علاقه زيادي به آشنايي با قرآن و علوم قرآني دارم، چه کنم؟

پرسش:

علاقه زيادي به آشنايي با قرآن و علوم قرآني دارم . لطفاً مرا درزمينه آشنايي با قرآن و علوم قرآني و كتبي كه در اين باره چاپ شده است , راهنمايي كنيد.

پاسخ:

سلام و ادب

قرآن , كتاب عمل انسان است و او را به صراط مستقيم هدايت مي كند: "انّ هذاالقرآن يهدي للّتي هي أقوم" (1) اين قرآن انسان را به بهترين و متقن ترين راه هدايت مي كند.

براي بهتر درك كردن قرآن بايد در جلسات قرائت قرآن شركت كنيد و هر روزچند آيه را با توجه به معاني و تفسير آن بخوانيد. با ادبيات عرب (صرف و نحو ولغت ) نيز بايد آشنايي پيدا كنيد. در اين زمينه استادي را براي خود انتخاب كنيد. اگربتوانيد با چند نفر ديگر يك كلاس تشكيل بدهيد, در زمينهء ادبيات عرب آموزش ببينيد, چون بدون آموزش زبان عربي نمي توانيد با معاني و مفاهيم قرآن آشنابشويد.

كسي كه مي خواهد با قرآن آشنا و مأنوس باشد, بايد از گناهان پرهيز نمايد وانسان با تقوايي باشد.
براي آشنايي با مفاهيم بلند قرآن از تفسير نمونه و تفسيرهاي موضوعي , مانندپيام قرآن از آيةالله مكارم شيرازي و منشور جاويد از آيت الله سبحاني استفاده كنيد.
در ضمن مطالعهء كتاب (پژوهشى در تاريخ قرآن) نوشته آقاي سيد محمد باقرحجتي و كتاب (تسنيم) به قلم آيت اللّه جوادي آملي بسيار مفيد است . هم چنين برخي مجلات مانند (بينات) و (پژوهش هاى قرآنى) را بخوانيد.


 1.اسراء (17) آيه9 .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت