چگونه از خواب های جنسی رهایی پیدا کنیم؟

پرسش:

این آیه که خدا فرموده: اگه بنده های من تغییر کنند منم بدی ها و گناهاشونو تبدیل می کنم، زندگیه منو عوض کرد.
پسری هستم که تا یکی دو سال پیش از روی نادونی و این که نمی دونستم دارم چه بلایی سر خودم می آرم، آلوده گناه شدم.  گناه من دیدن عکس های حرام بود. ولی خوشبختانه به خاطر لطفی -که خدا به من داشت - تونستم توبه کنم و دیگه سراغ این صحنه های آلوده نرم و به خدا قول دادم که همه اشتباهاتمو جبران کنم.
چگونه از خواب های بد راحت شوم؟.. .  پس چرا خدا با وجود این که تغییر کردم. روحمو پاک نمی کنه و عذاب و اضطراب و گریه های منو درمون نمی کنه؟

پاسخ:

با سلام و ادب
خواب هایی که می بینیم، غالبا نوعی واکنش نسبت به افکار، فعالیت ها و احساساتی هستند که در طول روز داشتیم.
رؤیاها بازتاب افکار، آرزوها، احساسات و عواطف، بیم ها و امید ها، تمایلات و کارکردهایی است که اشخاص در روز یا روز های گذشته به آن مشغول بوده¬اند و یا در بایگانی ذهن و شعور دروني آن ها بوده است. بنا بر این، بهتر است نسبت به کارها و افکار روزانه، و تمایلات درونی خود تجدید نظر کنید، و کنترل بیشتری روی آن¬ها داشته باشید.
شاید منظور¬تان مشاهده صحنه ها و فعالیت های جنسی در خواب باشد که پس از آن احساس گناه در شما به وجود می آید. اگر این حالت باشد، هیچ گناهی را مرتکب نشده اید، چون انسان در خواب اختیار ندارد و بر روياي خود نمی تواند کنترل داشته باشد.
برای مقابله با این افکار به راهکارهایی که گفته میشود، عمل نمایید:
1. پیش از هر چیز برای رهایی از این افکار، باید با علت آن مقابله کنید. نگاه کردن، مقدمه اشتغال فکر و خاطره های مربوط به آن است. پس از نگاه، صحنههای مهیج در ذهن باقی میماند و اراده آدمی را تحت تسلط خود در میآورد.
زدست دیده و دل هر دو فریاد             که هر چه دیده بیند، دل کند یاد
البته گفته اید در حال حاضر دیگر به عکس های حرام نگاه نمی کنید؛ اما فراموش نکنید تا مدت ها اثر نگاه در خاطره شما وجود دارد که به تدریج بر طرف خواهد شد.  پس خود را سرزنش نکنید.
2. از صحبت کردن با دوستان در مورد مسایل جنسی و شنیدن یا خواندن داستانها و رمانها در مورد این امور خودداری کنید.
3. برای خواب خود، برنامه منظم و ساعتی را معیّن کنید. از دراز کشیدن پیش از غلبه خواب بپرهیزید، چون بیشتر افکار انحرافی در همین اوقات به سراغ آدمی میآیند. توصیه میشود از طریق کار یا ورزش و دویدن در هوای آزاد، مطالعه پیش از خواب، کاملاً خسته شوید تا بتوانید خواب عمیقی داشته باشید.
4. در موقع خواب، آدابی را رعایت کنید، مثلاً وضو بگیرید و رو به قبله بخوابید و سورههای توحید و فاتحهالکتاب و ناس و فلق را بخوانید و با ذکر خدا و نيايش و دعا به خواب بروید.
5. خود را به کمخوری عادت دهید. شبها کمتر غذا بخورید و در صورت امکان، گاهی روزه بگیرید.
6. از عوامل تحریکزا مانند: نگاه شهوتآمیز، تماس با نامحرم و گفتگو با آن ها، دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل، دوری کنید.
7. به ورزش اهمیت دهید، چون یکی از راههای آرام سازی طوفان غریزه جنسی، ورزش و فعالیت بدنی است. ورزش مقدار فراوانی از انرژیهای بدنی و فکری شما را به خود اختصاص میدهد که البته از مسائل دیگر میکاهد.

موفق باشید

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت