1. ali
  2. تاریخ
  3. سه شنبه, 18 شهریور 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
زمانیکه خدا گل ادم را سرشت و بعد.. از روح خود در او دمید و به او جان داد...
فیزیک انسان بهمین ترتیبی ک الان هست بود یعنی دو دست و دو پا و ... یا تفاوت داشت
اگر تفاوت داشت لطفا بفرمایید . ولی اگر بهمین ترتیب افریده شده...
سوال اساسی پیش میاید..1- کسیکه از مادر متولد نشده چرا باید ناف داشته باشد 2- زمانیکه ادم تازه خلق شده بود و هنوز خبری از وجود حوا نبود.. داشتن الت تناسلی در ادم به چه دلیل میتونس باشه؟؟
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام و ادب
بله انسان های فعلی همگی شبیه حضرت آدم می باشند.
از مجموع آيات قرآني اين نكته به دست مي آيد كه سرسلسله افراد انساني موجودي به نام حضرت آدم(ع) بوده است و افراد نسل او بر اثر نطفه هايي كه در رحم مادرانشان انعقاد پيدا مي كنند، ايجاد مي شوند اما اين كه خود آدم چگونه پيدا شده از جمع آيات به اين نتيجه مي رسيم كه او از خاك آفريده شده است و پس از طي مراتبي چون گل چسبنده و چكيده اي از گل و تبديل آن به گل خشكيده و تكميل اندام شايستگي دميده شدن روح را پيدا كرده و به صورت موجودي كامل در آمده است.
اینکه حضرت آدم ناف داشته یا نه نمی دانیم اما داشتنش هم ایرادی نداره. آلت تناسلی هم برای زاد و ولد نیاز بوده که مشخصه.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. تاریخ
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
آگاهي ما در زمينه هايي مانند آنچه شما پرسيده ايد، متوقف بر آموزه هاي ديني و منابع نقلي مانند آيات و روايات است؛ در نتيجه نبايد توقع داشت در اين خصوص انسان به جزييات و دقايق مساله علم پيدا نمايد. اما مهم ترين و معتبر ترين منبع نقلي ما قرآن كريم و رواياتي است كه اتفاقا در اين خصوص نكات متعدد و دقيقي را بيان نموده است.
در مورد خلقت حضرت حوا ظاهرا دو نظريه مطرح است:
يكي آنكه او نيز همانند حضرت آدم از خاك و به تعبير بهتر از باقيمانده گل حضرت آدم خلق شد و ديگر آنكه او از دنده پهلوي حضرت آدم به وجود آمد. ادعاي دوم در حقيقت مربوط به سِفر تكوين تورات است كه زن را آفريده از يكي از دنده‏هاي آدم دانسته است. البته اين ديدگاه در برخي منابع ضعيف اسلامي هم به نوعي وارد شده اما حقيقت آن است كه اسلام و آيات صريح قرآن، براي زن آفرينش جداگانه و همسان خلقت مرد بيان كرده است، بي آن كه از مرد پديد آمده باشد.
بنابراين زن و مرد از يك ذات و گوهر خلق شده‏اند و زن فرع بر مرد نيست، بلكه خداوند اوّلين زن را از ذات و اصلي آفريد كه همه مردها را از همان اصل خلق كرد.
در ضمن روايت غير معتبري كه در برخي كتاب‏هاي روايي مطرح است (كه حوا از يكي از دنده‏هاي آدم آفريده شد) برگرفته از تورات تحريف شده است و اين عقيده نادرست در بين يهود و مسيحيت مطرح است(1) از نظر انديشمندان ديني و كارشناسان حديث، اين روايات از جهت سند و يا دلالت نارسا و ناتمام است. (2)
به علاوه در روايتي كه از امام صادق(ع) نقل شده، اين مطلب به صراحت رد شده است. زراره مي‏گويد: از امام سؤال كردم: مردمي هستند كه مي­گويند: خداوند حوا را از بخش نهايي دنده چپ حضرت آدم آفريد، فرمود: "خداوند از چنين نسبتي هم منزه است و هم برتر از آن است... آيا خداوند توان آن را نداشت كه همسر آدم را از غير دنده او خلق كند؟
خداوند بعد از آفرينش آدم، حوا را به طور نوظهور پديد آورد...(3)
لذا نظر صحيح آن است كه خلقت جناب حوا مستقل از خلقت حضرت آدم(ع) بوده است. اما اينكه دقيقاً خلقت آنها به چه شكل بوده و اينكه آيا مانند انسانهاي عادي داراي ناف بوده اند يا خير؟ از دائره درك عقلي ما خارج بوده و در متون ديني نيز چيزي بدان اشاره نشده است.
لذا اولاً وجود ناف براي آنها امري مسلم نيست. اما از آنجا كه ويژگي هاي ژنتيكي اين دو بزرگوار بايد به فرزندانشان منتقل مي شد و آن فرزندان حتما نياز به داشتن ناف داشتند به احتمال بسيار قوي آدم و حوا عليهما السلام حتي اعضائي كه خود بدان محتاج نبودند را نيز داشتند تا از طريق ژن آن ها به فرزندانشان منتقل گردد.
ثانياً چه بسا ناف فوائدي غير از ارتزاق كودك در رحم داشته باشد، در بسياري از موارد دور ناف انسان داراي باكتري و ميكروب هايي بوده كه مطابق برخي از تحقيقات علمي به صدها نوع مي رسد و چه بسا ناف به عنوان عاملي براي دفع سموم بدن محسوب شده و حداقل بخشي از اين ميكروبها همان ميكروبهاي داخلي بدن است و مانند ناخن و... براي دفع سموم عمل كند، لذا گرچه آدم و حوا در رحم تغديه نكرده و در نهايت براي آن نيازي به ناف ندارند. اما چه بسا مطابق آنچه بيان شد، وجود ناف براي ادامه زندگي امري لازم و ضروري باشد.
ثالثاً بر فرض از اين امر صرف نظر كرده و علوم فعلي نتواند كاركردي براي وجود ناف بيان كند اما توجه داشته باشيد بسياري از جزئيات و حقائق كاركرد اجزاء بدن براي دانشمندان امروز مجهول بوده و علم قادر به درك تمام جزئيات آن نيست. لذا انتظار آنكه شخص بواسطه علوم فعلي در صدد بيان كاركرد تمام اجراء بدن برآيد، امري غير منطقي و غير ممكن است لذا چه بسا ناف و ديگر اجزاء بدن آدم و حوا داراي كار كردهايي باشد كه علم فعلاً به آن نرسيده است و چه در آينده به آن دسترسي پيدا كند.
پي نوشت ها:
1. مكارم شيرازي، ناصر، تفسير نمونه، چ دار الكتب الاسلاميه، تهران، 1374 ه ش، ج 3، ص 245.
2. جوادي آملي، عبدالله، زن در آيينه جمال و جلال، چ اسراء، قم بي تا، ص 46.
3. شيخ صدوق، علل الشرايع، ترجمه ذهني تهراني، چ داوري، قم بي تا، ج 1، ص 81.
موفق باشید.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. تاریخ
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت