چرا تبليغات اسلام در مقابل اديان ديگر کاهش یافته است؟

پرسش:

چرا تبليغات اسلام بسيار كم شده در مقابل اديان ديگر؟

پاسخ:

با سلام و ادب

بدون ترديد، تبليغ و ترويج اسلام در برابر ساير اديان، به مراتب كمتر است. و در برابر تبليغات گسترده جهاني، تبليغات اسلامي بسيار ناچيز و محدود است. علاوه بر اين كه تبليغات اسلامي در برابر تبليغات غيراسلامي، محدود و بسيار كم است.
متأسفانه سالهاست كه تبليغات منفي زيادي بر ضدّ اسلام، در سراسر جهان در جريان است. بخصوص با توسعه ارتباطات و راه‌‌اندازي ماهواره ها و اينترنت، اين تبليغات مسموم از سرعت محيرالعقولي برخوردار گرديده است. لحظه به لحظه در ذهن و انديشه جوانان ما شبهه افكني مي كنند. و هنوز بزرگان و رهبران اسلامي به شبهه پاسخ نگفته اند، شبهه وشبهاتي جديد مطرح مي گردد.
البته ذكر اين نكته نيز حائز اهميّت است، كه اگر بتوانيم از ابزار و رسانه هاي جديد براي تبليغ استفاده كنيم، درصد موفقيت نسبت به گذشته افزايش خواهد يافت. در گذشته شبهات و نسبت هاي ناروايي به اسلام مي دادند، ولي امكان پاسخگويي وجود نداشت. ولي اكنون با استفاده از وسايل ارتباطي، براحتي مي توان به آنها پاسخ داد، و احكام و دستورات نوراني اسلام را بر امواج سوار كرد، و به اقصي نقاط دنيا ارسال كرد؛ تا تشنگان حقيقت را سيراب سازد.
پرسشگر گرامي، اين احساس كه تبليغات اسلامي نسبت به ساير اديان كم شده است، شايد دور از واقعيت باشد. ولي بدون ترديد هجمه ها به اسلام شديدتر، وسيع تر، و بي محاباتر شده است. لذا تبليغات اسلامي به چشم نمي آيد. علت اين هجوم بيرحمانه، ترس و وحشتي است كه اسلام و انقلاب اسلامي ايران، در دل آنان افكنده است. قبل از وقوع انقلاب اسلامي، انديشمندان جهان غرب بر اين باور بودند، كه مذهب به مرور زمان از زندگي مردم حذف شده، به مسأله‌اي فردي تبديل خواهد شد. ولي انقلاب اسلامي اين تئوري را باطل كرد، و مذهب را در كانون توجه جهانيان و مردم قرار داد، و گرايش به دين بخصوص اسلام، در سراسر جهان افزايش يافت، و قرن اخير را كه مي خواستند قرن لاتيك و بي ديني بنامند، قرن مذهب و حاكميت مذهب كرد. بسياري از انديشمندان غربي، عصر حاضر را عصر خميني ناميدند، و قرن 21 را قرن حاكميت مذهب در اروپا و غرب، و حتي برخي قرن 21 را قرن سلطه مذهب اسلام بر غرب دانستند. اگر تبليغات كم شده باشد، با اين هجوم وسيع و دامنه دار، چنين تعابير و تفاسيري چه مفهومي مي تواند داشته باشد.
البته ما به آنچه واقع مي شود، نبايد قانع باشيم. و همه مردم مسلمان همانند شما، بايد احساس كنند كه تبليغ كم است، و همت

بكنند كه به حجم تبليغ دين مبين اسلام بيفزايند. و به هيچ حد و سطحي قانع نشوند. كه اگر چنين شد، اولين گام به سوي شكست است. لذا بايد همگان سعي و تلاششان بر ترويج و تبليغ اسلام باشد. و البته در اين راه، همه مسؤول هستند. و ضمن اين كه بايد اين وظيفه را از ديگران مطالبه كنيم، خودمان نيز نبايد ساكت و آرام بنشينيم، و بگوييم فلان و فلان مسؤول است، و ما مسؤوليت نداريم. همة ما مسؤول تبليغ اسلام هستيم. و همه بايد از يكديگر اين وظيفه را مطالبه بنماييم.
جهت آگاهي بيشتر از وظايف مبلغان، و ديدگاههاي انديشمنان، توصيه مي كنم دو كتاب زير را مطالعه كنيد :
1. عصر امام خميني(
پيرامون انقلاب اسلامي، از شهيد مطهري

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت