به همجنس خودم وابسته شدید شدم مشکلی نداره؟

وابستگی به همجنس

پرسش:
سلام حاج آقا و تشکر از جواب هاتون به سوالات ما.
راستش من یه رفیق دارم که خیلی دوستش دارم البته جنس مخالفم نیست و در روز با هم خیلی هستیم و هر دومون به هم وابسته شدیم طوری که طاقت دوری یک روز بیشتر رو هم نداریم.بعضی ها میگند کار درستی نیست.خواستم نظر شما رو به عنوان یه کارشناس دینی بدونم.با تشکر
پاسخ:
با سلام به شما پرسشگر عزيز! ممنونم از لطف شما
خدمت شما عرض کنم حقيقت اين است که تا انسان خودش از خطرات يک کار افراطی آگاه نباشد و آن کار را به صلاح خود بداند نمی توان او را از آن کار منصرف نمود.پس ابتدا لازم است شما مطالبی را که عرض میکنم خوب مطالعه کنید تا به يکسری واقعيات پی ببرید و بعد در قدم بعدی  تصميم بر ترک اينگونه روابط افراطی بگيرد.
قبل از ارائه راهکارها بايد اصل مسأله را ريشه يابي کنيم و علل اينگونه رفتارها را کشف کنيم و سپس حد و حدود آن را با توجه به مسائل شرعي و يافته هاي روان شناختي مشخص کنيم. بدون ترديد انسان داراي يک سلسله نيازهاي مادي و غيرمادي است و رشد و کمال او نيز در گرو ارضاي صحيح و به موقع اين نيازهاست.
يکي از مهمترين نيازهاي انسان، نيازهاي عاطفي است. انسان از بدو تولد تا پايان عمر بايد عواطفش ارضا شود و الا دچار مشکل مي شود. نياز به محبت ورزيدن به ديگران و مورد محبت ديگران واقع شدن دقيقا يک نياز عاطفي است. اين نياز در طي مراحل مختلف رشد و در مراحل گوناگون زندگي شکل هاي مختلفي پيدا مي کند و در هر دوره اي به گونه اي متناسب با آن زمان بايد ارضا شود. در دوره نوزادي از طريق والدين به خصوص مادر با بوسيدن نوزاد، در آغوش گرفتن او و نگاه هاي محبت آميز مادر به او و با چسباندن او به خود نياز کودک ارضا مي شود. در اين دوره تأمين نيازهاي عاطفي کودک به اندازه نيازهاي فيزيولوژيکي مانند آب و غذا و پوشاک براي رشد نوزاد ضرورت دارد. در دوره کودکي تأمين اين نياز توسط اعضاي خانواده و همه کساني که به نحوي با کودک ارتباط دارند تأمين مي شود. در دوره نوجواني از طريق دوستان و گروه همسالان و در دوره جواني از طريق دوستان، خويشاوندان و همسر به اين نياز پاسخ داده مي شود. روان شناسان علت وابستگي انسانها را به يکديگر همين نيازهاي عاطفي مي دانند. اگر اين نيازها از همان اول به طور صحيح و به موقع تأمين شود نوزاد، کودک و نوجوان وابستگي ايمن پيدا مي کند و الا وابستگي ناايمن و مرضي در او شکل مي گيرد يعني در عين حال که به ديگران وابسته است ولي احساس امنيت کافي نيز نمي کند و مستعد انواع اختلالات رواني مانند بيماري هاي اضطرابي، افسردگي و... مي شود و دير يا زود به دامن يکي از اين بيماري هاي رواني فرو مي غلتند.
گفتني است اساس و پايه دوستي ها در سن نوجواني و جواني که با جذبه و شور زيادي همراه است، غالبا بر مبناي عواطف و احساسات شکل مي گيرد و نه بر اساس منطق و عقل. مقدمه اين دوستي ممکن است جاذبيت يک فرد از نظر ظاهري يا شخصيتي يا پاره اي از صفات اخلاقي باشد که او را براي فرد ديگر دوستداشتني مي سازد که توانسته در روح و روان او تأثير عميقي بگذارد و خلأ عاطفي اش را به وسيله آن پر کند. ماهيت اين دوستي گرچه در ابتدا دوستانه، پاک و بي شائبه است، ولي امکان آلوده شدن آن به مسايل ديگر وجود دارد. زماني که اين علاقه به اوج خود مي رسد، آنها را دچار سرگرداني مي کند که اکنون چه بايد بکنند. اين سرگرداني ممکن است با بعضي آثار مخرب ديگري همراه شود.
 روانشناسان معتقدند احساس تعلق و وابستگي به ديگران از اساسي ترين نيازهاي فردي است و بر رشد رواني جسمي و اجتماعي فرد تأثير مي گذارد. در واقع دوستان براي فرد تكيه گاهي هستند كه به او احساس امنيت مي دهند. همسالان حكم درمانگران قابل اعتماد و سرمشقهاي رفتاري را براي يكديگر دارند. اين كنشهاي متقابل با دوستان باعث مي شود كه آنها احساسات و عقايد يكديگر را هر چه بيشتر درك كنند و در برابر آن حساس باشند. (ر.ك ماسن و ديگران، رشد و شخصيت كودك، ص 506)
مرحله اجرائي، مرحله اي است كه جوان مي خواهد بهترين و ارزشمند ترين چيزي كه دارد به دوست صميمي خود هديه كند و اين يكي از ويژگي هاي مهم اين مرحله است كه اريكسون يكي از روانشناسان غرب، آن را مرحله صميمت نام گذاري كرده است. جوان تمام هم و غم اش و فكر و انديشه اش ، دوستي است كه براي او ارزش و اهميت قائل است به همين جهت است كه روابط دوستانه اش بسيار زياد است. بنابراين چنين حالتي در اين دوران چندان غيرطبيعي نيست.
لازم به ذکر است جواناني که از روحيه عاطفي بيشتري برخوردارند و اجتماعي تر و خونگرم هستند تحت تأثير احساسات و عواطف ديگران بيشتر واقع مي شوند.
علاقه و وابستگى به دوستان تا وقتى كه موجب اخلال در برنامه زندگى و كارى انسان، مزاحمت با حقوق والدين، مشغوليت ذهن و ضعف اراده و عدم اعتماد به نفس و ضعف ايمان نگردد اشكالى ندارد، بلكه اگر در راستاى اصلاح و قوّت بخشيدن به اين امور باشد بسيار خوب و مفيد خواهد بود، البته بهترين سياست در اين مسائل، ميانه‏روى است و زياده‏روى و افراط در آن موجب به وجود آمدن مشكلات ذكر شده خواهد گشت، در نتيجه اگر بخواهيد در اين مسأله در حد اعتدال رفتار نماييد درباره مشكلات آن فكر كنيد و سعى كنيد خود را قانع كنيد كه افراط در اين زمينه به ضرر روح و سلامت روان شما است. علاوه بر اين كه افراط در اين گونه دوستى‏ها گاهى اثر عكس مى‏گذارد و روابط دوست با انسان به جاى گرمى به سردى مى ‏گرايد. زيرا افراط شما موجب به وجود آمدن توقع زيادتان مى‏گردد و ممكن است او نتواند در حدّ توقّعتان شما را راضى نمايد.
علت ديگر دوستی های افراطی نياز جنسي است که هم پايه هاي زيستي دارد و هم جنبه رواني، لذا ميل به جنس مخالف شدت پيدا مي کند و گاهي اوقات نيز به دلايل گوناگوني ممکن است در قالب همجنس خواهي ظاهر شود. بنابراين علت اين وابستگي ها در واقع نيازهايي است که انسان دارد اما سؤال اينجاست که اگر علت آنها نيازهاي واقعي زيستي و روان شناختي است چرا تبديل به اختلال رفتاري و انحراف مي شود؟ علل اين انحرافات رفتاري بسيار زياد است و هر فردي ممکن است به دلايل خاصي دچار اين انحرافات شود.
گاهي خانواده ها وظيفه خود را به دليل عدم آگاهي يا اهمال کاري درست انجام نداده اند، گاهي اوقات دوستان ناباب، گاهي رسانه هاي جمعي و تبليغات فرهنگي و الگوسازي هاي غلط، تقليدهاي کورکورانه، بالا رفتن سن ازدواج، اختلاط دختر و پسر در دانشگاه ها، نداشتن الگوهاي مطلوب، جهل و ناآگاهي از پيامد انحرافات رفتاري، افراط و تفريط ها، ضعف ايمان و بي توجهي به آموزه هاي ديني، کم رنگ شدن ارزش هاي اخلاقي و معنوي و ده ها عامل ديگر مي توان برشمرد که مي توانند علل اين مشکلات رفتاري بين نوجوانان و جوانان باشند. اما از نظر شرعي حکم اين وابستگي ها چيست و حد و حدود آن چه مقدار است؟
از نظر شرعي دوستي با جنس موافق و محبت ورزيدن به يکديگر اشکالي ندارد اما اگر تبديل به لذات شهوي و جنسي شود در هر مرتبه اي که باشد اعم از نگاه کردن، بوسيدن و تماس بدني، همه حرام است و بايد به جوانان تذکر داده شود تا حدود شرعي را در اينگونه ارتباطات دوستانه مراعات کنند .
براي پيشگيري بايد قبل از اين که اينگونه وابستگي ها به انحراف جنسي و رفتاري تبديل شود نکات زير را رعايت نمود:
- از نگاه هاي تند و خيره شدن به اندام يکديگر خودداري گردد زيرا همجنس بودن مجوزي براي نگاه هاي شهوت آلود نيست.
- در محيط هايي كه با هم هستند حتي الامکان بايد از پوشش مناسب استفاده کرد و از نيمه عريان شدن در مقابل ديگران اجتناب کرد.
- اجتناب از خوابيدن کنار هم و زير يک پتو.
- اجتناب از گفتگوها درباره مسائل جنسي.
همچنين تذکر اين نکته ضروري است که افراط در اينگونه وابستگي ها به زندگي آينده آنها به صورت جدي آسيب مي رساند زيرا با هزينه کردن عواطف بيش از حد معمول با دوستان، باعث مي شود در آينده نتوانند روابط عاطفي وجنسي مطلوبي با همسر خود داشته باشند زيرا هر انساني داراي يک منبع محدودي از انرژي رواني است و همين طور که توانايي جسماني او محدود است انرژي هاي رواني او نيز محدود است بنابراين بايد اين انرژي ها را به موقع، به تدريج و با احتياط هزينه کرد.
يکي ديگر از آسيب هاي خطرناک وابستگي هاي افراطي، ضعيف شدن اراده و محدود شدن قدرت انتخاب است زيرا افراد وابسته در تصميم گيري هاي خود نيز به ديگران وابسته مي شوند و نمي توانند به موقع و به نحو صحيح تصميم بگيرند.هميشه موفق باشيد!
براي اينكه بتوانيد در ارتباط دوستانه خود جانب اعتدال را رعايت كنيد علاوه بر رفتارهاي صحيحي كه داشتيد، لازم است:
- ارتباط صميمانه خود را محدود به طرف مقابل نكنيد و سعي كنيد با ساير اطرافيان و هم‌كلاسي هاي هم جنس خود نيز روابط صميمانه داشته باشيد.
- به ياد داشته باشيد هدف اصلي شما از ورود به دانشگاه تحصيل علم مي باشد؛ بنابراين سعي كنيد با برنامه ريزي دقيق براي رسيدن به اين هدف تلاش كنيد.
- انسان در روابط خود با ديگران نبايد به گونه اي رفتار كند كه ارتباط او با ديگران موجب زحمت و آسيب رساندن به ساير فعاليت هاي خود و طرف مقابل شود؛ بلكه در تمام روابط خود با ديگران حتي نزديك ترين افراد به خود بايد جانب اعتدال را رعايت كند.
- رابطه عاطفي خودتان با خانواده مخصوصاً با پدر و مادرتان را تقويت كنيد.
- اگر برايتان مقدور است زود به زود به منزل سر بزنيد و ديدار داشته باشيد.
- هنگامي كه فكرتان مشغول است با خانواده تماس بگيريد و مخصوصاً با مادرتان صحبت كنيد.
- براي سعادت و پيشرفت ايشان و خودتان و همه دانشجويان و جوانان عزيز دعا كنيد.
- براي شبانه روز خود برنامه دقيق و مشخصي داشته باشيد . از بيكاري اجتناب كنيد و اوقات خود را بيهوده نگذرانيد. در اين برنامه ريزي خود، زماني را براي همراهي با ايشان (و در صورت امكان با حضور ديگران) در نظر داشته باشيد و سعي نماييد در غير اين زمان از ارتباط با ايشان يا فكر كردن در مورد ايشان خودداري نماييد.
- سعي كنيد رابطه دوستتان با خانواده اش را تقويت كنيد. از او بخواهيد كه بيشتر از قبل به ديدار خانواده برود. رابطه او با مادرش را مورد تأكيد قرار دهيد.
- با تفكر در مورد نتايج و عواقب افراط و وابستگي بين شماها، رابطه خودتان با ايشان را معتدل كنيد تا هر دو روي پاي خود بايستيد و به كارها و فعاليت‌هاي ديگر خود به خوبي برسيد.
- قدرت تمركز خود را تقويت كرده و سعي كنيد افكار مزاحم را از خود دور كنيد.
موفق باشید

نظرات (125)

This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی ممنونم بابت راهنمایی های مفیدتون، اگه سوال بپرسم جواب میدین؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
خواهش میکنم.
بله حتما

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
من به تازگی یعنی حدود ۷ ماهی میشه که از یک دوستی سه نفره ۸ ساله امدم بیرون ...شاید دلیلش نفر چهارمی بود که به جمع ما اضافه شده بود یا اینکه روحیات من عوض شده بود و فهمیده بودم من هیچ محبتی از سوی دو نفر سایر دریافت نمیکنم.
بعد از گذشت حدود...

سلام
من به تازگی یعنی حدود ۷ ماهی میشه که از یک دوستی سه نفره ۸ ساله امدم بیرون ...شاید دلیلش نفر چهارمی بود که به جمع ما اضافه شده بود یا اینکه روحیات من عوض شده بود و فهمیده بودم من هیچ محبتی از سوی دو نفر سایر دریافت نمیکنم.
بعد از گذشت حدود ۴ ماه دوستی که از سال اول دبستان با هم دوست بودیم خواستار بخشش بود اما وقتی بخشیدم او با بی محلی و اینجور کار ها من رو از بخشیدنش منصرف کرد ...چند بار این قضیه تکرار شد در این بین من از این اخلاق او بیشتر بدم امد و با نفر چهارم هم دیگه مشکلی نداشتم.
نفر چهارم یک ادم خیلی پیچیده است ،یعنی درباره احساسات و خودش چیزی نمیگفت و با خانواده بیرون نمیرفت نمراتش تنها چیزی بود که براش مهم بود و ...
اما الان که من و اون با هم دوست هستیم بنا به گفته های خودش و رفتارش و ...انگار یک علاقه و وابستگی بدی به من پیدا کرده یعنی راستشو بخواید یکبار به اشتباه از زیر زبونش در رفت و گفت بعضی شب ها به این فکر میکنه که شاید دبیرستان (ما الان دوم راهنمایی هستیم) رشته های انتخابیمون فرق کنه تا صبح گریه میکنه و فرداش که میاد مدرسه حال پریشونی داره.
بنظر شما این درسته؟اگر درسته و یا حتی اگر نادرسته من چگونه باید با این رفتار کنم؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
بله ممکنه درست بگند و این نوع دوستی به این شکل اصلا بصلاح نیست و باید متعادلش کرد و ارتباطتون رو کم و یا قطع کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

استاد کمکم کنید من یع پسرم مذهبیم ولی نمیدونم چه بلایی سرم اومده تا حلا با دخترم هم نحرفیدم از مردای سن بالا پارچه یی پور خوشم میاد نمیدونم نمیتونم درمان کنم خودمو باز میاد سراغم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
جدای از تحمل و دوری از شیطان باید حتما با مشاورین خبره و متخصص صحبت و درمان کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام،چطوری میشه یک همجنس نسبت به همجنس خودش احساس خوبی پیدا میکنه ، حتی طوری میشه که احساس میکنه کنار اون آرومه مگه خدا تو قرآن نفرمودن که مرد با زن آرامش میگیره،

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
بله اما نوع آرامش ها فرق میکنه و نسبت به همجنس هم این آرامش ممکنه باشه که البته نباید افراط و تفریط کرد که درست نیست.

This comment was minimized by the moderator on the site

بسیار عالی بود چون بنده هم تجاربی داشته ام حرفه ای شما کاملا دقیق بود به فکر جوانان در این زمینه باشید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من چندوقتی است که عاشق یه مردی شده ام نه ازروی شهوت بلکه ازروی عشق وعلاقه من ۱۶سال دارم واون هم ۲۹
سال هرروزوهردقیقه توفکرش هستم اصلانه غڌامیخورم نه درس میخونم هرکاری میکنم نمیتونم پیشش برم انگارکسی جلومومیگیره اونم منودوست داره ولی چون...

سلام من چندوقتی است که عاشق یه مردی شده ام نه ازروی شهوت بلکه ازروی عشق وعلاقه من ۱۶سال دارم واون هم ۲۹
سال هرروزوهردقیقه توفکرش هستم اصلانه غڌامیخورم نه درس میخونم هرکاری میکنم نمیتونم پیشش برم انگارکسی جلومومیگیره اونم منودوست داره ولی چون نمیتونم پیشش برم وعلاقموبهش ثابت کنم دارم افسردگی میگیرم اخه دسته خودم نیست ازوقتی که دیدمش یه حس عجیبی بهم روکردکه خیلی خوش ایندبودتوروخداحتمامنوراهنمایی کنیدکه چیکارکنم تابهش برسم ممنون میشم

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
این نوع دوستی به این شکل اصلا بصلاح نیست و باید تلاش کنید این شخص رو فراموش کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام‌.من پسری هستم که الان یک دوستی دارم‌ که خیلی با هم صمیمی بودیم.زیاد وابستگی نداشتیم ولی تا این سایت رو خوند میگه به من دست نزن و قهر کرده.بهش میگم رابطه ما باعث شهوت من نمیشه خودشم میگه منم شوهتی بهمت ندارم .ایا این دوستی و لمس هم اشکال داره

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
بله درست نیست.

This comment was minimized by the moderator on the site

باسلام.. دوسال که منو دوستم که تو مدرسه باهم بودیم عاشق هم شدیم... دیوانه وار... درحد اینکه باهم باشیم باهم زندگی کنیم ..خانواده هامون هم اصلا اوکی نیستن... به خاطر ایت قضیه کنکورو رها کرد و الان سال دوم که پشت کنکور... منم نتیجه دلخواه رو...

باسلام.. دوسال که منو دوستم که تو مدرسه باهم بودیم عاشق هم شدیم... دیوانه وار... درحد اینکه باهم باشیم باهم زندگی کنیم ..خانواده هامون هم اصلا اوکی نیستن... به خاطر ایت قضیه کنکورو رها کرد و الان سال دوم که پشت کنکور... منم نتیجه دلخواه رو نگرفتم... شرایط دیدن هم رو نداریم.. فقط واسه هم خیال پردازی آینده باهم بودن رو میدیم... نمیدونم اگه بهش بگم بسه و دلش بشکنه چه کنم... از طرفی به نظرم این رابطه واقعا دوطرفوو داره داغون میکنه

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
بله سریع رابطه رو تموم کنید و بیشتر از این به خودتون و آینده لطمه نزنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام ممنونم از مطالب خوبتون خیلی اگاه شدم من امسال خیلی وابسته معاونم مدرسه ام شده ام هر لحضه به فکرشم حتی شبها تاصبح میشه کمکم کنید فراموشش کنم فقط ممنون میشم اگه زود جواب بدین

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
به نکاتی که در پست عرض کردیم عمل کنید و نظرات رو هم بخونید.
باید همت کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من میتونم به همتون کمک کنم،اگه حاج آقا به اشتراک بزارن

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من یه دختر 14 ساله ام یه دوس دارم عاشق یه دختر شده دختره هم خیلی خشکه خشک که چه عرض کنم احساساتشو بروز نمیده من و دوستام باید چی کار کنیم ممنون

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
تذکر بدید این دوستی فایده نداره و به زندگیش لطمه میزنه و حتما کم رنگش کنه.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من به یکی از دوستای همجنسم 2سال وابسته بودم که بعد از چند ماه تونستم وابستکی و علاقه خودمو از بین ببرم الان به یکی از دوستای دیگه ام وابسته ام و تخت تاثیر کوجکترین محبتی میشم دختر عاطفی هستم کنترل محبت ام دست خودم نیست و انگاز ذاتیه با...

سلام من به یکی از دوستای همجنسم 2سال وابسته بودم که بعد از چند ماه تونستم وابستکی و علاقه خودمو از بین ببرم الان به یکی از دوستای دیگه ام وابسته ام و تخت تاثیر کوجکترین محبتی میشم دختر عاطفی هستم کنترل محبت ام دست خودم نیست و انگاز ذاتیه با همجنسم وقتی لزم تعریف میشه ازم ترشح خارج میشه جیکار باید بکنم

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
این دوستی ها در این حد اصلا درست نیست و باید کمرنگش کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من چندماهی میشه ک عاشق یه دختری تو مدرسمون شدم و نتونسم این حسو به خودش نگم.هرکاری کردم که بهش ثابت شه چقدر دوسش دارم اما یه وقتایی یه جاهایی شاید اشتباه کردم و اونو ناراحت کردم ولی الان خودش میدونه چقد میخامش گاهی وقتا اذیتش میکنم که میخام...

سلام من چندماهی میشه ک عاشق یه دختری تو مدرسمون شدم و نتونسم این حسو به خودش نگم.هرکاری کردم که بهش ثابت شه چقدر دوسش دارم اما یه وقتایی یه جاهایی شاید اشتباه کردم و اونو ناراحت کردم ولی الان خودش میدونه چقد میخامش گاهی وقتا اذیتش میکنم که میخام برم با یکی دیگه دوست شم اما دروغه هیشکی واسم اون نمیشه
میگه دوسم داره کاش هیچوقت ازم دلخور نشه ازش دلخور نشم
خیلی دوسش دارم
خیلی

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
وقتی تو چشمای دوستم نگاه میکنم انگار توی دلم یه جوری میشه یا وقتی دستاشو میگیرم .
ایا از نظر شرعی این نگاه و این لمس کردن ایرادی داره؟

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
اگر تحریک میشید و احتمال افتادن در گناه میدید بله اشکال داره و سعی کیند رابطه رو کمتر کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و خسته نباشید خدمت شما من پسری ۱۷ساله هستم که به طرز شدیدی به پسر ها علاقه دارم البته نه از روی هوس نمیدونم چم شده ولی حدودا دو سالی میشه که اصلا نمیتونم به دختر حتی فکر هم بکنم چندشم میشه ولی هر وقت یه پسر خوشتیپ میبینم عاشقش میشم تورو...

سلام و خسته نباشید خدمت شما من پسری ۱۷ساله هستم که به طرز شدیدی به پسر ها علاقه دارم البته نه از روی هوس نمیدونم چم شده ولی حدودا دو سالی میشه که اصلا نمیتونم به دختر حتی فکر هم بکنم چندشم میشه ولی هر وقت یه پسر خوشتیپ میبینم عاشقش میشم تورو خدا کمکم کنید بعد از این که این اتفاقا برام افتاد دینم ضعیف شد

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
باید مشاوره برید. اجمالا هم عرض کنم باید خودتون رو کنترول کنید و اهمیتی به خواسته های نفسانی تون ندید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خسته نباشید
من مدت یکسال هست ک با دختری درمدرسه اشنا شدم،علاقه خیلی خیلی شدیدی ب اون دارم،وقتی کنارشم احساس ارامش میکنم،حرکاتش،رفتارش خودش برام خیلی شیرینه
امسال کلاسامون جدا شدو منو اون ک دوست صمیمی بودیم دیگه نمیتونیم همو ببینیم چون اون...

سلام خسته نباشید
من مدت یکسال هست ک با دختری درمدرسه اشنا شدم،علاقه خیلی خیلی شدیدی ب اون دارم،وقتی کنارشم احساس ارامش میکنم،حرکاتش،رفتارش خودش برام خیلی شیرینه
امسال کلاسامون جدا شدو منو اون ک دوست صمیمی بودیم دیگه نمیتونیم همو ببینیم چون اون دوست جدیدی پیدا کرده و منو فراموش کرده کاملا
وقتی اونو پیش دوستاش میبینم صدای شکستن قلبمو میشنوم
واقعا نمیدونم چیکار میتونم بکنم هر روز گریه میکنم من واقعا از ته قلبم دوسش دارم وست داشتن من پاکه میدونم از سر هوس نیس بخاطر زیباییش نیس(در نظر من زیباس چون دوسش دارم:)بخاطر خودشه،ولی میدونم دوسم نداره میتونید راهنمایم کنید ک چجوری فراموشس کنم و حالم دیگه با دیدنش گرفته نشه؟
چه کارایی میشه کرد؟
ایا حس من گناه داره حرامه؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
شما باید دوست خوب دیگه جایگزینش کنید و دیگه پیش اون نرید و کمتر ببینیدش . شماره و آیدی داره حذف کنید مدتی سخته اما عادت می کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حاج آقا من دختر ۱۳ ساله ای هستم که تازه به راهنمایی آمدم من دختر با اعتقاد و سالمی هستم وقتی وارد مدرسه جدید شدم در نگاه اول عاشق یه دختر که ۱ سال از من بزرگ تره شدم من عاشقم دوست دارم با تمام وجودم رو بزارم واسه دوستی مون ولی نمیتونم بهش...

سلام حاج آقا من دختر ۱۳ ساله ای هستم که تازه به راهنمایی آمدم من دختر با اعتقاد و سالمی هستم وقتی وارد مدرسه جدید شدم در نگاه اول عاشق یه دختر که ۱ سال از من بزرگ تره شدم من عاشقم دوست دارم با تمام وجودم رو بزارم واسه دوستی مون ولی نمیتونم بهش بگم و نمیتونم به مشاور مدرسه هم بگم اصلا به هییییچ پسری علاقه ندارم و نخواهم داشت ؤلی این دختر آتیش ام میزنه جوری که میام خونه افسده میشم و گریه میکنم لطفا راهنمایی کنید

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام این درست نیست و باید فراموششون کنید.
سعی کنید نبینید و باهشون صحبت نکنید تا به مرور فراموشش کنید. تا بدتر نشدید باید جلوی خودتون رو بگیرید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حاج اقاوالامن متن دوستان خوندم من ازدبیردین وزدیگیم خوشم میادچهارسال وامسال ایشون مدرسشوعوض کرداماهنوزم درارتباطیم چندروزپیش رفتم دیدمش درسته که من شدیدا ایشون دوست دارم وخیلی وقتادلموشکسته باورکنین اخرین باریه ماه افسردگی گرفتم تا اخرش رفتم...

سلام حاج اقاوالامن متن دوستان خوندم من ازدبیردین وزدیگیم خوشم میادچهارسال وامسال ایشون مدرسشوعوض کرداماهنوزم درارتباطیم چندروزپیش رفتم دیدمش درسته که من شدیدا ایشون دوست دارم وخیلی وقتادلموشکسته باورکنین اخرین باریه ماه افسردگی گرفتم تا اخرش رفتم هاش صحبت کردم ایشون ۴۹سالشه همیشه عین نامانم بوده وپناه برخدا هیچ وقت به قصدبدی نگاشون نکردن دوسش دارم چون باعث نزدیکیم به خداس خیلی چیزابهم یادداد ومن بیش ازقبل به خدانزدیک شدم من عاشق خودمم واین خانم دوس دارم چون به خوبیش ایمان دارم تازه کلی ام بهم هدیه داده ایشونم منودوست داره من نمیتونم فراموشش کنم بلکه میخوام همیشه باهم لین رابطه داشته باشیم هرچنداصلانمیتونم خصوصاالان که کنکوریم میدونم بهترینه.......دردش به جونم

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
سعی کنید متعادل کنید. دوست داشتن شخص مومن خوبه اما نباید باعث وابستگی و مشکلاتی شود که خلل در زندگیتون وارد کند.
به نظرم متعادل کنید بهتره.

This comment was minimized by the moderator on the site

باسلام
اگه ادم کنار دوستی ارامش داشته باشه و از دوریش نا اروم باشه و نظر بدی نسبت به اون دوست نداشته باشه ایا ممکنه دوستی به جای نادرستی ختم بشه ؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
هر چیزی امکانش هست اما باید مراقب باشید افراطی و باعث وابستگی و مشکلات براتون نشود.

This comment was minimized by the moderator on the site

ببخشید میشه زود تر جواب سوالمو بدین چون پس فردا باید برم مدرسه و دو باره این دوستم رو میبینم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام و احترام
من پسری ۱۴ ساله هستم و از چهره زیبای پسری دیگر (که در محیط اجتماعی دیدمش) بهش علاقه پیدا کردم حالا نمی دونم چی کار کنم هنوز هم گاهی وقت ها می بینمش
شما راهنمایی کنید

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
بهشون فکر نکنید و این علاقه نفسانی هست. اصلا بهشون نزدیک نشید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حاج آقا
من زمانی که کنار دوستمم احساس بدی ندارم و آروم میشم ولی به محض اینکه ازش دور میشم به یاد اونم
ایا ممکنه این دوستی به موارد نادرست کشیده بشه باتوجه به اینکه من کنار دوستم آروم میشمو حس نادرستی بهش ندارم

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
در این حد ایرادی نداره اما مراقب باشید باعث وابستگی و اختلال در زندگیتون نشه. احساس کردید داره اینطور میشه کمتر کنید رابطه رو.

This comment was minimized by the moderator on the site

ممنون از راهنمایی مفیدتون

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام و خسته نباشید خدمت شما من جوانی ۳۰ ساله هستم که به یه اقا پسر ۱۶ ساله علاقه مند شدم این علاقه من بصورتی است که تا با ایشون در تماس نبوده خاطره ای هم با همنداریم حتی اسم ایشون رو هم نمیدونم اما اززمانی که ایشون رو دیدم ناراحتی قلبی که...

با سلام و خسته نباشید خدمت شما من جوانی ۳۰ ساله هستم که به یه اقا پسر ۱۶ ساله علاقه مند شدم این علاقه من بصورتی است که تا با ایشون در تماس نبوده خاطره ای هم با همنداریم حتی اسم ایشون رو هم نمیدونم اما اززمانی که ایشون رو دیدم ناراحتی قلبی که داشتم رو به بهبودی گذاشته و بهتر شدم من عاشقانه ایشون دوست و به خودم اجازه ندادم ارامشایشون رو به خاطر خودم از بین ببرم لطفا بنده روراهنمایی کنید در ایمیل با تشکر از شما

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
طبیعتا این نوع علاقه به این حد درست نیست و مراقب باشید اصلا بیان نکنید و فقط در دل داشته باشید . اما باید سعی و تلاش کنید به مرور زمان این علاقه رو از بین ببرید و الا مشکل ساز می شود.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حاج اقا ببخشید من دوستی دارم که قبلا بهش اهمیتی نمیدادم ولی وقتی باهاش قهر کردم وابسته شدم بهش الان چند روزی هست که وابستم البته باهاش صلح کردم من چیکار کنم حاج اقا 17 سالمه و توی کوچمونه تو فکرم خیلی میاد و میره

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
سعی کنید رابطه تون رو کم کنید و برخورد کمتری داشته باشید تا به مروز زمان فراموشش کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام. من به معلم خودم علاقمند شدم... خانم هستند. ولى من بدون هيچ قصد و يا دليلى دوستشون دارم. آدمى نيستم كه زود وابسته بشم. دير وابسته ميشم و زود هم دل ميكنم. ولى اين خانومو خيلى دوست دارم و فراموشش نكردم. اين خانم رو بى دليل دوست دارم و هرچقدر...

سلام. من به معلم خودم علاقمند شدم... خانم هستند. ولى من بدون هيچ قصد و يا دليلى دوستشون دارم. آدمى نيستم كه زود وابسته بشم. دير وابسته ميشم و زود هم دل ميكنم. ولى اين خانومو خيلى دوست دارم و فراموشش نكردم. اين خانم رو بى دليل دوست دارم و هرچقدر هم فكر ميكنم دليلى براى دوست داشتنش پيدا نميكنم. ايشون ٣٩ سال دارن و من هم سنم خيلى كمه. احساساتى هم برخورد نكردم( قبلا به يك پسر علاقمند شدم ولى زود فراموشش كردم!) اين خانم چهره خيلى خوبى هم ندارن و ... ولى دوستشون دارم مثل يك مادر.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام. من با یکی دوست شدم (هم جنس خودم
دوتامون همو دوست داریم اون چخار سال بزرگتره منه. من بهش وابسته ام. تیپ دوتامون و خانواده هامون خیلی شبیه هم نیست
این دوستی خوبه ؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
همین که وابسته شدید درست نیست و متعادل کنید و مراقب باشید حریم ها بینتون حفظ شود.

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
من پسری ۱۷ ساله هستم
من هم دچار وابستگی به همجنسم شدم و الان چند ساله که تبدیل به یک مشکل جدی برای من شده
به نظر شما قطع رابطه کلی باهاش کاره درستیه!؟
یا اگه میتونید راهکار هایی بدین ک من بهش فکر نکنم
بازم ممنون از سایت خوبتون

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
راهکارها رو در بالا و تو نظرات کامل دادم که باید بخونید.خلاصه هم عرض میکنم که باید به مرور زمان و قدم به قدم این رابطه رو کم کنید تا به حدی برسه که دوست معمولی برای هم باشید. و الا این دوستی مشکل ایجاد می کند.

This comment was minimized by the moderator on the site

با عرض سلام و خسته نباشید.
من ی دوست دارم که خیلی بهش علاقه دارم و اونم همینطور.وقتی همو میبینم بغل و روبوسی میکنیم.البته این رو هم بگم که ما همدیگر رو داداش صدا میزنیم و فقط با چشم برادر ب هم نگاه میکنیم و لا غیر.ما با هم قرار گذاشتیم که وقتی ب...

با عرض سلام و خسته نباشید.
من ی دوست دارم که خیلی بهش علاقه دارم و اونم همینطور.وقتی همو میبینم بغل و روبوسی میکنیم.البته این رو هم بگم که ما همدیگر رو داداش صدا میزنیم و فقط با چشم برادر ب هم نگاه میکنیم و لا غیر.ما با هم قرار گذاشتیم که وقتی ب سن قانونی برسیم با هم پیوند برادری ببندیم.الان هم وابستگی زیادی بین ما هست.میخواستم نظر حاج آقا رو در این باره بدونم.لطفا راهنمایی کنید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
دوستی به این شکل و وابسته شدن درست نیست و سعی کنید متعادل کنید.
روبوسی و بغل هم به هیچ عنوان حتی برادری نباید انجام شود.

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام.من پسر هستم و چند ماهی هس که ب دوستم که اونم پسره خیلی علاقه پیدا کردم .اونم زیاد منو دوست داره.به گونه ای که اگه ی روز همو نبینیم دلتنگ هم میشیم.و وقتی کنار هم میشینیم خیلی خوشحال میشیم.و گاهی اوقات همو بوس میکنیم.میخواستم نظر شما رو در...

با سلام.من پسر هستم و چند ماهی هس که ب دوستم که اونم پسره خیلی علاقه پیدا کردم .اونم زیاد منو دوست داره.به گونه ای که اگه ی روز همو نبینیم دلتنگ هم میشیم.و وقتی کنار هم میشینیم خیلی خوشحال میشیم.و گاهی اوقات همو بوس میکنیم.میخواستم نظر شما رو در این باره بدونم.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام و ادب
دوست عزیز خیلی واضح است این دوستی به این شکل اصلا درست نیست و باید حریم ها و خط قرمز دوستی رو حفظ کنید.
حتما دوستیتون رو کم و متعادل کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

من یه دختر 14سالم که به یکی از همکلاسی هایم وابستگی شدید دارم هرشب خوابش را می بینم و در موردش خیال پردازی های جنسی می کنم و بعد خیلی خجالت می کشم و گریه می کنم من در رابطه بر قرار کردن بسیار ضعیفم و نمی توانم حتی به جنس مخالف فکر کنم و الان...

من یه دختر 14سالم که به یکی از همکلاسی هایم وابستگی شدید دارم هرشب خوابش را می بینم و در موردش خیال پردازی های جنسی می کنم و بعد خیلی خجالت می کشم و گریه می کنم من در رابطه بر قرار کردن بسیار ضعیفم و نمی توانم حتی به جنس مخالف فکر کنم و الان احساس میکنم اعتیاد پیدا کردم

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
باید سعی کنید ازشون فاصله بگیرید و فکرتون رو هم کنترول کنید.
دوستان دیگری رو جای ایشون جایگزین کنید و خودتون رو بادرس و ورزش و ... مشغول کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

بسمه تعالي. من روان شناس هستم. بطور هلاصه عرض مي كنم اين دلبستگي هاي شديد يا ان چيزي كه جوانان از ان به عنوان عشق نام مي برند غالبا ناشي از اختلال عميق در شخصيت ناشي مي شود و به دارو درماني به خوبي جواب مي دهد. در مراحل حاد با حرف و حديث و نكن...

بسمه تعالي. من روان شناس هستم. بطور هلاصه عرض مي كنم اين دلبستگي هاي شديد يا ان چيزي كه جوانان از ان به عنوان عشق نام مي برند غالبا ناشي از اختلال عميق در شخصيت ناشي مي شود و به دارو درماني به خوبي جواب مي دهد. در مراحل حاد با حرف و حديث و نكن كاري از پيش نمي رود. حتما به روان شناس و روان پزشك مراجعه كنيد

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام. راستش من پسري ١٧ ساله هستم كمتر از ٢ ماه ديگه كنكور دارم . من وابستگي شديدي به دوستم دارم يكساله باهم دوستيم ولي واقعا داره آزار دهنده ميشه واسه هردومون هيچكاري نميتونم بكنم همش فكر فكر... دلم ميخواد درس بخونم شاد باشم ولي اين نياز عاطفي...

سلام. راستش من پسري ١٧ ساله هستم كمتر از ٢ ماه ديگه كنكور دارم . من وابستگي شديدي به دوستم دارم يكساله باهم دوستيم ولي واقعا داره آزار دهنده ميشه واسه هردومون هيچكاري نميتونم بكنم همش فكر فكر... دلم ميخواد درس بخونم شاد باشم ولي اين نياز عاطفي داره منو ميكشه حتي پيش روانشناسم رفتم بهتر شد ولي هنوز عذاب ميكشم از حسادت به دوستش از فكر كردن به اينكه چي درسته چي درست نيست كار خوبي كردم نكردم ... خيلي دوستش دارم ولي ميخوام بهترين دوست هم باشيم بدون نياز عاطفي يا جنسي يكطرفه هم هست نياز ها خواهش ميكنم كمكم كنيد

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
به توصیه هایی که بالا گفتیم عمل کنید حل میشه ان شالله.
اوایل سخت است اما مدتی بگذره عادی میشه. نباید میزاشتید به اینجا بکشه.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام باتشکر از اینکه میتونین به سوالاتمون جواب بدین . من ی دخترم که عاشق مربی امشده ام و خیلی خیال پردازی میکنم ) البته مربی زن ) آیا میتونین کمکم کنید؟ ؟؟خیلی ممنون میم اگه راهنماییم کنین

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
کار درستی نیست و از مربی تون فاصله بگیرید و بهشون فکر نکنید. راه درمان همینه

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام لطفا کمکم کنید من یه دخترم از جنس مخالم متنفرم یعنی کششی ندارم ولی وقتی همجنس خودمو میبینم من و خیلی جذب میکنن چیکار کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
حتما به مشاوره رجوع کنید و دنبال ریشه و درمان باشید تا زود حل و دچار گرفتاری های بزرگتر نشید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من14سال دارم و با یک دوسته همجنسم رابطه ای بالاتر از یک دوستی عادی داریم و گاهی اوقات به وسیله ی دست زدن به او یا وقتی که دستم را میگیرد تحریک میشوم البته گاهی اوقات نیز احساس خاصی ندارم
1آیا این مورد گناه است؟؟
2آیا من مشکلی دارم ؟؟از نظر جنسی

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام و ادب
بله اگر باعث تحریک شود گناه است.
خیر مشکلی ندارید اما بهتره این دوستی رو کنار بزارید تا باعث گناه و دوری شما از خدا نشود.

This comment was minimized by the moderator on the site

من حامد هستم درمدرسه ی ادیب هستم یک احساسی به یکی همکلاسیام پیدا کردم اسمش محمد حسین ازاون موقع سرش شکست من احساس عجیبی پیدا کردم دوست دارم همش نگاهم کنه اولش این بود بعد به علاقه تبدیل شد به نظرتون چه جوری بهش بگم راهنماییم کنید شاید مسخرم کنه...

من حامد هستم درمدرسه ی ادیب هستم یک احساسی به یکی همکلاسیام پیدا کردم اسمش محمد حسین ازاون موقع سرش شکست من احساس عجیبی پیدا کردم دوست دارم همش نگاهم کنه اولش این بود بعد به علاقه تبدیل شد به نظرتون چه جوری بهش بگم راهنماییم کنید شاید مسخرم کنه یاناراحت شه

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
این دوستی به صلاح هر دوی شما نیست و بهتره از هم فاصله بگیرید تا نزدیک شوید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام به همه...همتون راس میگید واقا سخته ..ولی یه راه هس..به طرفی که دوسش دارید بگید....بعد اون تو گوشتون که زد...نه شما روتون میشه دیگه ببینیدش...نه اون

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حج آقا بنده پسری 20 ساله
خیلی علاقه دارم پسر خشگل دارم
و خیلی زود طرح رفاقت میریزم
و زود رفیق میشم بعدش بعضی اوقات اونارو میبوسم .
و میترسم که خدای نکرده بو لواط منتهی بشه
بیزحمت کوتاه مفید
جواب بدید
با تشکر

This comment was minimized by the moderator on the site

باسلام
انسان ذاتا زیبا دوست هست .شما باید از رفقات با این تیپ افراد صرف نظر کنید و سمتشون نرید و الا اینکار شما مفسده زیادی دارد.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام . من 15 سالمه و میخواستم یه مشکلی رو بهتون بگم . من 2 سال پیش با یه دختری تو ویچت (برنامه چتی) دوست شدم . ما تقریبا 7 ماه با هم دوست بودیم و اون خیلی به من وابسته شده بود و شب و روز کامل همیشه با هم حرف میزدیم. ولی من دیگه بعد یه مدت ازش...

سلام . من 15 سالمه و میخواستم یه مشکلی رو بهتون بگم . من 2 سال پیش با یه دختری تو ویچت (برنامه چتی) دوست شدم . ما تقریبا 7 ماه با هم دوست بودیم و اون خیلی به من وابسته شده بود و شب و روز کامل همیشه با هم حرف میزدیم. ولی من دیگه بعد یه مدت ازش خسته شدم و دیگه ازش خوشم نمیومد و باهاش قهر کردم و ظاهرا ناراحت شده بود . من چند وقت پیش تصادفی یه مطلبی خوندم و نوشته بود ، کسی رو که به خودت وابسته و عاشق میکنی و بعد که ترکش کنی باید منتظر عواقبش تو سرنوشتت هم باشی . حالا میخواستم بدونم برای این که یک وقت آینده بدی نداشته باشم و زندگی خوشبختی داشته باشم باید چیکار کنم ؟؟!! ممنون میشم کمکم کنید !!!:(

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
خیر اینطور نیست و رابطه شما درست نبوده و باید راه میکردنشون. اما باید دقت کنید دیگه کسی رو اینطور گرفتار خودتون نکنید که این کارتون درست نبوده و نیست.

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام و خسته نباشید پسری 15 ساله هستم 2 سال است با یکی از دوستانم هستم البته با این تفاوت که سال اول به او حسودیم میشد و او را اذیت میکردم ولی از سال دوم به او وابسته شده و نمیتوانم از او جدا شوم.آیا ادامه دادن دوستی به همین ترتیب صحیح است ؟...

با سلام و خسته نباشید پسری 15 ساله هستم 2 سال است با یکی از دوستانم هستم البته با این تفاوت که سال اول به او حسودیم میشد و او را اذیت میکردم ولی از سال دوم به او وابسته شده و نمیتوانم از او جدا شوم.آیا ادامه دادن دوستی به همین ترتیب صحیح است ؟ خواهشا پاسخ دهید

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
خیر درست نیست و باید متعادل کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حاج آقا
این توضیحاتی که دادید نمیدونم در مورد صدق میکنه یا نه و فقط به ترس افتادم نکنه دوستی من هم این طور باشه ...من با یکی از هم مسجدی های خودم دوست هستم و خیلی هم نزدیک و عقد اخوت هم بستییم و هم دیگر رو هم برادریا داداش خطاب میکنیم و در...

سلام حاج آقا
این توضیحاتی که دادید نمیدونم در مورد صدق میکنه یا نه و فقط به ترس افتادم نکنه دوستی من هم این طور باشه ...من با یکی از هم مسجدی های خودم دوست هستم و خیلی هم نزدیک و عقد اخوت هم بستییم و هم دیگر رو هم برادریا داداش خطاب میکنیم و در مساءل هم کمک هم هسنیم و البته ایشون تک فرزند هستند و هر روز هم دیگر رو میبینیم به طوری که اگه همو نبینیم دلتنگ میشیم .و هر دو بسیار علاقه مند به مساءل مذهبی و....هستیم و همین باعث شده عقد اخوت ببندیم ..البته چند باری دعوا و جدل هم کردیم ...سوالم اینه نکنه اخر دوستی ما هم مثل این دوستی هایی باشه که توضیح دادین ؟؟؟؟؟خدا میدونه به هیچ وجه به مسائل جنسی به همدیگر نگاه نکردیم .
ممنون از وقتی که میگزارید

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
خیر ایرادی نداره اما وابسته شدن و هر روز با هم بودن درست نیست و باید متعادل باشه.

This comment was minimized by the moderator on the site

باسلام خدمت روحانيت معزز و بزرگوار، احسنت نکات آموزنده خيلي جالبي داشت،نهايت استفاده رو برديم.

This comment was minimized by the moderator on the site

.
هر كسي آزاده در هر زمان و مكاني با هركس كه دوست داره همجنس يا غير همجنس اصلا يه سال همجنس يه سال غ همجنس سن كوچكتر يا بزرگتر از خودش هم دين يا غ همدين هر سطح از ارتباطي كه مورد توافق طرفينه داشته باشه
مشاور محترم شما وظيفه ات باز كردن ذهن بچه...

.
هر كسي آزاده در هر زمان و مكاني با هركس كه دوست داره همجنس يا غير همجنس اصلا يه سال همجنس يه سال غ همجنس سن كوچكتر يا بزرگتر از خودش هم دين يا غ همدين هر سطح از ارتباطي كه مورد توافق طرفينه داشته باشه
مشاور محترم شما وظيفه ات باز كردن ذهن بچه ها مردمه
اگه اينا باعث اضطراب و افسردگي ميشد كه كل امريكاي شمال و اروپا و ژاپن وكره بايد به خاطر نداشتن نيروي كار غير افسرده كركره مملكتشونو ميدادن پايين
پس چرا كشور ما افسردگي و اعتياد و هر بزهكاري اي بيداد ميكنه و داره قهقرا ميره؟
وقتي انسانهارو ازاد بذاري بعد از يه دوره كوتاه هيجاني تازه ميفهمن كه همه مسوليت رو دوش خودشونه
اونوقت مسوليت پذيري رو ياد ميگرن و ميفهمن كه اينده شون نه با ورد و جادو درست ميشه نه با درگير شدن با تناقضات بين چيزيكه ميخان و چيزيمه ميكنن
بلكه فقط و فقط نتيجه كاراشونه كه امروز و اينده شونو ميسازه
به عنوان روانشناس وظيفه داريد روانشناسي مستقل را ارايه بديد بدون اغشتن اش به دين و سياست...
به اميد ايراني سالم و ايرانياني با نشاط

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
بله غرب هم در بحران ولنگاری جنسی است که من و شما دقیق اطلاع نداریم.
باید راه درست و منطبق با روح و جسم بر انسان مشخص باشد.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام‌من دختری ۱۶ساله هستم من یه دوست دارم ک۱۹سالشه من دیوانه وارعاشق این دختر شدماونم منو خیلی دوست داره و بهم زیاد احمیت میده من دلم میخواد بهش این عشقو بگم خلاص بشم ولی نمیشه علاقمم نصبت بهش کم نمیشه حس میکنم روزی ماله خودم میشه و چون خودش بهم...

سلام‌من دختری ۱۶ساله هستم من یه دوست دارم ک۱۹سالشه من دیوانه وارعاشق این دختر شدماونم منو خیلی دوست داره و بهم زیاد احمیت میده من دلم میخواد بهش این عشقو بگم خلاص بشم ولی نمیشه علاقمم نصبت بهش کم نمیشه حس میکنم روزی ماله خودم میشه و چون خودش بهم این قولو داد من چی کنم یه راهنمایی بکنید من بدون اون میمیرم

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
اینگونه دوستی ها و به این شکل اصلا درست نیست و باید متعادل کنید.تا به مشکلات جدی بر نخوردید حتما اصلاح کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حتی نگاه کردن هم گناهه؟؟؟ حتی اگه باهم هیچ رابطه ای نداشته باشن

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
نگاهی که به قصد لذت و افتادن در گناه نباشد اشکالی نداره.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم من حدود دو سال هست که به یکی از دوستانم وابسته شده ام .تازگی ها بسیار زجر میکشم .و ایشان رو هم اذیت میکنم چندین بار با ایشان قطع رابطه کردم ولی باز برگشتم توروخدا راهی بگویید غیر از جدایی برای حل این مشکل بگویید .البته ایشان اصلا به...

سلام علیکم من حدود دو سال هست که به یکی از دوستانم وابسته شده ام .تازگی ها بسیار زجر میکشم .و ایشان رو هم اذیت میکنم چندین بار با ایشان قطع رابطه کردم ولی باز برگشتم توروخدا راهی بگویید غیر از جدایی برای حل این مشکل بگویید .البته ایشان اصلا به روی من نیاورده اند که اذیت میشوند.همش دلم میخواهد با ایشان حرف بزنم چت کنم پیام بدهم و زنگ بزنم .تورو خدا کمک کنید ممنون.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
راهی غیر جدایی نیست اما باید به مرور اینکار رو بکنید. یعنی هر روز مقداری رو کم کنید تا دیگه قطع شود.
جایگزین او دوستای دیگری رو انتخاب کنید و تلاش کنید تا با نفستون مبارزه کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
من دختری هستم 14 ساله اهل تهران دختری عاشق من شده که او 16 سال دارد من دو سال جهشی خوانده ام و هردو دوم دبیرستان هستیم دوست من به من علاقه بسیار شدیدی دارد مدرسه ما جدا است ولی یکبار به مدرسه ما آمد و با کسانی که دوست بودم دعوا کرد حتی...

سلام
من دختری هستم 14 ساله اهل تهران دختری عاشق من شده که او 16 سال دارد من دو سال جهشی خوانده ام و هردو دوم دبیرستان هستیم دوست من به من علاقه بسیار شدیدی دارد مدرسه ما جدا است ولی یکبار به مدرسه ما آمد و با کسانی که دوست بودم دعوا کرد حتی کتکشان هم زدگفت به من نزدیک نشن من الان تو مدرسه تنهام بعد این دختر که علاقه شدیدی به من دارد از من میخواهد او را ببغل کنم من را بغل میکند البته من هیچ واکنشی نشون نمیدادم نمیدن و ببخشی عذر میخوام از من میخواهد که از لب او بوس کنم میگوییم گناه میگه نه قهر میکنه منم میگم چه بهتر بهداز دو دقیقه میگه من غلط کردم بر میگرده و ؟ز لبم بوس میکنه خیلی به من نزدیک شده عاشق داداشم شده و به من میگه زن داداش این حساسیتش رو من خیلی عذابم میده منو به جان امام ها قسم میده که با کسی به جز این دوست نشم و وقتی دوست میشم گریه میکنه چی کنم؟؟؟؟؟؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
این دوستی های افراطی درست نیست و این رابطه باید قطع شود.
قسم داد و گریه کرد و ... اهمیتی ندید و رابطه رو به مرور زمان کم کنید تا بدتر نشده.ازشون فاصله بگیرید حتما.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من به یکی از دوستای مدرسم خیلی وابسته بودم تا اینکه فهمیدم من واسش ارزشی ندارم اون به رئ خودش نمیاره و فقط منم که زجر میکشم خواهش میکنم کمکم کنید از این دودلی نجات پیدا کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
غالبا اینطور دوستی ها یکطرفه است و باید به مرور با راهکارهایی که دادیم رابطه رو کم و قطع کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام .من مدتی است که به یکی از همجنسان خود علاقه پیدا کردم ومیدانم که از روی شهوت نیست به شهوت هم نخواهد رسید ایا این کار من نادرست است؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
بايد بدانيم علاقمندي شديد شما از چه جنسي است، از جنس وابستگي است يا دلبستگي.
براي درك بهتر تفاوت بين اين دو مفهوم (وابستگی و دلبستگی) توجه شما را به مثال زير جلب مي نماييم.
فرض کنید به آلبوم عكس¬هاي كودكي خود علاقمند هستید و به آن «دل...

سلام
بايد بدانيم علاقمندي شديد شما از چه جنسي است، از جنس وابستگي است يا دلبستگي.
براي درك بهتر تفاوت بين اين دو مفهوم (وابستگی و دلبستگی) توجه شما را به مثال زير جلب مي نماييم.
فرض کنید به آلبوم عكس¬هاي كودكي خود علاقمند هستید و به آن «دل بسته‌اید». حال اگر روزها، ماه‌ها و سال‌ها به هر دلیلی از ديدن آن محروم بمانید، آیا در زندگی عادی و روزمره شما اختلالی ایجاد خواهد شد، آیا عملکرد روزانه شما رو به کاستی می‌گذارد؟ مسلّماً نه. سال‌ها از موضوع «دل‌بستگی» خود محروم می‌مانید، ولی همه امور زندگی بر وفق مرادتان پيش مي¬رود.
این نوع علاقه و تعلق را «دلبستگی» می‌گویند، حال اگر به جای دلبستگی به آلبوم عكس¬هاي كودكي به آن «وابسته» بودید، یک روز بدون آن نمی‌توانستید سر کنید. آدم وابسته به يك چيز مثل فرد معتادی است که برای به حد طبیعی رساندن عملکرد خود نیازمند مصرف مواد است، پس وابستگی روانی نوعی اعتیاد است. وابستگی روانی به چیزی یا کسی باعث کاهش عملکرد فرد می‌گردد و به نوعی او را از زندگی روزانه ‌و عادی خود خارج می‌سازد. فرد وابسته روانی مثل معتاد، دلش به موضوع وابستگی (مواد مخدر یا محبت معشوق) خوش است.
دوستی واقعی دوستی¬ای است که هیچ¬گونه کاهش عملکردی در طرفین ایجاد نکند و آنان بتوانند روزها، ماه¬ها و سال¬ها بدون کوچک¬ترین مشکلی از دیدار یکدیگر محروم بمانند، ولی همچنان رابطه دوستی شان باقی بماند. این دوستی¬ها معمولاً بین دو نفری اتفاق می¬افتد که از سلامت روانی نسبی بر خوردارند و دارای یک روحیه مستقل عاطفی روانی می باشند. خداوند همه ما انسان ها را مستقل آفریده و از هر گونه وابستگی (نه دلبستگی) به غیر خود نهی کرده است.
مسلم است کسی که وابسته به خداست، به هیچ غیر خدایی نمی تواند وابسته گردد.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من یه سوالی داشتم
یکی از اشناهای من یه اقا پسر 28 ساله هستش ک 6 ساله با یه پسر دوست هست ولی واقعا رابطه این دو واسه من عجیبه
بیش از حد به هم علاقه دارن
دوستش تازه ازدواج کرده ولی هنوز خیلی وابسته هستن
مثلا در مورد روابطشون به من میگفت:گردن و...

سلام من یه سوالی داشتم
یکی از اشناهای من یه اقا پسر 28 ساله هستش ک 6 ساله با یه پسر دوست هست ولی واقعا رابطه این دو واسه من عجیبه
بیش از حد به هم علاقه دارن
دوستش تازه ازدواج کرده ولی هنوز خیلی وابسته هستن
مثلا در مورد روابطشون به من میگفت:گردن و بالای سینه همو بوس میکنیم من خیلی واسم عجیب بود
بهش گفتم بیشتر به دوستت تمایل داری یا به یه دختر ؟
گفت معلووووومه ک دختر
علت این وابستگی زیاد چیه و چطوری میشه کم بشه این رابطه ی عاطفی بینه اینا؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
بله رابطه با همجنس به این شکل اشتباه است.
علت مختلفه و باید بررسی بشه.راه ترک هم کم کردن رابطه به مرور زمان و از بین بردن اون هست و به عوارض و مشکلات این رابطه باید بیشتر فکر کنند.

This comment was minimized by the moderator on the site

من پسری ۱۵ ساله هستم چند وقتی هست کهدوستم احساس پیدا کردم و هر روز که از اون دورم حس پوچی بهم دست میده و همش می خوان بهش نزدیک بشم چکار کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
این نوع ارتباط و دوستی اصلا درست و به صلاحتون نیست.
حتما رابطه رو کم و به مرور قطع کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

چرا جواب نمی دهید

This comment was minimized by the moderator on the site

من دختری 14 ساله هستم به هم جنس خود علاقه پیدا کردم 3 تا 4 روزه خواب اورا می بینم امروز چهارشنبه است و مت شنبه به مدرسه می روه خیلی دلم برای او تنگ شده است بغض گلویم را گرفته است ومن می ترسم با کس دیگری برود چون تو کلاس ما نیست چکار کنم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
این دوستی افراطی به همجنس بسیار مضرر هست و باید این حس رو کم کنید تا کامل از بین بره.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حاج آقا من بیس سالمه نزدیک هفت ساله علاقه شدیدی ب یکی از دوستام دارم انقدشدید ک اگه ازدواج کنه آتیش میگیریم غرورموشکستم باخیلیا مشورت کردم هر کاری روگفتن کردم ولی تاثیر نداره شما گفتید ک رابطه رو قطع کنید ولی شما جای من میتونید رابطتونو...

سلام حاج آقا من بیس سالمه نزدیک هفت ساله علاقه شدیدی ب یکی از دوستام دارم انقدشدید ک اگه ازدواج کنه آتیش میگیریم غرورموشکستم باخیلیا مشورت کردم هر کاری روگفتن کردم ولی تاثیر نداره شما گفتید ک رابطه رو قطع کنید ولی شما جای من میتونید رابطتونو بابهترین دوست هت سالتون یهو قطع کنید بودن باهاشم از علاقم بهش کم نمیکنه چیکارکنم؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من دختر 15ساله ای هستم که به معلم پرورشی مدرسه خود سرکار خانم......علاقه شدیدی پیدا کردم من به دلایلی از اون مدرسه خارج شدم ولی فکرم هنوز درباره ی این معلم بزرگوار ازاد نشده اگر زحمت بکشید راه حلی در اختیارم بگذارید خیلی ممنون میشم:(:(:(

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
با توجه به محبتی که داشتید کمی طول می کشد فراموش کردن و شما باید وقتی یاد این خانم می افتید سریع خودتون رو با کار دیگه مشغول کنید و از مواردی که باعث یاداوری اوست دوری کنید.
به توصیه های ذکر شده در بالا هم عمل کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

حاج آقا من انسانی هستم که نمیتوانم احساسم را بیان کنم و من دختری را دوس دارم که نمیتوانم ازش دور باشم چجوری بهش بفهمانم
==================
پاسخ:
با سلام
دوستی به این شکل و افراطی درست نیست. لذا سعی کنید نگید و کنترول کنید خودتون رو.

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام خسته نباشید.من پونزده سالمه.وقتی هشت سالم بود به یه بازیگر خانم خیییییلی علاقه شدیدی پیدا کردم.تا حدی که هم اندازه مامان خودم دوستش دارم.واقعا این علاقه بی خود داره عذابم میده ولی هیچ جوره نمی تونم فراموشش کنم.واقعا نمی تونم فرامو.شش کنم بار...

سلام خسته نباشید.من پونزده سالمه.وقتی هشت سالم بود به یه بازیگر خانم خیییییلی علاقه شدیدی پیدا کردم.تا حدی که هم اندازه مامان خودم دوستش دارم.واقعا این علاقه بی خود داره عذابم میده ولی هیچ جوره نمی تونم فراموشش کنم.واقعا نمی تونم فرامو.شش کنم بار ها امتحان کردم اما نشده.من با معلم اجتماعی مون مشورت کردم ایشون میگن که سعی کن چند بار از نزدیک ببینیش تا برات عادی بشه و علاقه ات نسبت بهش کمتر بشه اما چجوری؟؟؟؟من تنها دغدغه ام همینه که فقط یکبار از نزدیک ببینمش.اما هیچجوره نتونتم ببینمش از رفتن به جشنواره هایی که شرکت کرده تا رفتن سر فیلمبرداری که فیلم بازی می کنه اما نشده ببینمش حتی از دور.به نظر شما من چیکار کنم؟؟؟؟؟اصلا چجوری فراموشش کنم؟؟؟؟؟؟خیلی کارا کردم تا فراموشش کنم اما نشده.تو رو بخدا یه راه حلی بدید داره این دوست داشتن بی فایده منو میکشه.از اینور هم تحقییر خانواده ام تمام منو ازر زندگی دلسرد کرده.:(
===============
پاسخ:
با سلام
باید حضوری و دقایق زیادی صحبت کرد.
شما باید از نظر فکری و از ریشه اصلاح کنید این علاقه رو.
مثلا چرا باید به کسی علاقمند بود؟
آیا یک بازیگر که مقام معنوی و علمی ندارد ارزش دوست داشتن دارد؟
چه کسانی می توانند ارزش دوست داشتن داشته باشند و الگویی برای ما باشند؟
به ضعف ها و ایرادات این شخص و اینکه ارزش الگو شدن ندارند بیشتر فکر کنید و کمتر بهش فکر کنید و در مورد شخصیت حضرت زهرا و زینب سلام الله علیهما مطالعه کنید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

:(ممنون ولی من نمیتونم این مشکلمو حل کنم و خیلی صدمه میبینم
===================
پاسخ:
کدوم مشکل؟

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من يه دوستي داشتم كه خيلي بهش وابسته بودم هر دقيقه با هم بوديم (نه اينكه بگم مشكل جنسي باشه):Dولي اون دوستم خانوادمون بخاطر خيلي چيزا از هم جدامون كردن هنوز برا اون دارم مميرمممم ولي خدايششش خيلي بهتر شدمممم ولي االان زاره به يكي ديگ هم...

سلام من يه دوستي داشتم كه خيلي بهش وابسته بودم هر دقيقه با هم بوديم (نه اينكه بگم مشكل جنسي باشه):Dولي اون دوستم خانوادمون بخاطر خيلي چيزا از هم جدامون كردن هنوز برا اون دارم مميرمممم ولي خدايششش خيلي بهتر شدمممم ولي االان زاره به يكي ديگ هم وابسته ميشم ميخوام هر لحظه بهش پيام بدم ياچ كار كنم:( ؟؟؟
============
پاسخ:
با سلام
سعی کنید بهش فکر نکنید و کمتر باهشون رفت و آمد کنید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام من قبلا خود ارضایی میکردم اما الان ۶ماه است که توبه کردم و ازاون موقع خودارضایی نکردم چون از یه خانم خوشم امده لازم است بهش بگم
================
پاسخ:
با سلام
کار خوبی کردید اما لازم نیست بگید و خودتون رو گرفتار رابطه و گناه دیگری بکنید.

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد
بارگذاری بیشتر ...

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت