چگونه حضرت زهرا(س) را زنان ایران الگو عملی خود در زندگی قرار دهند؟

پرسش:

شادمان:سلام. ممنون از وبلاگ پاسخگوتون، اجرکم عندالله.

باعث افتخار و مباحات زنان عالم است که الگویی کامل مانند حضرت زهرا(س) دارند.

شرایط زندگی 1400 سال قبل با امروز بسیار متفاوت است و به نظر میرسد باید سیره و روش زندگی حضرت زهرا در آن زمان را با زندگی نوین امروز تطبیق داد و در هر مورد جدید الگوپذیری آن حضرت را برسی نمود.

سؤال: زنان ایران از هر طبقه و صنفی چگونه حضرت زهرا(س) را زنان ایران الگو عملی خود در زندگی قرار دهند در حالی که شرایط زندگی آن حضرت با اینها بسیار متفاوت است. همسرش علی(ع) پسر ابوطالب بزرگ قریش و پدرش پیامبر و حاکم مسلمین که جایگاه ویژه ای داشت ، باغ فدک را در اختیار داشت و کنیزی به نام فضه در خدمتش بود.

پاسخ:

سلام

خواهش می کنم و عزض خوش آمدگویی بابت حضور در وبلاگم.

بله مسلما بعضی مسائل تغییر کرده است اما الگو پذیری حضرت در اکثر مسائل در جای خود باقی است و مرور زمان در آن خللی وارد نمی کند.

این سوال از این جا نشأت می گیرد که بعضی ها تصور می کنند با تغییر زمان و سبک زندگی، ارزشهای اخلاقی و معنوی نیز تغییر می کنند و جای فضایل با رذایل عوض می شود درحالیکه آنچه تغییر و تحول پیدا می کند، عنصر زمان و مکان و ابزارهایی است که مفاهیم اخلاقی در آن ظهور و بروز پیدا می کند.

مفاهیمی مانند حق، تقوا، احسان، راستگویی، صبر، حیا، عفت و پاکدامنی همیشه پسندیده و قابل ستایش بوده و باطل، ظلم، دروغگویی، بی عفتی و امثال آن در همه زمانها ناپسند است و با فطرت انسان ناسازگار می باشد و لذا فضای زندگی، قالبها، امکانات، رنگها، ظواهر مادی، تکنولوژی، زندگی در آسمان خراشها موجب نمی شود جای عفت را با بی عفتی عوض کنیم، دروغ را زیبا و راستگویی را زشت بدانیم.

دوست عزیز الگوهایی چون حضرت زهرا«س» در همه زمانها، بهترین الگو برای ما هستند و اگر آن حضرت در زمان ما زندگی می کرد بدون شک از امکانات امروز استفاده می کردند، درحالیکه همان شخصیت معنوی و اخلاقی سال ها قبل را داشتند.

ببینید زندگی اجتماعی زن در چارچوب حجاب و حفظ شخصیت انسانی، رعایت مسائل شرعی و دستورات اسلام، نه تنها موجب محدودیت زن و مانع پیشرفت او نمی شود، بلکه سعادت انسان در دنیا و آخرت را به همراه دارد، می گوید: «پیشرفت با بی بندوباری متفاوت است و حجاب ضمن اینکه زینت زن است، برای او احترام، عزت و امنیت را هم به ارمغان می آورد. 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت