اساس زندگی یك مسلمان چیست؟

زندگی الهی

سوال:
اساس زندگی یك مسلمان چیست ؟ و آزادی چرا به ما تحمیل شده است منظورم چه آزادی داشته باشیم و چه بپوشیم ؟
پاسخ:

سلام

اساس زندگی مسلمان بر تسلیم بودن در برابر دستورهای خدا و پیامبر است. مسلمان اعتقاد دارد که خداوند او را برای رسیدن به کمال و سعادت و خوشبختی آفریده است و راه رسیدن به آن را به وسیله وحی و پیامبران به او نشان داده، پس سعادت او در اطاعت دستورهای خدا و پیامبر می‌باشد. او با آگاهی و انتخاب آزادانه خود در برابر خدا و پیامبر تسلیم شده و دستورهای آنان را به دیده منّت پذیرفته و عمل می‌کند.
بدیهی است که انسان، آزاد است که به خداوند اعتقاد داشته یا نداشته باشد و دین حق را بپذیرد یا نه، اما هنگامی که دین حق را پذیرفت و راه سعادت و خوشبختی را شناخت، دستورهای آن را عمل نموده و در مسیر دین حق، حرکت خواهد کرد.
پذیرفتن آزادانه دستورهای خدا و پیامبر و تسلیم شدن در برابر آن، تحمیل و اجبار نیست، بلکه اختیاری است. مسلمان با آگاهی کامل، اختیار و زمام وجود خود را از نفس و هوا و هوس می‌گیرد و به خدا و پیامبر می‌سپارد، بنابر این او نمی خواهد ، آنچه هوی و هوسش دستور دهد، بخورد، بپوشد و عمل کند، بلکه می‌خواهد چنان که خدا و پیامبر می‌گویند و دوست دارند، رفتار نماید.
مسلمان، آزاد بودن بدون قید و شرط در خوردن، پوشیدن، رفتار و گفتار را فضیلت و ارزش نمی‌داند، بلکه آن را آزادی حیوانی می‌بیند، زیرا مشاهده می‌کند حیوان‌ها چنین آزادیی دارند. اما او نمی‌خواهد در عالم حیوانیت بماند، از این رو خواست دل و هوس خود را کنار می‌گذارد و عنان اختیار خود را به دست خدا و پیامبر می‌دهد تا او را به عالم انسانیت (که نه تنها بالاتر از عالم حیوانیت بلکه برتر از عالم ملائک است) ببرند. این انتخاب آزادانه، آگاهانه و زیباترین انتخاب است و به هیچ وجه رنگ و بوی تحمیل ندارد.
گذشته از این که حجاب و پوشش زنان در ادیان الهي دیگر هم وجود داشته، فقط در جزئیات حجاب (که چه مقدار واجب است) بین ادیان و مذاهب تفاوت‌هایی وجود دارد.

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

من منفقط میخواهم زرتشتی هایی که به سرور جوانان اهل بهشت حسین بن علی را توهین کردند بگویم که خدا لعنتتان کند که فرزند رسول خدا را توهین کردند

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت