چرا وهابيون بدنبال اشغال مشهد مقدس هستند؟!

بررسي تحرکات هواداران فرقه ضاله وهابيت نشان مي دهد که طي چند سال اخير بر اساس طرح و برنامه اي کامل و جامع، در حال حضور بيش از پيش در شهر مشهد مقدس هستند تا در آينده نه چندان نزديک بتوانند با تبديل شدن به اکثريت در اين شهر، مشهد را به طور کامل در دست گيرند و به اصطلاح آن را اشغال کنند.

گفته مي شود در مورد علت تلاش وهابيون براي اشغال مشهد،‌ اما و اگرهاي بسيار زيادي وجود دارد اما بررسي هاي انجام شده توسط خبرنگار ما نشان مي دهد که وهابيون در اين مورد به دو دسته تقسيم مي شوند.

دسته اول معتقدند پيش از اينکه ايران به يک کشور شيعه تبديل شود، مشهد و يا به عبارت ديگر خراسان (خراسان بزرگ که شامل سمرقند، بخارا و چند شهر مهم ديگر هم مي شده است) يکي از مراکز مهم و اصلي اهل سنت به ويژه علما و شيوخ آنها بوده است. براي نمونه مي توان به برخي از اصلي ترين علماي اهل سنت مانند "بخاري" که نويسنده کتاب «صحيح بخاري» است اشاره کرد که از اهالي خراسان بزرگ بوده است. از همين رو بايد يک بار ديگر مشهد به شهري تبديل شود که مرکز علماي اهل سنت است.

اما دسته دوم وهابيون مشهدالرضا را شهر «هارون الرشید» عنوان مي کنند و مي گويند: «علي بن موسي الرضا» اهل خراسان نبوده بلکه توسط هارون به اينجا دعوت شده لذا مشهد ملک هارون بوده و نه امام رضا !

در همين راستا اخيرا هم يکي از مولوي هاي افراطي که داراي گرايش و انديشه هاي وهابي است، در يکي از مساجد اهل سنت مشهد طي اظهاراتي گفت: شهر مشهد و این حرم ملک امیرالمومنین هارون الرشید است، علی بن موسی الرضا امام شیعیان فقط مهمان ایشان و در کنار خلیفه بزرگ اسلام مفتخر شده که دفن بشود!

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت