چگونه از روابط جنسی نوجوان به والدینش اطلاع دهم


پرسش:
چگونه مي توانم والدين پسر نوجواني را از روابط جنسي اش با هم جنس آگاه کنم؟ آيا مي توانم خودم پسر را از زشتي عملش آگاه کنم؟( پسر 16 ساله است)
پاسخ:
با سلام و ادب خدمت شما دوست عزیز
با سلام به شما پرسشگر عزيز!از اينکه محو ناپاکی ها برايتان اهميت دارد شما را می ستائيم. تلاش شما در جلوگيری از گناه ديگران مصداق امر به معروف و نهی از منکر بوده که هم دارای ارزش و هم دارای مراتب و شرائط است..حقيقت اين است که عوامل متعددی باعث کشانده شدن نوجوانان به سمت انحرافات جنسی می گردد.از جمله اين عوامل عبارتند از: عدم آگاهی از ارزشی که خداوند به گوهر انسانيت داده, عدم تأمين نيازهای عاطفی و محبتی از جانب خانواده,ناآگاهی از حرمت و قبح عمل,فريب خوردن از طرف ديگران,عدم آگاهی از نحوه کنترل غرائز تا هنگام ازدواج,يأس و نااميدی از پاک شدن مجدد,رفت و آمد به بعضی از مکانها و گفتگو با افراد خاص و... .کسی که می خواهد وارد عرصه مقابله از گناه ديگران شود ابتدا لازم است دلائل آلوده شدن طرف مقابل به اين عمل شنيع را دريابد تا اقدام مقتضی را انجام دهد. شما در جريان ذکر شده با دو مخاطب سرو کار داريد که قدم به قدم بايد حرکت کنيد.از طرفی با خود نوجوان بايد ارتباط برقرار کنيد و از طرف ديگر هشدارهائی را به اطلاع خانواده او بدهيد.
ابتدا بايد بطور طريق غير مستقيم وارد شويد مثلا می توانيد نامه ای به همراه يک هديه برای او بفرستيد و در آن نامه ابتدا از خوبی های او تعريف نمائيد و از کلمات محبت آميز استفاده نماييد.و به گونه ای صحبت کنيد که احساس همدلی را در شما بيابد. بعد درباره مطالب زير( البته با هنر خويش و به اقتضای شرائط!! )صحبت به ميان آوريد:
الف. ارزشی که خداوند به انسان ها داده و ارزش پاک ماندن انسان ها: اگر انسان بداند كه جانشين خداوند است و فرشتگان در برابر انسان كامل ، تواضع مى كنند و تنها موجودى است كه خداوند در خلقت او به خودش آفرين گفته است و همه نظام هستى را براى بهره بردارى انسان آفريده است و او را موجود فناناپذير قرار داده است و انواع فضايل و كمالات را براى انسان منظور داشته هرگز دست به گناه نمى زند و از كارهاى ناشايست دورى مى كند
ب.و اينکه ما هميشه زنده نخواهيم ماند و روزی فرا می رسد که با تنهائی های خودمان از دنيا خواهيم رفت.و طبق اعتقاد همه اديان حساب و کتابی در روز واپسين در انتظار ماست.
ج.به خطرات و انحرافات جنسی که اين روزها نوجوانان در معرض گرفتاری آن هستند اشاره کنيد و از حرمت و قبح عمل وشدت مجازات آن نزد خداوند خالق انسانها صحبت کنيد: اسلام برای جلوگیری از کارهای خلاف، قوانین سختی جعل کرده تا از آن‏ها پرهیز شود. ازجمله این قوانین، در مورد لواط حکم اعدام به سخت‏ترین روش جعل شده و از جمله آن‏ها خواهر و مادر ملوط (لواط دهنده) را بر لواط کننده تحریم کرده است. زیرالواط عمل شنیع و کثیف و زیان آوری است که اگر جلوی آن گرفته نشود، مفاسد بزرگ اجتماعی و فردی دارد، تماس‌های‌ جنسی‌ حرام‌، باعث‌ می‌شود که‌ در خانواده‌ و اجتماع‌ فسادایجاد شود و در نتیجه‌ بی‌ نظمی‌ و بی‌انضباطی‌ به‌ وجود آید وافرادجامعه دچار امراض‌ روحی‌ و جسمی‌ (مانندسوزاک‌ سفلیس‌ و ایدز) ‌گردند. آن چه که موجب انحراف زنان و کشیده شدن آنان به هم جنس‏بازی میشود، نیزنوعا ریشه در عدم تمایل مردان به آنان دارد. از این‏رو اگر مردان به همجنس‏بازی روی بیاورند، زنان نیز به همین گناه، مبتلا خواهند شد.این در حالی است که خدا راه صحیح و معقول برای اقناع غریزه شهوت قرار داده است. ازدواج بهترین راه طبیعی و تکوینی و صحیح است که فسادی بر آن مرتبط نمیشود.
به همین جهت مجازات لواط شديدتر از مجازات زنا(غيرمحصنه)واستمناء مقرر شده و حدمردان در این مسأله، شدیدتر از زنان است. البته همجنس گرايي در اسلام و همه اديان الهي حرام است و عقوبت شديد دنيوي و اخروي در پي داردزيرا, هم جنس گرايي چه در ميان مردان باشد(لواط) و چه در ميان زنان(مساحقه) از بدترين انحرافات اخلاقي و ارزشي است كه سرچشمه مفاسد زيادي در جوامع انساني خواهد بود. هر چند در دنياي غرب كه آلودگي هاي جنسي فوق العاده زياد است، اين گونه زشتيها مورد تنفر نيست و حتي برخي از كشورها همانند انگلستان با كمال وقاحت اين موضوع را قانونمند كرده است!! ولي شيوع اين گونه ناهنجاريها هرگز از قبح آن نمي كاهد و مفاسد اخلاقي، رواني و اجتماعي بسيار در پي دارد؛ و به همين دليل اسلام آن را شديداً تحريم كرده و مجازات اين عمل ننگين را بدون شك اعدام دانسته است. و اينك به مواردي از فلسفة تحريم هم جنس گرائي اشاره مي كنيم كه همه آن هاحكايت اززشتي وپليدي اين عمل شنيع دارد:
1- بيماري رواني، انسان به صورت طبيعي و سالم، چنان آفريده شده است كه آرامش و اشباع خود را در علاقه به جنس مخالف (از طريق ازدواج سالم) مي بينند، هر گونه كاري كه تمايل را از مسير طبيعي اش منحرف سازد يكنوع بيماري و انحراف رواني در انسان ايجاد مي كند. مردي كه تمايل به جنس موافق دارد و يا مردي كه تن به چنين كاري مي دهد هيچ كدام يك مرد كامل نيستند، در كتابهاي امور جنسي « هموسكوآليسم » (همجنس گرائي) به عنوان يكي از مهمترين انحراف ذكر شده است. ادامة اين كار تمايلات جنسي را نسبت به جنس مخالف در انسان تدريجاً مي كشد و در مورد كسي كه تن به اين كار مي دهد، احساسات زنانه تدريجاً در او پيدا مي شود و هر دو گرفتار ضعف مفرط جنسي و به اصطلاح سرد مزاجي مي شوند، به طوري كه بعد از مدتي قادر به آميزش طبيعي (آميزش با جنس مخالف) نخواهند بود. با توجه به اينكه احساسات جنسي زن و مرد هم در ارگانيسم بدن آنها مؤثر است و هم در سلسلة اعصاب، روحيات و اخلاق آنان، روشن مي شود كه از دست دادن احساسات طبيعي تا چه حد ضربه بر جسم و روح انسان وارد مي سازد، بطوري كه چنين زنان و مردان هم جنس باز گرفتار ضعف جنسي شديد مي شوند و قادر نيستند پدر و مادر خوبي براي فرزندان آيندة خود باشند و گاه قدرت بر توليد فرزند را به كلي از دست مي دهند. اين گونه اشخاص از نظر رواني غالباً سالم نيستند و در خود يكنوع بيگانگي از خويشتن و بيگانگي از جامعه اي كه به آن تعلق دارند احساس مي كنند، قدرت اراده را كه شرط هر نوع پيروزي است تدريجاً از دست مي دهند و يكنوع سرگرداني و بي تفاوتي در روح آنها لانه مي كند. V}ناصر مكارم شيرازي و ... . تفسير نمونه، تهران، اسلاميه 1363، ج 9، ص 195 و 197.
2- قطع نسل بشري : همان گونه كه گذشت يكي از پيامدهاي منفي (لواط)، ضعف مفرط جنسي است، به طوري كه هم جنس بازان بعد از مدتي قادر به آميزش طبيعي (آميزش با جنس مخالف) نخواهند بود چرا كه تدريجاً علاقة به جنس موافق جانشين علاقه طبيعي به جنس مخالف را مي گيرد. اگر اين سير ادامه پيدا كند آرام آرام نسل جامعه ي بشري قطع خواهد شد، قرآن كريم نيز بدين نكته اشاره داشته و مي فرمايد : « انكم لتاتون الرجال و تقطعون السبيل » V}عنكبوت، 29{V « آيا شما به سراغ مردان مي رويد و راه تكثير نسل انساني را قطع مي كنيد؟»
3- گسترش فساد و بي بند و باري افراد هم جنس گرا به دليل انحراف از فطرت و تمايل طبيعي، تدريجاً به انزوا و بيگانگي از اجتماع و سپس بيگانگي از خويشتن رو مي آورند و گرفتار تضاد و پيچيدة رواني مي شوند، و اگر به اصلاح و سامان دهي خويش نپردازند، ممكن است آنها را به مواد مخدر و مشروبات الكلي و انحرافات اخلاقي ديكر و برهنگي از شخصيت انساني كه از لوازم حتمي اين كار است، بكشاند كه در اين صورت جامعة انساني آلوده شده و شيرازة اجتماع از هم مي پاشد. جالب اينكه در روايات اسلامي در عباراتي كوتاه و پر معني اشاره به اين مفاسد شده است. از جمله در روايتي از امام صادق (ع) مي خوانيم كه كسي از او سوال كرد : « لم حرم الله اللواط » : « چرا خداوند لواط را حرام كرده است » فرمود : « من اجل انه لو كان اشيان الفلاح حلالاً لاستغني الرجال عن النساء و كان فيه قطع النسل و تعطيل الفروج و كان في اجازتها ذلك فساد كثير » : « اگر آميزش با پسران حلال بود مردان از زن ها بي نياز (و نسبت به آن ها بي ميل) مي شدند، و اين باعث قطع نسل انسان مي شد و باعث از بين رفتن آميزش طبيعي جنس موافق و مخالف مي گشت و اين كار مفاسد زياد اخلاقي و اجتماعي ببار مي آورد » V}وسايل الشيعه، ج 14، ص 252.{V در حديثي از امام علي بن موسي الرضا (ع)، راجع به فلسفة تحريم هم جنس گرائي چنين آمده است : « فلسفة تحريم مردان بر مردان و زنان بر زنان، اين است كه اين امر بر خلاف طبيعتي است كه خداوند براي زن و مرد قرار داده ( و مخالفت با اين ساختمان فطري و طبيعي، سبب انحراف روح و جسم انسان خواهد شد )، و به خاطر اين است كه اگر مردان و زنان همجنس گرا شوند، نسل بشر قطع مي گردد و تدبير زندگي اجتماعي به فساد مي گرايد و دنيا خراب مي شود. » V}بحارالانوار، ج 79، ص 72{V در قرآن مجيد نيز در سوره هاي (اعراف) (هود) (حجر) (انبياء) (نمل) و عنكبوت اشاراتي به وضع قوم لوط و گناه شنيع آنها شده است، البته با تعبيرات متفاوت كه هر كدام از اين تعبيرات به يكي از ابعاد شوم اين عمل ننگين اشاره مي كند: در سوره اعراف آيه 81 مي خوانيم :‌ « بل انتم قوم مسرفون » شما جمعيت اسراف كاريد. اسراف از اين نظر كه آن ها نظام آفرينش را در اين امر فراموش كرده و از حد تجاوز نمودند. و در سورة انبياء آيه 74 آمده است : « و نجيناه من القريته التي كانت تعمل الخبائث انهم كانوا قوم سوء فاسقين » ( ما لواط را از قرية كه (خبائث) انجام مي داد رهايي بخشيديم، آنها قوم بد و فاسقي بودند.) خبيث به معناي كار يا چيز آلوده است كه طبع سالم آدمي از آن تنفر دارد، و چه عملي از اين عمل تنفر آميزتر است كه فسق به معناي خروج از اطاعت پروردگار و برهنگي از شخصيت آدمي است، كه از لوازم اين عمل شرم آور است. به همين دليل و به دلايل اخلاقي، اجتماعي و ... در اسلام شديداً همجنس گرائي را در هر شكل و صورت تحريم كرده، و براي آن مجازاتي شديد قرار داده است
بنابراين كسي كه به چنين عمل شومي عادت داشته , بايد از آن توبه كند، در صورت توبه حقيقي و رعايت تقوا, قطعا خداوند او را خواهد بخشيد. لواط از گناهان بزرگ است. شخصى كه مرتكب اين عمل شنيع مى‏شود، از نظر خدا و رسول او و ملائكه مورد لعنت واقع مى‏شود و اگر در حال بلوغ و يا اختيار، اراده و عقل مرتكب اين عمل شده باشد و بدون توبه واقعى مرده باشد، عذاب او شديد خواهد بود. پيامبر اكرم(ص) مى‏فرمايد: «وقتى كه لواط‏كننده در قبر نهاده شد بيشتر از سه روز باقى نمى‏ماند و خداوند او را ميان قوم هلاك شده لوط پرتاب مى‏كند و روز قيامت هم با آن قوم ستمكار محشور مى‏شود» ، (ميزان‏الحكمه، ج 11، ص 5369).. و اگر جامعه‌ اسلامی‌ هنوز دچار چنین‌گرفتاری‌ها نشده‌ و نسل‌ مردم‌ پاک‌ باقی‌ مانده‌ و...، به‌ جهت‌ رعایت‌ قانون‌مذکور است‌.(بهداشت‌ ازدواج‌ در اسلام‌، ص‌ 94)

د.ازخطرات و آبروريزی که می تواند اين عمل برای او و خانواده و همه خويشاوندان داشته باشد؛برايش بگوئيد. البته نامه را به گونه ای بنويسد که احساس نکند« به او امر و نهی می کنيد و نقش پدر پيری برای فرزند جوان خود پيدا نموده ايد!» چرا که ممکن است اجازه تماس های بعدی را به شما ندهد.
بعد از اينکه نامه را به نوجوان رسانديد منتظر بازخورد و عکس العمل او باشيد والبته بايد به او فرصت دهيد .در صورتيکه متوجه شديد اين کار شما  کمترين اثری نداشته ؛نوبت به خانواده می رسد. در صورتيکه با خانواده آن پسر رابطه داريد و آنها به شما اعتماد لازم را دارند شما طی تماس تلفنی و بعد از بيان نکته های مورد تحسين نوجوانشان؛به آنها بگوئيد که مطلع شده ايد پسر آنها با افراد ناسالمی رفت وآمد دارد و اين ممکن است برای او خطرناک باشدو از خطراتی که اين روزها نوجوانان را تهديد می کند آنها را خبردار کنيد(ولی اشاره ای به مساله رابطه های نامشروع او ننمائيد!)در صورتيکه اين روند ترتيبی را رعايت نمائيد هم درصد موفقيت شما بالا می رود و هم وضيفه شرعی ودينی خود را انجام داده ايد.
 در پايان نظرتان را به نکاتی  درباره امر به معروف جلب می نمايم:
1ـ حق بايد گفته شود گرچه مخاطب امروز گوش ندهد.
2ـ توقع نداشته باشيد هميشه کلامتان در همان لحظه اثر كند.
3ـ اولين فائده امر به معروف تسكين وجدان خود شماست.
6ـ شروع غير مستقيم , نوعی تمرين شهامت دادن به خود است.
7ـ لازم نيست گناه با اقدامات شما کاملا محو شود؛بلکه اگركم مى‏شود كافى است.
8- در ترغيب ديگران به کارها از هنر خود استفاده نماييد.
9- شما به اندازه توانائيتان وظيفه داريد. لا يکلف الله نفسا الا وسعها.
10- همچون آئينه باشيد: آيينه از روى صفا عيب را مى گويد، نه از روى انتقام و غرض. عيب رااز آنچه هست بزرگ ترنشان نمى دهد.همراه با نشان دادن عيب ، نقاط قوت را نيز نشان مى دهد. عيب را روبه رو مى گويد نه پشت سر. عيب را بى سر و صدا مى گويد.هميشه موفق باشيد!

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام.مطلب عالی بود

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت