لطفا استاد اخلاقی را به من معرفی کنید؟

پرسش:

سلام من بدنبال شخصی که در اصول دین بسیار قوی است می گردم تا از او در مورد اسلام بپرسم چه کنم نمی توانم از این طریق جوابهایم را بگیرم اگر برای رضای خدائی که قبول دارید این کارها را می کنید نشانی شخصی عالم و خوشرو را دز اصفهان بدهید تا من با او حضوری صبحت کنم من غرق در گناهم فیلمهای مبتذل و نماز نمی خوانم اگر رضای خدا را می خواهید من این خواسته را دارم یعنی یک نفر در این شهر نمی خواهد کسی را مسلمان کند هر یک روز زودتر یک روز گنا(هان) کبیره من کمتر


 پاسخ:

با عرض سلام و آرزوي موفقيت براي شما 
به نظر می رسد با وصف حالی که از خود بیان می دارید ، بیشتر به استاد اخلاق نیاز دارید تا عالم به اصول دین.
بدیهی است که حتی عالم کامل به اصول دین شوید ، این امر برای تهذیب نفس و اخلاق کفایت نمی کند ، اگرچه آگاهی و معرفت به اصول اعتقادی دینی ، باعث تقویت ایمان می شود وتقویت ایمان در پرهیز کاری و جلو گیری از گناه تأثیر دارد.
بنابراین توصیه ما این است که برای افزایش معرفت از کتاب ها و آثار استاد مطهری ، علامه طباطبایی و مصباح یزدی و مکارم شیرازی استفاده کنید و با آگاهی و معرفت در جهت تقویت ایمان گام بر دارید . تقویت ایمان علاوه بر آگاهی به انجام تکالیف الهی و اعمال صالح نیز بستگی دارد.
برای تهذیب نفس و اخلاق از آثار استاد محمد شجاعی و کتاب چهل حدیث حضرت امام و کتاب اخلاق عملی ، مهدوی کنی استفاده کنید.
حضور در مراسم مذهبی و دینی و اماکن مقدس و حضور در مسجد و نماز جماعت و شرکت در دعاها و... موثر است.
توبه و ارتباط دائمی با خداوند و عذر تقصیر به درگاه الهی ، موجب عنایت و توفیق الهی می شود.
هیچ گاه گناه را برای خود توجیه نکنید و نداشتن استاد و... توئجیهی برای انجام گناه نیست . این که بگویید اگر هر روز استاد نداشته باشم ، یک روز بر گناهم افزوده می شود ، حرف نادرستی است و توجیه نفس اماره و شیطان برای انجام گناه است.
بزرکترین استاد برای شما ، فطرت درونی و وجدان ، نیز وجود امامان معصوم و پیامبر اسلام که اسوه حسنه است ، نیز آیات روح بخش قرآن است. هر استاد دیگر منبع خود را از آنها دریافت می کند.
از ایت الله بهجت ، نصیحتی خواستند ، فرمود: آنچه را می دانید عمل نماید. همان برای شما کفایت می کند. پس به آنچه می دانی عمل نما . مطمئنا اگر بیشتر از آن نیاز داشتی باشی ، به آن دست خواهی یافت.
در ضمن این مرکز در شهر قم مستقر است و استادی در اصفهان نمی شناسیم.
برای این منظور می توانید با مراکز پاسخگویی مربوط به آن شهر مانند دفتر تبلیغات استان اصفهان بهره گیرید.
اگردر زمینه اصول اعتقادی دین  سوالی از این مرکز (واحد پاسخ به سوالات دفتر تبلیغات اسلامی قم) خواسته باشید. یا مشاوره در زمینه های اخلاقی و تربیتی خواسته باشید ، همیشه در خدمت گذاری حاضر خواهیم بود.
موفق و سربلند باشید.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت