چه زمانی برای رابطه جنسی با همسر مناسب است؟

پرسش:

چه زمانی برای رابطه جنسی با همسر مناسب است؟ و توصیه جهت داشتن رابطه خوب چیه؟

پاسخ:

با سلام خدمت شما

عرض کنم که در مورد مسأله همبستری، حدیث ذیل از امام صادق و امام رضا علیهما السلام نقل شده است:

«در ابتدای شب به بستر زنان نروید، چه در تابستان و چه در زمستان. عمل نزدیکی با زنان در آغاز شب زیان آور است؛ زیرا در آن هنگام، معده و رگها گرم فعّالیت اند و عمل جماع، موجب قولنج و لقوه و فلج و لغزش خواهد شد و سنگ مثانه و فتق و اختلال ادرار و ضعف چشم پدید خواهد آورد. اگر خواستی با زنی همبستری کنی، بگذار شب به آخر برسد. در سحرگاهان عمل جماع برای قوای بدنی، ملایم تر و سازگارتر و به خاطر انعقاد نطفه، مناسب تر و در تکوین جنین، اثری شایسته خواهد داشت؛ زیرا کودک را هوشیارتر به بار خواهد آورد.

پیش از آن که عمل جماع شروع شود، سزاوار است با همبستر خویش به بازی بپردازی. سینه هایش را نوازش کنی و بر سینه و پهلویش با لطف، دست بمالی تا او نیز از نظر امیال جنسی آماده شود».[1] مقرّر است که تا زن از آلایش (رگل) پاک نشود، به او نزدیک نشوی و پس از انجام جماع، از جا برنخیز و کمر راست مکن بلکه از پهلوی راست خود به بستر فرو غلط و لحظه ای آرام باش و بعد برخیز و ادرار کن. ادرار در این هنگام، مثانه را از آلودگی مواد رسوبی بشوید و تو را از ناراحتی مثانه در امان دارد، سپس حمام بگیر و فریضه غسل را ادا کن.

در مورد افزایش قوّه باه و تقویت نیروی جماع، امام صادق علیه السلام به یکی از اصحابش می فرماید: «پیاز را خرد کرده و در روغن زیتون سرخ کن، تخم مرغ را شکسته در ظرفی بریز و نمک بر آن بپاش و روی پیاز و زیتون ریخته مختصری بجوشان و سپس تناول کن».

امام موسی بن جعفر علیهما السلام نیز می فرماید: «هر که تخم مرغ و پیاز و زیتون بخورد، نیروی آمیزش او زیاد گردد».

رسول اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «هر که کدو با عدس بخورد، چون یاد خدا کند، قلبش به رقّت آید و بر نیروی جماعش افزوده شود».

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، خوردن هویج نیز جهت تقویت قوّه باه، توصیه شده است؛ چنان که امام صادق علیه السلام فرموده است:

«هویج، به نیروی آمیزش کمک می کند».

و در حدیثی دیگر می فرماید: «سرمه، به قوّه باه و نیروی آمیزش کمک می کند».[2]

پی نوشت ها

[1] رسالة الذّهبيّه: 64- 65 ..

[2] حلية المتقين: 67 ..

نظرات (1)

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام میشه بی زحمت جواب سوالم رو بدید ممنون
زمانی که همسرم با من نزدیکی میکنه و دخولِ کامل انجام میشه من اصلا حس ارضا شدن ندارم و هیچ ترشحی(منی) ندارم آیا بازم باید غسل جنابت کنم؟
مرجع تقلیدم آیت الله مکارم هستن

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت