چگونه نوجوانان را در برخي از مسائل مانند جنسي راهنمايي كنيم؟

پرسش:

چگونه نوجوانان را در برخي از مسائل مانند(مسايل جنسي) راهنمايي كنيم؟

پاسخ:

با سلام و احترام

در مسأله راهنمايي افراد به طور كلّي بايد توان فهم، سن و روحيه‏ها حاكم بر شخص را ملاحظه كرد، و مطالب را در محدوده خاص ادراكي، سني و روحي تنظيم و بيان كرد، برخي از مسايل را شايد بتوان به طور مستقيم متذكّر شد. ولي بسياري از مسايل هستند كه بيان آنها نه تنها اثر مثبت نمي‏گذارد بلكه داراي اثرات منفي مي‏باشد. به عنوان مثال: مسأله جنسي و توجّه دادن شخص به اين كه در روابط با آن چگونه باشد، به خصوص شخصي كه تازه پا به بلوغ جنسي گذارده است به صورت مستقيم بسيار مشكل است. اوّلاً بدون اينكه سخن از آن مسأله پيش بيايد بايد او را نسبت به جوّ زمان و اشخاص و محيط آشنا ساخت، و جهات مثبت و منفي جامعه را بيان كرد. تا هشداري باشد براي او به اين كه در اين دنياي امروز اشخاصي هستند كه دشمن انسانيّت هستند و با طرح و نقشه‏هاي مختلف درصدد گمراهي افراد مي‏باشند به خصوص افرادي كه تازه به محيط اجتماع پا نهاده و از بسياري مسايل بي‏اطّلاع هستند و تجربه ندارند.
ثانياً، هدف زندگي را كاملاً بايد براي او روشن سازيم، تا بداند كه دنيا و آنچه در آن هست، مقدّمه‏اي براي سعادت انساني مي‏باشد.
رابعاً: پس از طي كردن اين راهها آنگاه به طور ظريف و دقّت لازم با انتخاب كلماتي مناسب به او بفهمانيم كه يكي از راههايي كه دشمن براي انحراف جامعه وارد مي‏شود، و راه انسان را به سوي كمال معنوي و انساني و رشد عقلاني سد مي‏كند، غريزه جنسي است آنگاه در اينجا به بيان نمونه‏هايي بپردازيم كه با ياد خدا چگونه جلوي نفس امّاره را گرفتند(مانند حضرت يوسف) و خداوند آنان را به مقام عالي انساني رساند، و افرادي كه دچار وسوسه‏هاي شيطاني شده و فريب عوامل محرك شهوت از سوي دشمنان را خوردند، و از هر پستي پست‏تر شدند در اين باره سري كتابهاي آنچه يك جوان بايد بداند نوشته فرهاديان از چاپ دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و بعضي كتب دكتر علي قائمي توصيه مي‏شود.

« بخش پاسخ به سؤالات »

مؤسسه در راه حق

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت