1. علی
  2. احکام و فلسفه آن
  3. سه شنبه, 30 ارديبهشت 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
سلام من ۳روزدرشهردیگری بودم وحواسم نبوده وبه جای نمازشکسته هر۳روزرانمازکامل خوانده ام الان تکلیف چیست نمازم صحیح است یانه لطفاراهنمایی کنیدممنون
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام و عرض ادب
نظرات مراجع مختلف است که باید نام مرجع رو ذکر میکردید.چند مورد از نظرات مراجع عبارتند از:
امام خميني
1357 كسى كه مى‏داند مسافر است و بايد نماز را شكسته بخواند، اگر در غير چهار مكانى كه در مساله پيش گفته شد عمدا تمام بخواند نمازش باطل است. و نيز اگر فراموش كند كه نماز مسافر شكسته است و تمام بخواند بايد نماز را دوباره بخواند، و اگر بعد از وقت‏يادش بيايد، بنابر احتياط واجب بايد قضا نمايد.

آقای مکارم
مسأله 1478: كسى كه مىداند مسافر است و بايد نماز را شكسته بخواند، اگر عمدا تمام بخواند، نمازش باطل است و اگر فراموش كند كه نماز مسافر شكسته است و تمام بخواند، در وقت دوباره بجا آورد. و چنانچه بعد از گذشتن وقت بياد آورد بنا بر احتياط بايد قضا نمايد.

آقای تبريزي
كسى كه مى‏داند مسافر است و بايد نماز را شكسته بخواند، اگر در غير چهار مكانى كه در مساله پيش گفته شد عمدا تمام بخواند نمازش باطل است. و نيز اگر فراموش كند كه نماز مسافر شكسته است و تمام بخواند بايد نماز را دوباره بخواند، و اگر بعد از وقت‏يادش بيايد، بنابر احتياط واجب بايد قضا نمايد.
مسأله 1384 ـ كسى كه مى داند مسافر است و بايد نماز را شكسته بخواند اگر در غير چهار مكانى كه در مسأله پيش گفته شد عمداً نمازش را تمام بخواند، نمازش باطل است. و نيز اگر فراموش كند كه نماز مسافر شكسته است و تمام بخواند بنابر احتياط واجب بايد اگر وقت هم گذشته قضا نمايد.

آقای سیستانی
1366 - كـسـى كه مى داند مسافر است و بايد نماز را شكسته بخواند , اگر در غير چهار جايى كه در مساله پـيش گفته شد عمدا تمام بخواند نمازش باطل است , و همچنين است اگر فراموش كند كه نماز مسافر شكسته است و تمام بخواند , ولى در صورت فراموشى اگر بعد از وقت يادش بيايد قضا لازم نيست .

آقای صافي
(مساله 1366) كسى كه مى داند مسافر است , و بايد نماز را شكسته بخواند, اگر درغير چهار مكانى كه در مساله پيش گفته شد عمدا تمام بخواند, نمازش باطل است .
و همچنين است اگر فراموش كـنـد كـه نـمـاز مسافر شكسته است , و تمام بخواند , و دروقت يادش بيايد, ولى اگر بعد از وقت يادش بيايد قضا ندارد.

آقای وحيد
مسأله 1365 - كسى كه مى داند مسافر است و بايد نماز را شكسته بخواند ، اگر در غير چهار جايى كه در مسألهء پيش بيان شد عمدا تمام بخواند ، نمازش باطل است ، و اگر فراموش كند كه نماز مسافر شكسته است و تمام بخواند ، چنانچه در وقت يادش بيايد بايد اعاده كند ، و اگر بعد از وقت يادش بيايد قضا بر او نيست .
موفق باشید
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت