نیت روزه چگونه باشد ؟ نیت روزه چیست؟

احکام روزه

نیت روزه باید چگونه باشد؟شیوه نیت برای روزه چیست؟

با سلام
1- روزه داری در اسلام ، اعتصاب غذا برای رسیدن به هدف های مادی نیست ، بلکه این عمل ، پیوندی با پروردگار جهان دارد وعبادت خدا محسوب میشود وباید با قصد قربت واطاعت دستور الهی و نیت خالص وبه دور از هر گونه ریا وخودنمایی بجا آورده شود.
2- انسان می تواند در هر شب ماه رمضان برای روزه فردای آن ، نیت کند . وبهتر است که شب اول ماه هم روزه همه ماه را نیت کند .
3- در روزه واجب ، نیت روزه نباید بدون عذر از اذان صبح تاخیر بیفتد.
4- در روزه واجب ، اگر به سبب عذری ، مانند فراموشی یا سفر ، نیت روزه نکرده ، اگر کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد ،تا ظهر می تواند نیت روزه کند وپس از آن صحیح نیست .
5- لازم نیست نیت روزه را به زبان بگوید بلکه همین قدر که برای انجام دستور خداوند ، از اذان صبح تا اذان مغرب ، کاری که روزه را باطل می کند انجام ندهد کافی است.
6- وقت نیت روزه مستحب ، از اول شب است تا موقعی که به اندازه نیت کردن به مغرب مانده باشد ، که اگر تا این وقت ، کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد و نیت روزه مستحب کند ، صحیح است.
7- اگر روزی را که شک دارد آخرشعبان است یا اول ماه رمضان ، به نیت روزه قضا ومانند آن روزه بگیرد ودر بین روز بفهمد که ماه رمضان است باید نیت روزه رمضان کند واگر بعد معلوم شود رمضان بوده ، از ماه رمضان حساب می شود .

منبع: آموزش فقه ، محمد حسین فلاح زاده   

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت