6 سال با پسری دوست بودم در حقم نامردی کرد.

عاقبت رابطه دوستی دختر و پسر

پرسش:

من 6 سال با پسری دوست بودم همیشه از جونم براش میذاشتم خیلی در حقم نامردی کرد و به دروغ می گفت من رو دوست داره، حالا با دختری دوست شده و قصد ازدواج دارند. چرا خدا جواب نامردی هاش رو نداد مارا جدا کرد و آنها رو به هم رسوند؟

پاسخ:

سلام و ادب خدمت شما

خواهر گرامی هر چه انسان می بیند، به خاطر اعمال بد خود اوست خدا در قرآن می فرماید: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثيرٍ »(1) و آنچه از رنج و مصائب به شما مى‏رسد همه از دست (اعمال زشت) خود شماست در صورتى كه خدا بسيارى از اعمال بد را عفو مى‏كند.
شما با انتخاب بد خود، با نامحرم 6 سال دوستی کرده اید، در حالی که رابطه با نامحرم حرام است و باید می دانستید که گناه موجب ایجاد بدبختی و شکست می شود و ضربه اش را خود انسان می خورد.

وقتی کسی رابطه ای با نامحرم ایجاد می کند، در حالی که طرفین هیچ مسئولیتی قبول نکرده اند، هر لحظه ممکن است هر یک از طرفین، چشم شان به فرد بهتری بخورد و رابطه را خاتمه دهند یا به دنبال فرد بهتری بروند، و این باعث صدمه خوردن فرد دیگر خواهد شد.
لذا خداوند این ارتباط های بی مسئولیت و بی قید و بند را حرام کرده است و راه ارتباط را ازدواج قرار داده است که در آن طرفین با احساس مسئولیت و قبول وظایف و تعهداتی با هم ارتباط دارند همان طور که خداوند ازدواج را یک عهدو میثاق معرفی می کند و می فرماید زنان با ازدواج و قرار دادن مهریه از مردان میثاق محکم می گیرند: «وَ أَخَذْنَ مِنْكُمْ ميثاقاً غَليظا»(2) و زنان از شما پيمانى استوار گرفته‏اند.
وقتی خداوند راه را برای ارتباط شرعی باز گذاشته و شما خود راه را خطا می روید و بدون هیچ مهریه و ازدواج و میثاقی، رابطه برقرار می کنید، باید توقع این صدمات و آفت ها را داشته باشید، و نباید تقصیر را به گردن خداوند بیاندازید.

به هرحال این ناراحتی شما طبیعی است چون فردی شما را رها کرده که سال ها با او بوده اید.
شما با این اتفاق باید متوجه کار اشتباه خود بشوید و بدانید که از کجا ضربه خورده اید و مواظب باشید دیگر این اشتباه را تکرار نکنید، و بابت این رابطه 6 ساله توصیه می کنیم توبه کنید و بدانید اگر توبه واقعی کنید و این گناه راترک کنید، حتما خداوند شما را مورد رحمت خود قرار می دهد. چرا که وعده داده با توبه گناهان را می بخشد. «قل یا عبادی الّذین أسرفوا علی أنفسهم لا تقنطوا مِن رحمة الله إنّ الله یغفر الذّنوب جمیعاً إنّه هو الغفور الرّحیم(3) ای بندگان خدا که بر خود اسراف و ستم کردهاید، از رحمت خداوند نا امید نشوید که خدا همة گناهان را میآمرزد و او بسیار بخشنده و مهربان است».
و مطمئن باشید آن فرد هم اگر توبه نکند و دست از این گناه نکشد، روزی چوب این ارتباط های حرامش را خواهد خورد .

توصیه می کنم به فکر ازدواج باشید و در اولین فرصت که خواستگار مناسبی آمد، ازدواج کنید و از این طریق احساسات و نیاز های خود را برطرف کنید.

1. شوری (42) آیه 30.
2. نساء (4) آیه 21.
3. زمر (39) آیه 53.

نظرات (2)

This comment was minimized by the moderator on the site

دختر زیبا قد بلند خوش اخلاق دارای شان اجتماعی شغل خانواده مذهبی و خوب با سطح متوسط جامعه!وقتی حتی یک خواستگار نیست؟!از اقوام خواستار معرفی شدیم آقایانی بودند که اهل نماز و... نبودند منافات دین داشتیم.یا خواستگار دیگر که شرط گذاشت همسر من برای...

دختر زیبا قد بلند خوش اخلاق دارای شان اجتماعی شغل خانواده مذهبی و خوب با سطح متوسط جامعه!وقتی حتی یک خواستگار نیست؟!از اقوام خواستار معرفی شدیم آقایانی بودند که اهل نماز و... نبودند منافات دین داشتیم.یا خواستگار دیگر که شرط گذاشت همسر من برای نیاز مالی باید کار کند ضمنا همراه با مادر زندگی کنم در شهر دیگر از لحاظ شئونات بهم نمیخوردیم چرا که ما مرد رو نان آور خانه میدونیم حتما که من کمک میکردم ولی شرط در خواستگاری مفتضح بود یا خواستگاری که چندین بار اظهار شیفتگی میکنه ولی موقع عقد مادرش مخالفت میکنه و پسر حتی به حرمت وقت دادن دختر و خانوادش خداحافظی هم نمیکنه!من 27 سال سن دارم تا 30 یا بیشتر همین منوال نماز جعفر طیار خواندم و ذکرها و...من که یوسف پیغمبر یا مریم نیستم به شدت هم گرم هستم با نفس یک انسان معمولی! حتی حاضر به ازدواج در شهری جز تهران یا با فردی با شرایط مالی معمولی....ولی شرایط به این نحو هست بالاخره میترسم اتفاقات بدی بیفتد کم نیستند از دختران پزشک مهندس با شرایط خوب و عالی ولی با اخلاق اسلامی!خانواده خوب پر از عشق تحصیلکرده! خوب تا 35 سال خودداری یا تا 40 سال!!!میشود؟ راحت هست؟به خدا فقط آقایون امیال ندارن

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
درکتون میکنم بزرگوار.
متأسفانه مسئولین انقدر خراب کردند که دودش تو چشم شما جوون ها رفته و پسرا از ازدواج وحشت دارند و از طرفی دنبال موقت هستند. اما نباید نا امید باشید و بدونید اگر توکل کنید و از دل معتقد باشید حتما به حاجت خودتون خواهید...

با سلام
درکتون میکنم بزرگوار.
متأسفانه مسئولین انقدر خراب کردند که دودش تو چشم شما جوون ها رفته و پسرا از ازدواج وحشت دارند و از طرفی دنبال موقت هستند. اما نباید نا امید باشید و بدونید اگر توکل کنید و از دل معتقد باشید حتما به حاجت خودتون خواهید رسید.

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت