برای حفظ کردن کل قرآن باید چه کار کنم؟

پرسش:

برای حفظ کردن کل قرآن باید چه کار کنم؟

پاسخ:

با سلام و ادب خدمت شما دوست عزیز

خدمت شما عرض کنم آن چه در درجه اول برای ما مهم است، این است که یاد بگیریم قرآن را درست بخوانیم، درست بفهمیم و در زندگی به آن عمل کنیم.

اگر هر یک از ما، برنامه روزانه (مثلا نیم ساعت در روز) برای خواندن و فهمیدن قرآن داشته باشیم و هر سوره ای را که می خوانیم، به معنای آن هم توجه کنیم و توصیه هایی را که از این پس می آید به کار ببندیم، پس از چند سال، آیه ها و سوره ها خود به خود در ذهن ما جا می گیرند.

برای این کار، بهتر است یکی از سوره های کوچک قرآن را که داستان شیرینی دارد انتخاب کنیم. از پدر، مادر یا مربی پرورشی بخواهیم تا داستان و سایر مطالبی را که در آن سوره آمده، به طور کامل برای ما تعریف کند. یا خودمان با استفاده از کتابهای قصص و ترجمه های قرآن، آن ها را با دقت مطالعه کنیم. پس از آن، همان قصه را در سوره ای که می خوانیم مطالعه کنیم. چندبار تکرار کنیم. به معنای سوره توجه کنیم. به نوارهایی که آن سوره را می خواند، روزی یک بار گوش کنیم؛ پس از مدتی خواهیم دید که آن سوره را حفظ کرده ایم.

بقیه سوره ها را هم به همین ترتیب می توانیم حفظ کنیم.

استادان حفظ قرآن، سفارش های دیگری هم کرده اند که برای حفظ قرآن سودمند است و می توانید به کتابهایی که در این زمینه منتشر شده مراجعه نمایید؛ مانند: چگونه قرآن را حفظ نماییم، شهریار پرهیزگار؛ اهمیت و روش حفظ قرآن، الیاس کلانتری؛ اصول و کیفیت حفظ قرآن کریم، کاظم گرامی؛ روش حفظ کل قرآن کریم، محمد حاج ابوالقاسمی.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت