چرا یك زن مسیحی در ایران موظف به حجاب است ؟

پرسش:

چرا یك زن مسیحی یا یك دین دیگر به غیر از اسلام در ایران موظف به حجاب است ؟

پاسخ:

پوشش صحیح و حضور اجتماعی عفیف و پاک از دو جهت مورد نظر است:

اوّل، رعایت پوشش هنگام حضور اجتماعی و رویارویی با مردان بیگانه، تکلیف دینی برای هر مسلمان است. زن مسلمان به سبب خواست خدا برخود لازم می‌داند هنگام خارج شدن از خانه و رویا رو شدن با مردان بیگانه، بدن و زینت‌های خودش را بپوشاند و این کار را یک عمل صالح و موجب جلب رضای خدا می‌داند.

طبیعی است زنان غیر مسلمان چنین وظیفه‌ای برای خود احساس نمی‌کنند و حتی نمی‌توان به عنوان تکلیف شرعی، آنان را موظف به رعایت پوشش کرد.

دوم، هر انسانی گرچه آزاد است ، ولی نباید آزادی او موجب ضرر و آسیب روانی دیگران باشد. در جامعه اسلامی بلکه انسانی باید محیط اجتماعی پاک و سالم باشد و عامل‌های انحراف‌زا و دعوت کننده به فساد و فجور وجود نداشته باشد. حضور بدون پوشش لازم و آشکار بدن و زینت‌های زن، یکی از عواملی است که سلامت روحی و روانی جوانان و مردان اجتماع را به خطر می‌اندازد و آزادی آنان را خدشه‌دار می‌کند. هم‌چنین در روابط سالم و حفظ عفت اجتماعی و استحکام بنیان خانواده‌ها، خدشه‌ وارد می‌کند. حکومت اسلامی به عنوان نماینده اکثر قریب به اتفاق مردم مسلمان ایران  ، موظف است از حضور بدون پوشش و اغواگرانه و تحریک برانگیز زنان (اعم از مسلمان یا غیر مسلمان) جلوگیری کند، و این ، تحمیلِ حجاب نیست، بلکه جلوگیری از انحراف‌زایی و مشکل آفرینی اجتماعی است.

در جوامع غیر اسلامی رابطه آزاد جنسی را جایز می‌دانند و حرام نمی‌شمارند ، اما در جامعه اسلامی، روابط نامشروع یا ایجاد زمینه‌های به وجود آمدن آن،  از نظر عموم مردم مسلمان جایز نیست و نگاه کردن به زیبایی‌های زن بیگانه و نامحرم و تحريك جنسي ، گناه و مقدمه‌ای بر فساد است. ایجاد زمینه گناه  ، عمل مجرمانه است وحکومت وظیفه دارد از کارهای مجرمانه جلوگیری کند. بنابراین حکم حجاب زنان غیر مسلمان در جامعه اسلامی بیشتر به عنوان یک رویکرد اجتماعی مورد لحاظ است ، تا یک وظیفه دینی ، اگر چه وظیفه دینی نیز حفظ حریم عفت اجتماعی است

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت