چگونه ممکن است مکاشفاتی درباره قیامت داشته باشیم؟

پرسش:

آیا ممکن است بدون این که فردی به آن دنیا رفته و مدتی هم در آن جا زندگی کند و برگردد، مثل سیاحت غرب در مورد آن اظهاراتی داشته و سپس بمیرد؟

پاسخ:

با سلام و ادب خدمت شما پرسشگر گرامی

صرف  اظهار نظر کردن نیاز به رفتن به عالم آخرت ندارد زیرا ممکن است از منبعی همچون وحی و الهام  استفاده کرده باشد و اطلاعاتی از جهان آخرت پیدا کرده باشد ولی این نکته هم مسلم است که هيچ كس بعد از مردن به دنيا بر نخواهد گشت تا خواست اخبار حوادث آن جهان را بازگو كند، ، بلكه برخي از افراد وقتي از دنيا مي روند، تقاضاي بازگشت به دنيا مي كنند، ولي به آن ها اجازه بازگشت به دنيا داده نمي شود.

در مورد كتاب سياحت غرب، احتمال دارد كه ايشان مطالب را در حالت مكاشفه و تجربه عرفاني ديده باشد و سپس حالت عرفاني خود را به نگارش در آورده باشد. برخي احتمال داده اند كه ايشان با استفاده از مضامين آيات و روايات، زندگي پس از مرگ را به صورت داستان و قصه اي كه خود در متن آن قرار دارد، بيان كرده تا تأثير بيشتري بر مخاطب داشته باشد.

در هر صورت قطعاً مرحوم قوچاني حادثه مرگ را تجربه نكرده و به دنيا برنگشته است، تا بعد كتابي را در اين زمينه نوشته باشد. او در حال حيات خود اين كتاب را نوشته است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت