کتاب معراج السعاده

معراج السعاده

عالم بی‌بدیل ملا احمد نراقی، فرزند ملا مهدی قدس‌سرهما، پس از انتشار کتاب اخلاقی پدرش،‌ جامع‌السعادات،‌ بر آن شد تا کتابی در ردیف کتاب پدر بزرگوارش، ولی به زبان فارسی به رشته تحریر درآورد تا فارسی زبانان نیز از چنین نعمتی بی‌بهره نباشند .

این کتاب از زمان تألیف مورد توجه سالکان راه حق و اساتید اخلاق قرار گرفته است. حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره نیز در پاسخ به درخواست دستورالعمل و برنامه سیر و سلوک می‌فرمودند: «روزانه نصف صفحه از کتاب شریف معراج‌السعادة را بخوانید و بدان عمل کنید».

  • پارامترهای کتاب
  • قطع : وزیری
  • نوع جلد : سلفون
  • تعداد صفحات: 776
  • نویسنده: ملا احمد نراقی
  • ناشر: پیام مقدس
  • زبان : فارسی

معراج السعاده

 عالم بی‌بدیل ملا احمد نراقی، فرزند ملا مهدی قدس‌سرهما، پس از انتشار کتاب اخلاقی پدرش،‌ جامع‌السعادات،‌ بر آن شد تا کتابی در ردیف کتاب پدر بزرگوارش، ولی به زبان فارسی به رشته تحریر درآورد تا فارسی زبانان نیز از چنین نعمتی بی‌بهره نباشند؛ ازاین‌رو کتاب معراج‌السعادة را به رشته تحریر درآورد. این کتاب ـ بنا به آنچه نویسنده خود بیان می‌دارد ـ خلاصه کتاب جامع‌السعادات است و اهم مطالب آن را در بر دارد.

این کتاب از زمان تألیف مورد توجه سالکان راه حق و اساتید اخلاق قرار گرفته است. حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره نیز در پاسخ به درخواست دستورالعمل و برنامه سیر و سلوک می‌فرمودند: «روزانه نصف صفحه از کتاب شریف معراج‌السعادة را بخوانید و بدان عمل کنید».

کتاب معراج‌السعادة در پنج باب تنظیم شده و بدین ترتیب است:

باب نخست: «مقدمات نافعه» که شامل مباحث معرفت نفس و بیان حالات آن و معرفی فضایل و رذایل اخلاقی است؛

باب دوم: «قوای نفس و اخلاق ذمیمه» که شامل معرفی قوای چهارگانه نفس و بیان علل و اسباب انحرافات اخلاقی است؛

باب سوم: «محافظت اخلاق حمیده» که شامل مباحثی درباره راه‌های تزکیه و معالجه روان از امراض نفسانی است؛

باب چهارم: «فضایل اخلاقی و کیفیت اکتساب آنها» که شامل مباحثی درباره معرفی اخلاق حسنه و درمان رذایل اخلاقی که مربوط به هر یک قوای نفسانی است؛

باب پنجم: «اسرار و آداب عبادات» که به بیان آداب بعضی از عبادات و نیز بعضی اسرار نهفته در آنها می‌پردازد.

قیمت کتاب همراه هزینه پست سفارشی 40000 هزار تومان می باشد که جهت خرید آنلاین با یکی از کارت های شتاب از قسمت پایین اقدام کنید.

در صورت عدم امکان پرداخت آنلاین از طریق کارت به کارت به شماره کارت 6037997189230015 (به نام هادی فلاح) مبلغ را واریز و کدپیگیری همراه مشخصات ذکر شده را به این شماره پیامک کنید:09191539059

آموزش پرداخت آنلاین :بسیار ساده است. ابتدا نام و مشخصات رو کامل بنویسید بعد روی پرداخت کلیک کنید تا وارد صفحه جدید پرداخت با زرین پال شوید.روی تصویر بانک مورد نظر کلیک و پرداخت صورت حساب را بزنید تا وارد صفحه پرداخت بانک شوید و بعد از وارد کردن مشخصات پرداخت را بزنید نهایی می شود.

 تذکر مهم: لطفا قبل از زدن تیک پرداخت حتما مشخصات را پر نمایید.

 

 

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت