آيا فكر كردن به صحنه هاي جنسی گناه دارد ؟

پرسش:

آيا فكر كردن به صحنه هاي جنسی و سکسی گناه دارد ؟و چگونه مي توان از اين افكار بيرون آمد ؟

پاسخ:

با سلام و ادب

دوست عزیز فكر گناه، گناه نيست. تا وقتى كه انسان خود را به گناه آلوده نكند، حتى اگر مقدمات آن را فراهم كرده باشد، گناهى در نامه او ثبت نمى ‏شود اما فكر وانديشه گناه، پاكى و صفاى قلب را از بين مى برد و انسان را به ارتكاب آن وا مى دارد. حضرت على(ع) فرمود: «من كثر فكره فى المعاصى دعته إليها؛(1) كسى كه در مورد گناهان زياد فكر كند، گناهان او را به سوى خود مى كشند».

نيز فرمود: «خوض النّاس فى شى‏ءٍ مقدّمة الكائن؛(2) فرو رفتن و تفكّر در مورد چيزى، سرآغاز وجود و پيدايش آن چيز است».
از اين رو حضرت مسيح به پيروان خود فرمود: «موسى بن عمران به شما دستور داد زنا نكنيد، اما من به شما سفارش مى كنم فكرزنا را هم نكنيد، زيرا كسى كه به زنا بيانديشد، مانند كسى است كه در اتاق زيبا و رنگ آميرى شده‏اى، آتش روشن كند. در اين صورت هر چند ممكن است خانه در آتش نسوزد، لكن دست كم دود آن را سياه و خراب مى كند».(3)

برای بیرون آمدن از افکار در مورد صحنه های گناه و جنسی  و کنترل غریزه جنسی به راهکارهای ذیل توجه نمایید:

1ـ پر كردن اوقات فراغت با مطالعه، تفريح، مسافرت و غيره.

2ـ كنترل چشم: نگاه راهبر دل و دام شيطان و بذر شهوت است. براي مهار غريزة جنسي بايد از ديدن آن چه كه ميل جنسي را تحريك مي كند خودداري كرد. امام علي(ع) مي فرمايد: «بهترين عامل رو گرداني از شهوات، فروبستن چشم ها است».(4)

3ـ عدم آميختگي زن و مرد: همنشيني زن و مرد و همسخن شدن و خلوت كردن با يكديگر زمينة لغزش را فراهم مي كند.

4ـ كم خوري: يكي ديگر از راه هاي كنترل غريزة جنسي، دوري از پرخوري است. از اين رو در روايات اسلامي از روزه داري به عنوان عامل تعديل غريزة جنسي ياد شده است.

پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد: «اي جوانان، هر يك از شما قدرت ازدواج دارد، ازدواج كند و اگر قدرت ندارد روزه بگيرد، زيرا روزه گرفتن براي كنترل شهوت مفيد است».(5)

5ـ يكي از راه هاي آرام كردن طوفان غريزة جنسي در انسان، ورزش و فعاليت بدني است، زيرا ورزش مقدار فراواني از انرژي هاي بدني و فكري انسان را به خود اختصاص مي دهد و از مسايل ديگر كم مي كند.

6ـ آخرت گرايي: توجه به پاداش اخروي دربارة كساني كه دامن خود را از گناه پاك داشته اند. امام علي(ع) مي فرمايد: «كسي كه به بهشت علاقه دارد، خواهش هاي نفس و شهوات را فراموش كند».(6)

7ـ ياد مرگ: رسول خدا(ص) اصحاب خود را دربارة مرگ بسيار سفارش مي كرد و مي فرمود: «زياد مرگ را ياد كنيد، زيرا ياد مرگ شكنندة لذات نفساني و مانع ميان تو و شهوات است».(7)

علاوه برآنچه گفته شد ؛ اين امور را نيز رعايت كنید:

1. خود را از محيطها و موقعيت هاى تحريك آميز دور نگه داشته و از خلوت گزينى اجتناب ورزید;

2. از پوشيدن لباس هاى تنگ و چشبنده خوددارى ورزيده و از تماس و لمس نمودن اعضاى بدن خود ياديگران شديداً دورى گزيند;

3. تخيّلات و تفكرات خود را كنترل كند و بداند هر آن چه به ذهن و انديشه اش مى گذارد, خداوند به آن آگاه است و در اين زمينه مسئوليت دارد و بايد تنها به عقل و قوانين شرعى تأييد مى كنند بينديشد تا رستگار شودزيرا تخيّلات و تصوّر دربارهء مسايل جنسى و شهوت آلود منجر به تحريك هاى مداوم گرديده و نيروى حيات رااز بين برده و انسان را از مسائل حقيقى و واقعى زندگى باز مى دارد;

4. با توجه به اين كه دوران جوانى , دوران پر شور و حساس عمر به حساب مى آيد, شايسته است كه جوان با برنامه ريزى دقيق براى اوقات شبانه روزى به يارى كار و تلاش مداوم در زمينه هاى تحصيلى و علمى ومطالعاتى و كارهاى ذوقى و تفريحى حداقل زمان لازم را به خوابيدن اختصاص دهد و زمانى به بستر رود كه خواب بر او مستولى شده و زود به خواب رود;

5. رفت و آمد با دوستان خوب و مؤمن , نماز اول وقت , نماز با جماعت , پرهيز از دوستان و رفقاى بى بند وبار و منحرف ;

6. از شنیدن و بازگو کردن سخنان تحریک کننده یا داستان جنسی دیگران اجتباب کنید و با کسانی که چنین سخنانی دارند ، هم نشین نشوید.
   
پى نوشت‏ها:
1. غررالحكم،ج5ص321.
2. از غررالحكمج3ص451.
3. بحارالانوار، ج 14، ص 331.
4. غررالحكم، ج 6، ص 164.
5. بحارالانوار، ج 100، ص 220.
6. نهج البلاغه، قصار 30.
7. بحارالانوار، ج 74، ص 388

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت