خانم چگونه باید به جنس مخالف ابراز علاقه کند؟

پرسش:

اگر زني يك مردي را دوست داشته باشد كه نمي داند شخص مقابل نيز به اوعلاقمند است بايد چگونه بفهمد كه اونيز اورا دوست دارد يا نه واگر زن شخصا به مرد بگويند كه من شمارا دوست دارم كناه است يا نه؟

 پاسخ: 

با سلام و ادب

اگر زن شخصا به پسر بگويد تو را دوست دارم و به اين اكتفا كند گناهي نكرده است .
اما نكته مهم به نظر ما اين است كه هدف از اظهار دوستي چيست ؟
آيا قصد براي ارتباط دوستي و فهماندن به او براي ازدواج است ، يا صرفا دوست پسري داشته باشد و با او مدتي خوش باشيد و ....
بديهي است كه در صورت دوم هر گونه ارتباط با او از نظر شرعي اشكال خواهد داشت.
البته اين موضوع ممكن است كه آثار روحي ، رواني و اجتماعي خاصي نيز به دنبال داشته باشد. اين گونه رابطه هاي دوستي را كه اصطلاحا از نوع دوستي هاي خياباني است ( به دلايل بسيار زياد كه در صورت لزوم در مكاتبه بعدي برايتان خواهيم نوشت ) به صلاح  دختر نمي دانيم . حتي اگر اين نوع دوستي ها به ازدواج ختم شود‌، غالبا ازدواج هاي موفقي نبوده است كه آن نيز دلايل خاصي دارد.
اما اگر قصد ازدواج باشد ، ابتدا بايد ببيند كه آيا ازن و مرد شرايط لازم براي ازدواج را دارند يا نه؟
آيا او را براي همسري خود مناسب مي داند؟ توجه داريد كه سخن از زندگي هميشگي با او است. در اينجا نبايد صرفا بر اساس احساس و اين كه عشق ودوستي حاكم است ، قضاوت كنيد چون واقعيت هاي بسياري در اين نوع دوستي ها وجود دارد كه حتي از ديد دو طرف مخفي است ، يا از هم پنهان مي دارند تا دوستي ها و رفاقت ها ادامه يابد.
بايد حكم عقل را كه از طرف خداوند در وجود هر انساني براي راهنمايي او قرار داده است ، در نظر داشته باشيد. به تجربه و با توجه به آمارها ثابت شده كه تصميم احساسي ، يا ازدواج صرفا با انگيزه عشق ، در بسياري از موارد ، درادامه با مشكلات بسيار مواجه شده و به طلاق انجاميده است.
بعد از اطمينان از مسايلي كه بيان شد ، سوال تان تازه مطرح مي شود كه آيا او هم دختر را دوست دارد يا نه ؟ در اينجا دو مسئله مطرح است : يكي اين كه براي فهميدن اين مسئله به گناه نيفتد . دوم اين كه براي زندگي آينده تان مشكل ايجاد نشود.
براي رسيدن به اين دو هدف ، بايد دختر مستقيما اقدام نكند.
از طرف يكي از دوستان ، يا افراد خانواده فاميل ، نظر و علاقه خود را به شكلي كه به شخصيت زن لطمه نزند ، به مرد ( پسر ) برساند . اين نكته بسيار مهم است كه دختر بايد به گونه اي رفتار كند كه وقار و متانتش حفظ شود تا در صورت دريافت جواب منفي ، سرخورده نشده ، يا در صورت دريافت جواب مثبت ، در زندگي آينده با مشكلي مواجه نشود.
در اين صورت مرد نيز متوجه علاقه مي شود و اگر قصد ازدواج و شرايط لازم  آن را داشته باشد  ، براي خواستگاري اقدام خواهد كرد.
مرد نبايد با فهميدن علاقه دختر اين موضوع را كش دار كند ، يا رابطه عاشقانه و به دور از انظار ديگران برقرار كند ، اين مسئله علاوه بر مشكلات  شرعي ، با آسيب هاي خاص خود روبرو است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت