استقامت در ایمان

    بسم الله الرحمن الرحی                                                                                                                            
موضوع: استقامت در ایمان
الحمد الله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله طاهرین
مقدمه
"ترماه بن عدی" از طایفه علی از علاقه مندان امیرالمومنین علیه السلام و خاندان اهل بیت علیهم السلام از بصره به کوفه  فقط به عشق نماز امیرالمومنین علیه السلام حرکت می کرد اما ترماه وقتی به نخیله رسید و لشکر عظیم عمرسعد را دید یک کم وحشت کرد.آمد محضر امام حسین علیه السلام آقا شما را نصیحت میکنم. امام  فرمود: چه شده؟آقا خواهش میکنم برگردید. من در شهر 20هزار شمشیر زن سراغ دارم بیاید آنهارا آماده کنید بعد بیاید به جنگ.امام علیه السلام فرمودند: نه الان وقتش نیست باید برویم. ترماه گفت:خب حالا که شما مناسب نمی بینید اجازه بدهید من برگردم برای خانواده ام آذوقه ببرم بعد برگردم امام علیه السلام فرمودند: خودت میدانی من به کسی اصرار نمیکنم فقط مواظب باش دیر نشود.آمد پیش زن و بچه اش و آذوقه آورد. زن و بچه اش گفتند: تو حسین را تنها گذاشتی آمدی اینجا آذوقه بیاوری؟ زن و بچه حسین علیه السلام آذوقه ندارند.گفت: اجازه نمیدهم یک شب هم در اینجا بمانی. مثل اینکه در این فاصله 12 روز طول میکشد.وقتی برگشت از پشت تپه ها صحنه ای را دید که افتاد روی زمین و خاک هارا روی سرش میریخت و زار زار گریه میکرد. چون دید سر امام حسین علیه السلام روی نیزه هاست. با خودش گفت: وقتی امام علیه السلام  به من گفت مواظب باش دیر نشود من نفهمیدم. دومین شرط از شرایطی که انسان باید داشته باشد تا بتواند بر کشتی امام حسین علیه السلام سوارشود استقامت در ایمان است. ترماه بن عدی از محبّین حضرت بود. اما مشکلی که او و خیلی دیگر از یاران امام حسین علیه السلام  داشتند که موجب شد از قافله سید الشهداء علیه السلام جا بماند این بود که  استقامت در ایمان نداشتند  فقط امروز و فردا میکردند.
حالا از خودت سوال می پرسم فقط به خودت جواب بده و به کسی هم نگو خودت استقامت در ایمان داری یا نه؟به یک نفر میگویم بیا نمازت را بخوان. میگوید: حاج آقا قول میدهم از شنبه. بابا این شنبه کی می آید؟یک نفر از شخصی میخواست پول قرض بگیرد گفت:کی میدهی؟گفت :این ماه نه ماه دیگر.گفت: بنویس آن هم نوشت: این ماه نه ماه دیگر. طرف آمد پولش را بگیرد گفت:آقا نوشتم این ماه نه ماه دیگر. داری سر چه کسی رو کلاه میذاری؟ میگویی شنبه از شنبه. از کاروان و کشتی امام حسین جا میمونی ها.از کی میخواهی نمازت را بخوانی؟از کی میخواهی اخلاقت را خوب کنی؟از کی میخواهی درس هایت را خوب بخوانی؟امروز و فردا نکن که یک دفعه یکی میشوی مثل ترماه بن عدی که از امام خودش جا موند.
نمونه ای از یاران با استقامت
"قیس بن مصحح" و عبدالله بن یحظر نامه رسان امام حسین علیه السلام بودند و با دستور عبدالله ابن فرجاد دستگیر شدند. عبدالله ابن فرجاد گفت: شما بروید از امام حسین علیه السلام بیزاری بجویید. من شما را آزاد میکنم. اینها رفتند بالای منبر و شروع به سخنرانی کردند: ای مردم من از سوی حسین علیه السلام آمده ام و هرگز از حسین علیه السلام جدا نشوید. حسین علیه السلام فرزند فاطمه سلام الله علیها است. بعد از او عبدالله ابن یحظربالای منبر رفت. عبدالله ابن یحظر. با سواد تربود. اول آیات تهذیب را خواند و بعد آیات جهاد را خواند و بعد کلمات مشابه با جانم فدای حسین. ای کاش بعد از مرگم دوباره زنده میشدم و همواره صدای حلقوم من برای حسین علیه السلام تمجید میکرد و رگهای صوتی من حسین را صدا میکرد. خدا در قرآن برای کسانی که استقامت ورزیدند سه چیز مهم عطا میکند
1-    اولین چیزی که خدا عطا میکند این است که ملائکه بر او نازل میشوند.(تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکهُ)
2-    هیچ بیم و ترسی ندارند.(اَلّاتَخافُوا)
3-    هیچ وقت غمگین نمیشوند.( وَلاتَحزَنُوا)
به خاطر همین است که عبدالله ابن یحظرو قیس بن مصحح هیچ ترسی نداشتند و عجله و شتاب برای شهادت داشتند و هر لحظه آماده بودند به این حالت تجافی میگویند.
حاج آقا داری سختش میکنی تجافی دیگه چیه؟ عجله نکن میگم براتون. وقتی به رکعت دوم نماز جماعت رسیدی و رکعت اول خودته وقتی امام به تشهد میره تو باید حالت نیم خیز داشته باشی به این حالت تجافی میگویند.
بگذارید یک مثال دیگر بزنم: مسابقات دو و میدانی که دونده ها حالت نیم خیز دارند و منتظر سوت داورند به این حالت تجافی میگویند.یعنی حالت آماده باش دارند.
یاران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) هم باید حالت تجافی داشته باشند و امروز و فردا نکنند. خصوصا شما که عضو موسسه یاران سبز موعود(عجل الله تعالی فرجه) هستید .
پدر شهیدی می گفت: زمان جنگ پسرم به مرخصی آمده بود و گفت: بابا دلم خیلی هوای حرم امام رضا علیه السلام را کرده است ولی حیف که عجله دارم و باید بروم. به پسرم گفتم: پسرم حالا که جنگ ادامه دارد به مشهد برو و بعد به جبهه میروی گفت: نه بابا باید بروم سرباز امام زمان وظایفش را خوب میدونه. رفت به جبهه و شهید شد. به پدر شهید گفتند: بیایید جنازه بچه تان را تحویل بگیرید. پدر گفت: اومدم جنازه بچه ام را تحویل بگیرم دیدم جنازه پسرم نیست. رفتند تحقیق کردند گفتند: پدر شهید معذرت میخواهیم جنازه پسر شما اشتباهی رفته مشهد امام رضا(علیه السلام )
مگه میشه سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) سربازی خودش روانجام بده ویک آرزوی قلبی اش را امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) مستجاب نکند؟ نه نمیشه خب پس شرط دیگر برای اینکه انسان در کشتی امام حسین علیه السلام قرار بگیرد استقامت در ایمان است.
روضه:  
امروز روز ورود کاروان کربلاست(دوم محرم) ازامام سوال میشد این سرزمین اسمش چیست؟ میگویند آقا قاضیریه فرمودند: اسم دیگری هم دارد.گفتند: نینوا.آیا اسم دیگری هم دارد؟آخ بمیرم یه اسمی را آوردند که دلت به لرزه در می آید. یه اسمی رو آوردند که تو آرزو داری وارد آن سرزمین بشی. یه اسمی را آوردند که وقتی به اونجابرسی،آرزو میکنی که خونه آخرتت همونجا باشه.گفتند:آقا اینجاکربلایه. آقا فرمودند: باید همینجابمونیم. همه خیمه ها را آماده کردند.خیمه زن ها و بچه هارا وسط گذاشتند و خیمه اصحاب و یاران را دور خیمه زن ها و بچه ها گذاشتند تا از آن ها مراقبت کنند
گریز:
اما می خوام بگم یا سید الشهدا اینجا رفتند خیمه را اینطور گذاشتند که از زن ها و بچه ها مراقبت بشه ،اما ساعتی بعد از شهادت شما خیمه هاروآتش زدند و به بچه ها سیلی زدند. ای کاش فقط اینها بود با تازیانه به بچه ها آسیب رساندند.
خوشاجانی که جانانش حسین است             خوشا دردی که درمانش حسین است

بوفرمان روای  کشور  عشق          خوشا ملکی که سلطانش  حسین است  .
حسین جانم حسین جانم حسین حسین جان(2)
خدایا درفرج امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) تعجیـل بفـرما.
مارو جزءیاران واصحاب خالص آنحضرت قرار بده.
نور معرفت وشناخت واستقامت در دین به ما عنایت بفرما.
والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته              
وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت