکنون تقریبا هیچ کار شهوت آمیزی ندارم اما نمی دانم چرا به شدت غریزه جنسی فعالی دارم(حتی اگر گوینده رادیو زن باشد باید حتما رادیو را خاموش کنم یا سریال تلوزیون را نمی توانم نگاه کنم ) و شبها به طور متوالی محتلم میشوم که وقتی استمنا می کردم این احتلام های متوالی را به هیچ وجه و اصلا نداشتم مثلا هر ا 3 روز محتلم میشوم خواهش دارم از جناب عالی مرا روشن کنید و در مورد احتلام های مکرر توضیحی دهید بسیار متشکرم

پاسخ:

با سلام و ادب

از اينكه موفق شديد كه از گناه استمناء آزادي شويد ، به شما تبريك مي گوييم . اين گناه در صورت استمرار علاه بر دوري از رحمت الهي ، موجب عوارض روحي و جسماني نيز مي شود .

 اما احتلام يكى از خاصيت هاى دوره جوانى است . لذا اصلاً نبايد آن را امرى مضر و ناراحت كننده تلقى كرد. بر عكس امرى طبيعى است كه هر انسانى با آن مواجه است  از طرفى اين خصوصيت همواره به همين شكل باقى نمى ماند و رفته رفته رو به افول مى گذارد و نوعى نظم و ترتيب در آن حاصل مى شود. مخصوصاً پس از ازدواج اين وضع كاملاًمنظم گردد. و واكنش هاى افراطى آن از بين مى رود.

در مورد شما نيز چون به عمل استمناء آلوده بوديد واين عمل ، كم  بيش  ضعف جسمي و روحي نيز برايتان داشته  ، به مرور زمان با فاصله گرفتن از آن دوران ، احتلام تان كمتر خواهد شد . در ضمن ممكن است كه به جهت مزاج گرم ، احتلام بيشتر واقع شود . بنابراين چندان نگران اين موضوع نباشيد..

اين احتمال نيز وجود دارد كه تعداد دفعات زياد احتلام  به جهت بيماري باشد .خوب است به متخصص مجارى ادرارى وكليه مراجعه نماييد تا اگر احيانا ًدر نواحى مذكور دچار ناراحتى و بيمارى هستيد, معلوم گردد و مورد مداوا قرار گيريد..

به طور كلى عمل به توصيه هاى زير براى شما مفيد است:

1- همواره پيش از خواب و پس از آن , دست و پا و صورت خود را با آب خنك و صابون بشوييد.
2- محل خوابيدن شما گرم نباشد سعى كنيد در جايى كه خنك است بخوابيد،
3- از روانداز سنگين و زيرانداز نرم استفاده نكنيد. از تشك هاى ابرى و بدون ملحفه و نيز از پتوهاى بدون ملحفه پرهيز كنيد.
4- حتما با مثانه خالي از ادار بخوابيد. قبل از خواب به دستشويي برويد.

5- سعى كنيد همواره در اتاقتان هواى تازه جريان داشته باشد.

 6-از لباس هاى پنبه اى و نخى استفاده كنيد, مخصوصاً براى لباس هاى زير و از پوشيدن لباس هاى نايلونى ومواد نفتى بپرهيزيد. از پوشيدن لباسهاى تنگ و چسبان بپرهيزيد..

در وقت خواب به پهلوى راست بخوابيد يا به پشت دراز بكشيد. از خوابيدن بر روى شكم اجتناب كنيد. 7-.

8- شب ها از خوردن غذاهاى سنگين (تخم مرغ , سيب زمينى , خرما, عسل , برنج و خورشت هاى معمول ,حبوبات , و...) اجتناب كنيد. بر عكس سعى كنيد از سبزى وسالاد و ماست بيشترى استفاده كنيد..

9- در تميزى جوراب ها و كفش خود دقت كنيد و روزى يك بار چوراب هايتان را بشوييد و عوض كنيد. 
.

10-از عطرها و ادوكلن هاى شيميايى استفاده نكنيد .اگر خواستيد از عطر استفاده كنيد ، از عطرهاى طبيعى سود ببريد. اگر مى توانيدگل يا گياهى در اتاق خود داشته باشيد, مفيد خواهد بود..

11-از ماليدن روغن هاى مرسوم بازار به سر وموهاى خود بپرهيزيد. روزى يك بار اگر مى توانيد موهاى خود را بشوييد و در غير اين صورت با برسى كه دندانه هاى نرمى داشته باشد, موهاى خود را شانه كنيد و بادست نمناك پشت لاله گوش و پشت گردن را دست بكشيد.
12- از فكر در امور جنسي و تحريك كننده در روز خود داري كنيد و خيالات خود را از سير در امور جنسي و تحريك كننده باز داريد و در صورت روبرو شدن ، فكر خود را به امور ديگر صرف كنيد.
13- اوقات خود را با برنامه هاي متنوع و تفريحي و ورزشي پر كنيد ..

14- در هر حال پياده روى و هواى آزاد را از ياد نبريد.
15- به دستور ذيل نيز عمل كنيد:
يك عدد زرده تخم‏ مرغ با يك قاشق عسل و نيز يك قاشق چاي خورى پودر زنجبيل را در يك ليوان آب جوش مخلوط كرده و قبل از صبحانه (در روزهاى عادى) ميل كنيد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت