اگر قرآن نبود، آيا حضرت محمد(ص)كتاب ديگرى از سوى خدا مى آورد؟

پرسش:
 اگر قرآن نبود، آيا حضرت محمد(صلى الله عليه وآله وسلم) كتاب ديگرى از سوى خدا مى آورد؟
پاسخ:
با سلام و عرض ادب و احترام
 پاسخ اين سؤال، با دقّت در نكات زير روشن مى گردد:
1. قرآن كريم در توصيف خود مى فرمايد: (واتَّبِعوا اَحسَنَ ما اُنزِلَ اِلَيكُم مِن رَبِّكُم؛[1]از بهترين دستورهايى كه از سوى پروردگارتان بر شما نازل شده، پيروى كنيد.)در آيه اى ديگر نيز مى فرمايد: (اَللّهُ نَزَّلَ اَحسَنَ الحَديثِ كِتابًا مُتَشابِهـًا[2] خداوند بهترين سخن را نازل كرده؛ كتابى كه آياتش (در لطف و زيبايى و عمق و محتوا) همانند يكديگرند.)با توجّه به اين گونه آيات، قرآن بهترين كتاب و برترين سخنى بوده كه خداوند نازل كرده است.
2. نظر به قدرت بى نهايت پروردگار و علم و حكمت و جود و كرم او، قرآنى كه نازل گشته، بهترين كتاب هدايت است. ناقص بودن يك كتاب جاويدان، يا از جهل و عجز فرستنده آن است يا از بخل او، كه هر يك از اين امور منفى، از ساحت خداوند متعال دور است.
3. از آن جا كه دين اسلام، آخرين دين و پيامبرش، خاتم پيامبران الهى است، معجزه او نيز جاويدان و هميشگى است. اين معجزه جاويدان، قرآن كريم است كه از نظر الفاظ، شيواترين و زيباترين و سنجيده ترين و خوش آهنگ ترين تركيبات را به كار گرفته و از نظر محتوا، در بردارنده همه اصول مورد نظر بشر براى سعادت دنيا و آخرت است.
نتيجه آن كه فرض عدم نزول قرآن، فرض صحيحى نيست تا ببينيم در آن صورت آيا كتاب ديگرى نازل مى شد يا نه؟ زيرا فرض عدم نزول قرآن به معنى آن بود كه خداوند بر خلاف حكمت خود، يا اصلا كتابى براى هدايت مردم نمى فرستاد يا كتاب ناقصى را بر پيامبر نازل مى كرد.

[14]. زمر/55 .
[15]. زمر/23 .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت