آیا در اسلام بین زن و مرد نامحرم،امکان ارتباط خواهر و برادری وجود دارد؟

پرسش:

مگر اسلام زنان و مردان را خواهر و برادر يكديگر نمي‏داند؟ پس چرا در جامعه از ارتباط دختران و پسران بدون قصد بد جلوگيري مي‏شود؟

پاسخ:

زیبا ترین سلام دنیا طلوع خورشید است، آنرا بدون غروبش تقدیمت میکنم

در هيچ آيه و روايتي اين مطلب نيامده كه زنان و مردان، خواهر و برادر يكديگرند. اين مغالطه ‏اي بيش نيست و اگر كسي بگويد، شبيه تعارف است.
ثانياً: مگر خواهر و برادر بودن دليل مي‏شود كه با همديگر ارتباط نامشروع و خلاف شرع داشته باشند؟ گناه و معصيت الهي چه از خواهر و برادر تني صورت بگيرد و چه از خواهر و برادر ناتني حرام است. ارتباط و اختلاط بين مرد و زن كه خواه ناخواه با گناه ملازم است، از خواهر و برادر، زشت‏تر و شديدتر است. بنابراين اگر بر فرض قبول كنيم زنان و مردان، خواهر و برادر يكديگرند، پس بيشتر بايد حرمت يكديگر را حفظ كنند. اگر پسري ببيند كه مي‏خواهند به خواهرش دست بزنند و به او بي احترامي بكنند، از او دفاع مي‏كند. پس بر فرض قبول آن كه (مردان و زنان برادر و خواهر يكديگرند، برعكس نتيجه‏اي كه شما گرفته‏ايد، نتيجه مي‏گيريم و مي‏گوييم: پس بايد در جامعه مردان و زنان حرمت يكديگر را نگه دارند و نه تنها نگاه بد به يكديگر نكنند، بلكه از بي حرمتي به هم جلوگيري كنند.
ثالثاً: مگر قابل قبول است كه مرد و زن نامحرم مخصوصاً دختر و پسر كه عزب هستند و غريزه شهوت در آنان غالب است، با هم ارتباط داشته باشند و به يكديگر نگاه بد نكنند؟ به مقدس اردبيلي كه تقوا و قُدس او بي نظير بوده، گفتند: اگر تو را با زني يا دختري نامحرم در يك باغ تنها بگذارند، چه مي‏كني؟ گفت: به خدا پناه مي‏برم! بإ؛ ح‏ح اين كه مقدس اردبيلي هم عالم و فقيه با تقوا بود و هم پيرمرد و مسنّ، چگونه قابل قبول است دختران و پسران كه در اوج شهوت هستند، با هم ارتباط داشته باشند و نگاه بد و شهوت آلود به يكديگر نداشته باشند؟!
رابعاً: در ارتباط بين دختران و پسران، آن كه بيشتر ضربه مي‏خورد و عفّت و آبرويش از بين مي‏رود، دختران هستند. آن وقت بعد از سوءاستفاده از آنان، اين بندگان خدا رها مي‏شوند و مردان دنبال صيد ديگري مي‏روند! آيا اين بدترين ظلم به بانوان نيست؟ آيا آنان كه دم از حقوق زن مي‏زنند، اين گونه مي‏خواهند از حقوق زنان دفاع كنند؟

واحد پاسخ به سؤالات دفتر تبليغات اسلامي

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت